دوشنبه, ۲۲ بهمن, ۱۴۰۳ / 10 February, 2025
مجله ویستا
تیراندازی برای کشتی - Shoot To Kill
![تیراندازی برای کشتی - Shoot To Kill](/mag/i/3/htkp8.jpg)
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : ران سیلورمن و دانیل پتری جونیر
کارگردان : راجر اسپاتیسوود.
فیلمنامهنویس : هارو زیمل، مایکل برتن و پتری جونیر، برمبنای داستانی نوشته زیمل.
فیلمبردار : مایکل چاپمن.
آهنگساز(موسیقی متن) : جان اسکات.
هنرپیشگان : سیدنی پواتیه، تام برنجر، کریستی الی، کلانسسسی براون، میلتن سلرز، جانت راتبلاتف ریچارد میسور، اندرو رابینسن، کوین اسکانل، فردریک کافین و مایکل مکری.
نوع فیلم : رنگی، ۱۱۰ دقیقه.
وقتی «برگر» (سلرز)، صاحب یک جواهر فروشی، هنگام سرقت الماسها مغازه خودش دستگیر میشود، نزد پلیس اعتراف میکند که مردی مسلح به نام «استیو» (براون)، همسرش (راتبلات) را گروگان گرفته است. «اسیتو» در تهاجم بعدیاش دختری را میکشد و با «خانم برگر» میگریزد. «وارن استنتین» (پواتیه)، مأمور FBI او را تعقیب میکند. او که یک زندانی فراری است، نزدیک مرز کانادا، با شلیک به چشمهای «خانم برگر»، او را میکشد و سوار قایق ماهیگیرانی میشود که راهنمایشان، «سارا» (الی) است. «جاناتان ناکس» (برنجر)، مجبوب «سارا»، که قصد دارد به تنهائی در پی آنان برود، ناچار میپذیرد که «استنتین» را با خود ببرد. «استیو» چهار ماهیگیر را به قتل میرساند و در اینجا با یافتن جسدها، «استنتین» متوجه میشود که مقتولان به همان شیوه قتل «خانم برگر»، از پای درآمدهاند. بالاخره «فاکس» و «استنتین» به «استیو» و «سارا» دست پیدا میکنند، اما قاتل به همراه گروگانش از دست آنان میگریزد. «استنتین» با یافتن شماره تلفنی در ونکوور، سرنخی از «استیو» پیدا میکند و در یک پیست اسکیت با او درگیر میشود؛ اما او، پس از آنکه «سارا» از دست میدهد. دختر دیگری را گروگان میگیرد و میگریزد. «استنتین» با عوض کردن جا یخود با دخترک، بهعنوان گروگان در اختیار «استیو» قرار میگیرد. وقتی «استیو» قصد دارد با شلیک گلوله میان چشمهای «استنتین» او را بکشد، اسلحه شلیک نمیکند و سرانجام «استنتین» موفق به کشتن او میشود.
* فیلمنامه تیراندازی برای کشتن را همان فیلمنامهنویس پلیس بورلی هیلز (مارتین برست، 1984) نوشته و همان کارگردان زیر آتش (1983) کارگردانی کرده است. اما این تریلر پُر از صحنههای تعقیب و گریز بیشتر به کلیشههای قابل پیشبینی فیلم اول گرایش دارد تا رادیکالیسم پُرطنین فیلم دوم. تقابل میان پلیس شهرنشین و مرد کوهستانها به بدترین شکل ممکن ارائه میشود و فیلم را به دو بخش کاملاً متمایز از یکدیگر تقسیم میکند. علاوه بر این، قطعهای مداوم به تعقیب کننده و تعقیب شونده، که البته ضرووری است و گریزی هم از آن نیست، باعث کند شدن ریتم روایت میشود. پواتیه پا به سن گذاشته، نقشی به مراتب زمختتر از همیشه ایفا میکند، اما برنجر در ارائه یک بازی متقاعد کننده موفق نیست. برعکس او، براون بسیار خوب ظاهر میشود.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست