جمعه, ۵ بهمن, ۱۴۰۳ / 24 January, 2025
مجله ویستا
فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزشهای سازمانی
آموزش و بهسازی نیروی انسانی به عنوان یكی از مهمترین نیازهای سازمانها در عصر رقابتی كنونی است. امروزه، سازمانها سودمندی خود را در كیفیت بالای محیط كار خود جستجو می كنند و از این رو به دنبال ارائه آموزشهای كارآمدتری هستند.
توزیع صحیح هزینه ها و تمركز بیشتر بر فعالیتهای یادگیری از اهمیت بالایی برخوردار است. در برخی موارد، هزینه های مربوط به جابجایی افراد و تهیه امكانات لازم برای اجرای حضوری برنامه های آموزشی بسیار بیشتر از دیگر امكانات است. در كشورهای پیشرفته از فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان روشی موثر برای ارائه آموزشها استفاده می كنند. چندین عامل در گزینش این شیوه آموزشی موثر بوده است:
اقتصادها نوین متكی بر انجام فعالیتهای ارزشمند به جای فعالیتهای انبوه هستند؛
سرعت و چالاكی به عنوان كلیدی ترین عامل ایجاد و حفظ ارزشهای سازمانی است؛
بنگاههای مدرن نیازمند شبكه ای از ارتباطات برای دریافت بازخورد سریع و رفع بهنگام نارساییها هستند.
استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش در سازمانهای بزرگ دنیا پس از حمله ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ توسعه بسیاری یافته است. استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای آموزش، حدود ۵، ۱۰ درصد از كل زمان آموزشهای سازمانی در ایالات متحده را شامل می شود. منافع زیر ازطریق استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در ارائه آموزش قابل حصول است:
كاركنان در هركجا كه بخواهند به مواد آموزشی دسترسی دارند و می توانند با سرعت دلخواه فرا گیرند؛
دسترسی آسان به خبرگان و كارشناسان برجسته مقدور می شود؛
اهداف و محتوای دوره ها با سرعت بالا و هزینه كمتری قابل تغییر است؛
پیشرفت كاركنان به راحتی قابل ملاحظه و ردگیری است؛
دوره ها با دانش و مهارتهای ویژه لازم برای یك فرد قابل تطبیق است؛
اطلاعات درهرجایی كه موردنیاز فرد باشد، در اختیار وی قرار می گیرد.
توزیع صحیح هزینه ها و تمركز بیشتر بر فعالیتهای یادگیری از اهمیت بالایی برخوردار است. در برخی موارد، هزینه های مربوط به جابجایی افراد و تهیه امكانات لازم برای اجرای حضوری برنامه های آموزشی بسیار بیشتر از دیگر امكانات است. در كشورهای پیشرفته از فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان روشی موثر برای ارائه آموزشها استفاده می كنند. چندین عامل در گزینش این شیوه آموزشی موثر بوده است:
اقتصادها نوین متكی بر انجام فعالیتهای ارزشمند به جای فعالیتهای انبوه هستند؛
سرعت و چالاكی به عنوان كلیدی ترین عامل ایجاد و حفظ ارزشهای سازمانی است؛
بنگاههای مدرن نیازمند شبكه ای از ارتباطات برای دریافت بازخورد سریع و رفع بهنگام نارساییها هستند.
استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش در سازمانهای بزرگ دنیا پس از حمله ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ توسعه بسیاری یافته است. استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای آموزش، حدود ۵، ۱۰ درصد از كل زمان آموزشهای سازمانی در ایالات متحده را شامل می شود. منافع زیر ازطریق استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در ارائه آموزش قابل حصول است:
كاركنان در هركجا كه بخواهند به مواد آموزشی دسترسی دارند و می توانند با سرعت دلخواه فرا گیرند؛
دسترسی آسان به خبرگان و كارشناسان برجسته مقدور می شود؛
اهداف و محتوای دوره ها با سرعت بالا و هزینه كمتری قابل تغییر است؛
پیشرفت كاركنان به راحتی قابل ملاحظه و ردگیری است؛
دوره ها با دانش و مهارتهای ویژه لازم برای یك فرد قابل تطبیق است؛
اطلاعات درهرجایی كه موردنیاز فرد باشد، در اختیار وی قرار می گیرد.
منبع : ماهنامه تدبیر
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست