چهارشنبه, ۲۶ دی, ۱۴۰۳ / 15 January, 2025
مجله ویستا
معنویت سکولار
تاریخ نشر : ۸۴۰۴۰۸
تیراژ : ۵۰۰۰
تعداد صفحه : ۶۴
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۹۴۴۰۰-۸-۹
رده دیویی : ۲۱۱.۶
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
قطع : رقعی
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
در این کتاب، سکولاریزم و مشروعیت بخشی به آن، بررسی و ریشهیابی میشود. به زعم نگارنده: 'خطای نخست و سنگبنای یک ساختمان فکری سکولاریستی این است که اساسا دین را چه هستیشناسی و مابعدالطبیعه اسلامی، چه انسانشناسی آن، چه وظیفهشناسی و احکام و چه اخلاق و ارزشهای دینی و به عبارت دیگر، سراسر عبادیات، اخلاقیات و اعتقادات دینی را 'امور غیر واقعی و غیر قابل تحقیق یا غیر قابل اثبات' میخواند و این را صرفا باوری شخصی و Subjective و امری کاملا ذهنی و غیر عقلی میداند که قابل ارزیابی منطقی و نه ارزیابی معرفت شناختی است بلکه سراسر، سلیقهای و ذوقی خواهد بود. به عبارت دیگر، سراسر دین، صرفا یک تلقی شخصی و انتخاب بدون دلیل و نوعی وصفالحال درونی است و بنابراین 'ما با زاد واقعی قابل اثبات' ندارد و اگر کسی مدعی شود که عقاید یا ارزشها یا احکام دینی، ناظر به امور واقعی و آبجکتیو هستند قابل اثبات نیست و همهی این مفروضات بدان معنی است که گزارههای دینی، نه گزارش از هیچ 'واقعیت عینی' بلکه گزارش از 'تمایلات یا عقاید شخصی گوینده' است و بس....'.
تیراژ : ۵۰۰۰
تعداد صفحه : ۶۴
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۹۴۴۰۰-۸-۹
رده دیویی : ۲۱۱.۶
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
قطع : رقعی
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
در این کتاب، سکولاریزم و مشروعیت بخشی به آن، بررسی و ریشهیابی میشود. به زعم نگارنده: 'خطای نخست و سنگبنای یک ساختمان فکری سکولاریستی این است که اساسا دین را چه هستیشناسی و مابعدالطبیعه اسلامی، چه انسانشناسی آن، چه وظیفهشناسی و احکام و چه اخلاق و ارزشهای دینی و به عبارت دیگر، سراسر عبادیات، اخلاقیات و اعتقادات دینی را 'امور غیر واقعی و غیر قابل تحقیق یا غیر قابل اثبات' میخواند و این را صرفا باوری شخصی و Subjective و امری کاملا ذهنی و غیر عقلی میداند که قابل ارزیابی منطقی و نه ارزیابی معرفت شناختی است بلکه سراسر، سلیقهای و ذوقی خواهد بود. به عبارت دیگر، سراسر دین، صرفا یک تلقی شخصی و انتخاب بدون دلیل و نوعی وصفالحال درونی است و بنابراین 'ما با زاد واقعی قابل اثبات' ندارد و اگر کسی مدعی شود که عقاید یا ارزشها یا احکام دینی، ناظر به امور واقعی و آبجکتیو هستند قابل اثبات نیست و همهی این مفروضات بدان معنی است که گزارههای دینی، نه گزارش از هیچ 'واقعیت عینی' بلکه گزارش از 'تمایلات یا عقاید شخصی گوینده' است و بس....'.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست