چهارشنبه, ۳ بهمن, ۱۴۰۳ / 22 January, 2025
مجله ویستا
احضاریهای برای موهان جوشی - A Summons For Mohan Joshi
سال تولید : ۱۹۸۴
کشور تولیدکننده : هند
محصول : سعید اختر میرزا
کارگردان : میرزا
فیلمنامهنویس : یوسف مهتا، سودهیر میشرا و میرزا، برمبنای داستانی نوشته خودشان
فیلمبردار : ویرندرا ساینی
آهنگساز(موسیقی متن) : وانراج بهاتیا
هنرپیشگان : ناصرالدین شاه، دیپتی ناوال، بهیشام ساهنی، دینا پاتاک و امجد خان.
نوع فیلم : رنگی، ۱۳۰ دقیقه.
«موهان جوشی» (ساهنی) کارمندی بازنشسته است که با همسرش (پاتاک) در خانهای اجارهای در بمبئی زندگی میکند. او در اعتراض به زورگوئیهای صاحب خانه (خان)، درگیر ماجراهائی حقوقی میشود و از وکیلی چرب زبان بهنام «مالکانی» (شاه) کمک میخواهد. بهزودی نیز در مییابد در مبارزه با صاحبان پول و قدرت همیشه بازنده است. در پایان، وقتی که قاضی برای بررسی وضعیت خانه میرود مزدوران صاحبخانه میکوشند دیوارهای زهوار دررفته را با لایهای از رنگ بپوشانند و «جوشی»، که از فرط عصبانیت کنترل خود را از دست داده، باعث ویرانی خانه به روی سر خودش میشود...
* طنز میرزا درباره مشکل مسکن به گونهای نمادین تصویر میشود و تهمایهای از درون مایههای رآلیستی آثار برتولت برشت را در خود میپرورد. امجد خان نیز در نقش ضد قهرمان، مانند همیشه، ران گوسفندی را به نیش میکشد یا کف خمیر ریش از چانهاش میچکد!
کشور تولیدکننده : هند
محصول : سعید اختر میرزا
کارگردان : میرزا
فیلمنامهنویس : یوسف مهتا، سودهیر میشرا و میرزا، برمبنای داستانی نوشته خودشان
فیلمبردار : ویرندرا ساینی
آهنگساز(موسیقی متن) : وانراج بهاتیا
هنرپیشگان : ناصرالدین شاه، دیپتی ناوال، بهیشام ساهنی، دینا پاتاک و امجد خان.
نوع فیلم : رنگی، ۱۳۰ دقیقه.
«موهان جوشی» (ساهنی) کارمندی بازنشسته است که با همسرش (پاتاک) در خانهای اجارهای در بمبئی زندگی میکند. او در اعتراض به زورگوئیهای صاحب خانه (خان)، درگیر ماجراهائی حقوقی میشود و از وکیلی چرب زبان بهنام «مالکانی» (شاه) کمک میخواهد. بهزودی نیز در مییابد در مبارزه با صاحبان پول و قدرت همیشه بازنده است. در پایان، وقتی که قاضی برای بررسی وضعیت خانه میرود مزدوران صاحبخانه میکوشند دیوارهای زهوار دررفته را با لایهای از رنگ بپوشانند و «جوشی»، که از فرط عصبانیت کنترل خود را از دست داده، باعث ویرانی خانه به روی سر خودش میشود...
* طنز میرزا درباره مشکل مسکن به گونهای نمادین تصویر میشود و تهمایهای از درون مایههای رآلیستی آثار برتولت برشت را در خود میپرورد. امجد خان نیز در نقش ضد قهرمان، مانند همیشه، ران گوسفندی را به نیش میکشد یا کف خمیر ریش از چانهاش میچکد!
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست