جمعه, ۵ بهمن, ۱۴۰۳ / 24 January, 2025
مجله ویستا
آیا شما هم به یک مشاور بازاریابی برای کارتان نیاز دارید؟
آیا کسب و کار شما نیاز به مشاور در حوزه بازاریابی دارد؟ مشاور بازاریابی
شما به یک مشاور بازاریابی نیاز دارید، اگر:
امروزه اضافه کردن یک برچسب با عنوان مشاور در انتهای نام هر شغل و کسب درآمد زیاد تا حدودی ممکن شده و این موضوع موجب سردرگمی برای کسانی است که به دنبال چنین شغلی بوده یا در پی کسب خدمات مشاوره می باشند. با اغلب فارغ التحصیلانی که از این رشته و حوزه کاری صحبت کرده ام، از یک مشاور بازاریابی تصوری . . . در حد کار کردن در یکی از دپارتمان های بزرگ مثلاً برندهای معتبر و بزرگ مصرفی و ارائه ایده های تبلیغاتی را در نظر دارند – که درواقع می توان گفت بسیار متفاوت از وظایف و شغل یک مشاور بازاریابی در یکی از این شرکت ها است.
اغلب مشاوران بازاریابی پس از کار و فعالیت و کسب تجربه ای 10 تا 15 ساله در حوزه بازاریابی، که چیزی معمول و منطقی به نظر به نظر می رسد، به این عنوان شغلی دست پیدا می کنند. درواقع می توان گفت این شغلی نیست که هرکسی بتواند بلافاصله پس از خارج شدن از دانشگاه به آن دست پیدا کند. نکته اصلی در این رابطه این است که فرد مشاور باید بتواند تبدیل به یک کارشناس بی طرف شود که یک شرکت برای پرداختن به موضوعات و مسائل خاص بتواند از آن استفاده کند. در این صورت است که فرد مشاور می تواند بلافاصله پس از مطرح شدن مسئله به عمق آن نفوذ کرده و جزئیات آن را تحلیل کند، که بدون درگیر بودن در جنبه های مختلف بازاریابی و فروش ممکن نیست.
به عبارت دیگر مشاور بازاریابی فردی است تجربه کار و فعالیت عملی در حوزه های مختلف بازاریابی، جمع کردن کمپین های بازاریابی و تبلیغات برای شرکت های بزرگ و کوچک و همچنین اجرا آن ها با کمترین و محدودترین بودجه و همچنین بودجه های بسیار بزرگ و گسترده را شاهد بوده باشد و قادر به کمک به مشتریان و مراجعین به خودش برای بهره برداری مثبت از ریال به ریال بودجه خودشان باشد.
مهم ترین تفاوت بین یک بازاریاب استخدام شده در یک شرکت و یک مشاور بازاریابی تنوع نوع فعالیت این دو فرد است. یک مشاور در چندین و چند شرکت مختلف به طور هم زمان کار و فعالیت دارد که این شرکت ها می توانند شامل شرکت های عرضه کننده انواع طلا و جواهر لوکس تا شرکت های ارائه کننده نرم افزارهای پیشرفته باشند. ممکن است یک فرد که در یک آژانس بازاریابی و تبلیغات مشغول به فعالیت است هم چنین تنوع شغلی و کاری را هم داشته باشد. اما به طور مستقیم کار کردن با هر یک از این شرکت ها موجب به دست آوردن تصویری کامل تر و دقیق تر از کل بازار آن کسب وکارها می شود.
یک مشاور بازاریابی یک فرد کاملا حرفه ای و بامهارت است که قدرت درک و تحلیل عوامل انگیزشی مصرف کنندگان و چگونگی استفاده از استراتژی ها برای رشد هر کسب وکاری را دارا می باشد.
برخی مردم آژانس های تبلیغاتی را با مشاوران بازاریابی به اشتباه می گیرند، با فرض اینکه مشاوران بازاریابی همان کارها و خدمات آژانس های تبلیغاتی را اما به صورت مستقل و انفرادی ارائه می کنند. با این وجود با اینکه این دو عملکردی مکمل یکدیگر دارند، ولی تفاوت های بسیار زیادی بین دو می باشد. اگر شما بدانید که چه پیامی را باید به تبلیغ بگذارید، مطمئنا سراغ یک آژانس تبلیغاتی برای تهیه تبلیغات می روید. چرا که آن ها تیم های اجرایی واقعا خلاقی متشکل از کارگردانان هنری، نویسنده و طراحان گرافیک در اختیاردارند که به شما کمک می کنند تا پیام تبلیغاتی خود را در قالب یک کمپین تبلیغاتی یا یک تبلیغ تلویزیونی نو جدید ارائه کنید.
در مقابل یک مشاور بازاریابی، شخصی است که به یک کسب وکار چگونگی ارتباط و تعامل با مشتریان و بازار فعلی خودش را معرفی کرده و در این رابطه راهکار می دهد. علاوه بر این، مشاور بازاریابی در تعیین این موضوع که غیر از بازار فعلی و شناخته شده دیگر چه گروهی از مصرف کنندگان ممکن است نسبت به استفاده از محصول یا خدمت ترغیب شده و اینکه چگونه می توان بازار موجب را توسعه داد نیز کمک می کنند. وی با نگاه کردن و بررسی طرح بازاریابی فعلی و سپس استفاده از ابزارهای تحلیلی و در نظر گرفتن پتانسیل بازار استراتژی را برای دستیابی به اهداف بزرگ تر ارائه می نماید. مشاور در طی این فرایند، پایبندی به ماموریت شرکت را تضمین کرده و میزان موفقیت را از طریق بررسی نتایج در حین اجرا یک طرح بازاریابی استراتژیک اندازه گیری و گزارش می کند.
در مقابل یک مشاور بازاریابی، شخصی است که به یک کسب وکار چگونگی ارتباط و تعامل با مشتریان و بازار فعلی خودش را معرفی کرده و در این رابطه راهکار می دهد. علاوه بر این، مشاور بازاریابی در تعیین این موضوع که غیر از بازار فعلی و شناخته شده دیگر چه گروهی از مصرف کنندگان ممکن است نسبت به استفاده از محصول یا خدمت ترغیب شده و اینکه چگونه می توان بازار موجب را توسعه داد نیز کمک می کنند. وی با نگاه کردن و بررسی طرح بازاریابی فعلی و سپس استفاده از ابزارهای تحلیلی و در نظر گرفتن پتانسیل بازار استراتژی را برای دستیابی به اهداف بزرگ تر ارائه می نماید. مشاور در طی این فرایند، پایبندی به ماموریت شرکت را تضمین کرده و میزان موفقیت را از طریق بررسی نتایج در حین اجرا یک طرح بازاریابی استراتژیک اندازه گیری و گزارش می کند.
کسب وکار خود را راه اندازی کنید
به تعیین اهداف به خوبی تعریف شده دارید
به یک طرح منسجم بازاریابی استراتژیک دارید
نظارت بر معیارهای کلیدی به منظور اندازه گیری میزان موفقیت به کمک نیاز دارید
تعیین معیارهای کلیدی شک دارید (ترافیک روزانه مشتریان یا مراجعین، نرخ تبدیل مراجعه کننده به مشتری، تعامل با مشتریان در شبکه های اجتماعی، تماس های دریافتی، حاشیه سود)
بهبود روابط و میزان وفاداری با مراجعین و مشتریان فعلی هستید
به ورود به بازارهای جدید و جذب مشتریان جدید دارید
آیا شما هم به یک مشاور بازاریابی برای کارتان نیاز دارید؟ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست