دوشنبه, ۱۵ بهمن, ۱۴۰۳ / 3 February, 2025
مجله ویستا

تعریف شما از محیط کار مناسب چیست؟


مواردی مفید از محیط کار مناسب ...

محیط های کاری مختلف شرایطی متفاوت بت یکدیگر را دارند که با توجه و وابستگی به درجه و رشته کاری می توان انها را از یکدیگر متمایز نمود.

شرایط فیزیکی محیط کار شامل فضای کار، نوع میز و صندلی، ابزارهایی که افراد با آنها کار می کنند از کامپیوتر تا تجهیزات صنعتی، نوع چیدمان میزها، تفکیک فضاها بر حسب نوع کار گروه های مختلف و مواردی از این دست دانست. مناسب بودن این شرایط، از پیش نیازهای اولیه افزایش کارایی افراد است.

مورد بعدی شرایط روانی محیط کار است. شرایط روانی شامل افرادی که با آنها کار می کنیم. وجود روابط دوستانه بین افراد می تواند نقش مهمی در افزایش کیفیت کاری که انجام می شود داشته باشد. اعتماد متقابل بین مدیران و کارکنان از موارد دیگر در این زمینه است.


تعریف شما از محیط کار مناسب چیست؟

نکاتی در مورد محیط کار مناسب 

بسیاری از افراد انتظار دارند در محیط کار خود پیشرفت کنند و دوست دارند محیط کار آنها این امکان را در اختیارشان بگذارد. وجود تعادل در محیط کار هم فاکتور بسیار مهمی می تواند باشد. مثلا تعادل بین حقوق افراد و تخصص آنها. رفتار و برخورد یکسان قوانین شرکت با افراد. به موقع بودن زمان پرداخت حقوق. (با توجه به اینکه بسیاری از شرکتها در زمان حاضر با مشکل نقدینگی روبرو هستند این موضوع هم می تواند معیار تصمیم گیری برای بسیاری باشد.)

در نهایت هر کدوم از ما تعریف متفاوتی از محیط کار مناسب داریم. برای هر شخص یک ویژگی می تواند اهمیت بیشتری بر ویژگی دیگری داشته باشد. به نظر شما محیط کار مناسب چه تعریفی دارد؟

قصدم این نیست که شما به ایده آل هایتان فکر کنید و همه مواردی که محل کار شما را تبدیل به بهشتی مثل گوگل می کند را بنویسید، بلکه اگر همین حالا مشغول به کار در شرکتی هستید، خوب و بدهای آن را بنویسید. به چه دلیل محل کاری فعلی را انتخاب کرده اید؟ به چه دلیل می خواهید از محیط کار فعلی جدا بشوید؟

 

تعریف شما از محیط کار مناسب چیست؟