پنجشنبه, ۱۳ دی, ۱۴۰۳ / 2 January, 2025
مجله ویستا
طراحی آموزشی در تدریس: طرح درس، روشهای تدریس، وسائل آموزشی، ارزشیابی
تاریخ نشر : ۸۵۰۳۳۱
تیراژ : ۱۵۰۰
تعداد صفحه : ۱۴۰
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۳۹۹-۰۵۴-۰
شماره کنگره : ۸۵۳۳۱۰۵۵
رده دیویی : ۳۷۱.۳۰۲۸
محل نشر : تهران
جلد : شومیز
قطع : رقعی
زبان کتاب : فارسی
نوع اثر : تالیف
نویسنده : حجازی - شیرین
نگارنده ابتدا مباحثی را در خصوص برنامهریزی آموزشی، تبیین مینماید که از آن جمله است: برنامهریزی درسی، تفاوت بین برنامهریزی درسی و آموزشی، شناخت خصوصیات کلی فراگیری، تفاوتهای رفتاری مؤثر در کلاس اعم از سن، جنس، استعداد، میزان معلومات، علایق و نگرشها، و مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی. سپس مباحثی از این دست را مطرح میسازد: اهداف آموزشی، طبقهبندی و تحلیل هدفهای آموزشی در حیطهی یادگیری، محتوای آموزشی، روشهای تدریس، وسایل آموزشی، مهارتهای آموزشی بعد از تدریس، و الگوهای آموزشی. به تصریح نگارنده: 'یک فعالیت آموزشی باید طوری طراحی شود که یادگیرنده 1- تصویر روشنی از فعالیتهای آموزشی از ابتدا تا انتها را در اختیار داشته باشد. 2- از ابتدا آگاه باشد که چه مطالبی را باید بیاموزد و به چه دلیل آن را فراگیرد. 3- برایش مشخص گردد دانش مهارتهای مورد نیاز وی در برنامه در نظر گرفته شده است. 4- رابطهی بین هدفهای معین شده و فعالیتهای برنامهریزی شدهی آموزش را بداند. 5- قبل از انجام هر کاری یک الگوی صحیح را دیده باشد. 6- بتواند از روشهای مختلف آموزشی بهرهگیری کند. 7- تنها مستمع نباشد. 9- بداند در امر یادگیری تشویق و به خاطر عدم یادگیری تنبیه نمیشود. 10- بتواند آن چه را آموخته به طرق مختلف به کار بندد. 11- شهامت لازم برای پذیرش انتقادات سازنده را داشته باشد. 12- بتواند با شداید ناشی از یادگیری مقابله نماید.'
تیراژ : ۱۵۰۰
تعداد صفحه : ۱۴۰
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۳۹۹-۰۵۴-۰
شماره کنگره : ۸۵۳۳۱۰۵۵
رده دیویی : ۳۷۱.۳۰۲۸
محل نشر : تهران
جلد : شومیز
قطع : رقعی
زبان کتاب : فارسی
نوع اثر : تالیف
نویسنده : حجازی - شیرین
نگارنده ابتدا مباحثی را در خصوص برنامهریزی آموزشی، تبیین مینماید که از آن جمله است: برنامهریزی درسی، تفاوت بین برنامهریزی درسی و آموزشی، شناخت خصوصیات کلی فراگیری، تفاوتهای رفتاری مؤثر در کلاس اعم از سن، جنس، استعداد، میزان معلومات، علایق و نگرشها، و مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی. سپس مباحثی از این دست را مطرح میسازد: اهداف آموزشی، طبقهبندی و تحلیل هدفهای آموزشی در حیطهی یادگیری، محتوای آموزشی، روشهای تدریس، وسایل آموزشی، مهارتهای آموزشی بعد از تدریس، و الگوهای آموزشی. به تصریح نگارنده: 'یک فعالیت آموزشی باید طوری طراحی شود که یادگیرنده 1- تصویر روشنی از فعالیتهای آموزشی از ابتدا تا انتها را در اختیار داشته باشد. 2- از ابتدا آگاه باشد که چه مطالبی را باید بیاموزد و به چه دلیل آن را فراگیرد. 3- برایش مشخص گردد دانش مهارتهای مورد نیاز وی در برنامه در نظر گرفته شده است. 4- رابطهی بین هدفهای معین شده و فعالیتهای برنامهریزی شدهی آموزش را بداند. 5- قبل از انجام هر کاری یک الگوی صحیح را دیده باشد. 6- بتواند از روشهای مختلف آموزشی بهرهگیری کند. 7- تنها مستمع نباشد. 9- بداند در امر یادگیری تشویق و به خاطر عدم یادگیری تنبیه نمیشود. 10- بتواند آن چه را آموخته به طرق مختلف به کار بندد. 11- شهامت لازم برای پذیرش انتقادات سازنده را داشته باشد. 12- بتواند با شداید ناشی از یادگیری مقابله نماید.'
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست