پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
مجله ویستا
فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزشهای سازمانی
آموزش و بهسازی نیروی انسانی به عنوان یكی از مهمترین نیازهای سازمانها در عصر رقابتی كنونی است. امروزه، سازمانها سودمندی خود را در كیفیت بالای محیط كار خود جستجو می كنند و از این رو به دنبال ارائه آموزشهای كارآمدتری هستند.
توزیع صحیح هزینه ها و تمركز بیشتر بر فعالیتهای یادگیری از اهمیت بالایی برخوردار است. در برخی موارد، هزینه های مربوط به جابجایی افراد و تهیه امكانات لازم برای اجرای حضوری برنامه های آموزشی بسیار بیشتر از دیگر امكانات است. در كشورهای پیشرفته از فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان روشی موثر برای ارائه آموزشها استفاده می كنند. چندین عامل در گزینش این شیوه آموزشی موثر بوده است:
اقتصادها نوین متكی بر انجام فعالیتهای ارزشمند به جای فعالیتهای انبوه هستند؛
سرعت و چالاكی به عنوان كلیدی ترین عامل ایجاد و حفظ ارزشهای سازمانی است؛
بنگاههای مدرن نیازمند شبكه ای از ارتباطات برای دریافت بازخورد سریع و رفع بهنگام نارساییها هستند.
استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش در سازمانهای بزرگ دنیا پس از حمله ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ توسعه بسیاری یافته است. استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای آموزش، حدود ۵، ۱۰ درصد از كل زمان آموزشهای سازمانی در ایالات متحده را شامل می شود. منافع زیر ازطریق استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در ارائه آموزش قابل حصول است:
كاركنان در هركجا كه بخواهند به مواد آموزشی دسترسی دارند و می توانند با سرعت دلخواه فرا گیرند؛
دسترسی آسان به خبرگان و كارشناسان برجسته مقدور می شود؛
اهداف و محتوای دوره ها با سرعت بالا و هزینه كمتری قابل تغییر است؛
پیشرفت كاركنان به راحتی قابل ملاحظه و ردگیری است؛
دوره ها با دانش و مهارتهای ویژه لازم برای یك فرد قابل تطبیق است؛
اطلاعات درهرجایی كه موردنیاز فرد باشد، در اختیار وی قرار می گیرد.
توزیع صحیح هزینه ها و تمركز بیشتر بر فعالیتهای یادگیری از اهمیت بالایی برخوردار است. در برخی موارد، هزینه های مربوط به جابجایی افراد و تهیه امكانات لازم برای اجرای حضوری برنامه های آموزشی بسیار بیشتر از دیگر امكانات است. در كشورهای پیشرفته از فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان روشی موثر برای ارائه آموزشها استفاده می كنند. چندین عامل در گزینش این شیوه آموزشی موثر بوده است:
اقتصادها نوین متكی بر انجام فعالیتهای ارزشمند به جای فعالیتهای انبوه هستند؛
سرعت و چالاكی به عنوان كلیدی ترین عامل ایجاد و حفظ ارزشهای سازمانی است؛
بنگاههای مدرن نیازمند شبكه ای از ارتباطات برای دریافت بازخورد سریع و رفع بهنگام نارساییها هستند.
استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش در سازمانهای بزرگ دنیا پس از حمله ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ توسعه بسیاری یافته است. استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای آموزش، حدود ۵، ۱۰ درصد از كل زمان آموزشهای سازمانی در ایالات متحده را شامل می شود. منافع زیر ازطریق استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در ارائه آموزش قابل حصول است:
كاركنان در هركجا كه بخواهند به مواد آموزشی دسترسی دارند و می توانند با سرعت دلخواه فرا گیرند؛
دسترسی آسان به خبرگان و كارشناسان برجسته مقدور می شود؛
اهداف و محتوای دوره ها با سرعت بالا و هزینه كمتری قابل تغییر است؛
پیشرفت كاركنان به راحتی قابل ملاحظه و ردگیری است؛
دوره ها با دانش و مهارتهای ویژه لازم برای یك فرد قابل تطبیق است؛
اطلاعات درهرجایی كه موردنیاز فرد باشد، در اختیار وی قرار می گیرد.
منبع : ماهنامه تدبیر
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید بلیط هواپیما
ایران روز معلم آمریکا معلمان رهبر انقلاب دولت مجلس شورای اسلامی مجلس دولت سیزدهم حجاب شهید مطهری شورای نگهبان
تهران زلزله هواشناسی معلم شهرداری تهران سیل قوه قضاییه آموزش و پرورش پلیس سلامت سازمان هواشناسی دستگیری
خودرو بانک مرکزی قیمت خودرو قیمت دلار دلار ایران خودرو قیمت طلا سایپا کارگران بازار خودرو تورم قیمت
مسعود اسکویی فضای مجازی تلویزیون سریال سینمای ایران سینما دفاع مقدس موسیقی تئاتر
دانشگاه علوم پزشکی مکزیک
رژیم صهیونیستی غزه فلسطین اسرائیل جنگ غزه چین روسیه نوار غزه حماس عربستان ترکیه اوکراین
استقلال پرسپولیس فوتبال سپاهان تراکتور لیگ برتر ایران رئال مادرید بایرن مونیخ باشگاه استقلال لیگ قهرمانان اروپا لیگ برتر باشگاه پرسپولیس
اینستاگرام همراه اول دبی اپل ناسا وزیر ارتباطات تبلیغات گوگل پهپاد
کبد چرب بیماری قلبی کاهش وزن دیابت داروخانه ویتامین طول عمر بارداری