یکشنبه, ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 28 April, 2024
مجله ویستا
درباره مزایده مسالهدار
"تا هنگامی كه تعدد مراكز تصمیمگیری داریم، همواره و در همه موارد، "استثناء"، مركزیت مییابد به این معنا كه هر مدیری در بخش دولتی میتواند كار خود را قانونی جلوه دهد حتی كاری كه كاربرد قانون را به حالت تعلیق درآورد و در این اوضاع و احوال، قانون به مثابه بیقانونی است."
این چكیده پیام جورجو آگامبن، فیلسوف معاصر ایتالیاست كه میهمان دانشگاه شهید بهشتی بود، بیآنكه بداند نمونهای از نظراتش، در بخش مخابرات كشور، عملی شده و آن، مساله مزایده سیمكارتهای دارای شماره رند است.
البته آن پرسشهایی كه در سرمقاله مذكور آمده است را باید پرسشهایی از سازمان مدیریت و برنامهریزی تلقی كرد .
▪ بر آنها پرسشهای زیر را افزود:
۱) مدیریت منابع كمیاب كه یكی از آنها، شمارهگذاری سرویسهای مخابراتی است، در دست كیست؟ سازمان تنظیم مقررات یا شورای عالی اقتصاد؟
۲) اگر مدیریت شمارهگذاری در ید اختیار سازمان مذكور است، آیا تعیین سقف و كف قیمت شمارههای رند در دست اپراتور است یا در دست رگولاتور و یا مجلس شورای اسلامی؟
۳) اگر قیمتگذاری شمارههای معمولی، دارای ساختار تعرفهای تعریف شدهای است كه در آن میزان ودیعه، عوارض، حق نصب و... معلوم است، آیا تعریف ساختار قیمت شمارههای رند نیز مشخص است؟ اگر آری، معلوم و مشخص است، بفرمایید چه تقسیمبندیهایی دارد؟
۴) اصلا آیا شركت ارتباطات سیار، پولی بابت استفاده از منابع كمیاب به رگولاتوری پرداخته است كه مزایده سیمكارتهای دارای شماره رند را برگزار میكند؟ اگر پاسخ منفی است برگزاركننده چنین مزایدهای چه نهادی باید باشد؟
۵) منافع این مزایده به دست چه كسی میرسد؟ و چگونه خرج میشود؟
۶) آیا صندوق ویژهای برای رفع تبعیض ارتباطی و كاستن از شكاف دیجیتالی تعریف شده است؟
۷) آیا از منافع این مزایده، اقشار محروم و آسیبپذیر، فیض مخابراتی و ارتباطی میبرند؟ یا به خزانه دولت واریز میشود و به پستبانك؟
۸) با صاحبان شمارههای رندی كه پیش از این بیهیچ مزایده و ضابطهای توزیع شدهاند، چه رفتاری میشود؟
۹) اپراتور دوم، تالیا و یا سایر اپراتورهایی كه در اصفهان و كیش، فعالیت میكنند اگر بخواهند مزایده مشابهی برگزار كنند بازهم تبصره مربوط به این مزایده مسالهدار، حرف اول و آخر را میزند؟ یا اینكه - روز از نو، روزی از نو- بار دیگر باید از شورای عالی اقتصاد، نظرخواهی شود؟ و رگولاتور بازهم دور زده شود و مجلس كنار گذاشته شود؟
۱۰) چطور و چگونه ماده سوم قانون برنامه چهارم توسعه كشور كه مجلس شورای اسلامی را مرجع تعیین قیمت خدمات و تعرفههای مخابراتی میداند، نادیده گرفته شده است؟
عباس پورخصالیان
منبع : اخبار فناوری اطلاعات ایتنا
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
مجلس مجلس شورای اسلامی ایران حجاب شورای نگهبان دولت دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران گشت ارشاد افغانستان رئیسی رئیس جمهور
تهران هواشناسی شورای شهر شهرداری تهران پلیس دستگیری سیل قتل وزارت بهداشت کنکور سلامت سازمان هواشناسی
قیمت دلار مالیات خودرو دلار قیمت خودرو بانک مرکزی بازار خودرو قیمت طلا سایپا مسکن ایران خودرو ارز
تئاتر سریال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی زنان تلویزیون سریال حشاشین سینمای ایران قرآن کریم سینما فیلم موسیقی مهران مدیری
سازمان سنجش کنکور ۱۴۰۳ خورشید
فلسطین اسرائیل رژیم صهیونیستی غزه آمریکا جنگ غزه روسیه چین اوکراین حماس عربستان ترکیه
فوتبال پرسپولیس استقلال فوتسال بازی باشگاه پرسپولیس جام حذفی آلومینیوم اراک تیم ملی فوتسال ایران تراکتور سپاهان رئال مادرید
اپل فناوری همراه اول ایرانسل آیفون تبلیغات سامسونگ ناسا بنیاد ملی نخبگان دانش بنیان نخبگان
خواب بارداری دندانپزشکی مالاریا هندوانه