VIST
A
اخبار مهم
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
اجتماعی
فرهنگی
بینالمللی
سلامت
علمی
فناوری
عکس
فیلم
استانها
گرافیک
وبگردی
استخدام
اینفوگرافیک
سبک زندگی
آگهی
اخبار مهم
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
اجتماعی
فرهنگی
بینالمللی
سلامت
علمی
آگهی
فناوری
عکس
فیلم
استانها
گرافیک
وبگردی
استخدام
اینفوگرافیک
سبک زندگی
VIST
A
شنبه ۵ مهر ۱۴۰۴ -
27 September 2025
VIST
A
اخبار مهم
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
اجتماعی
فرهنگی
بینالمللی
سلامت
علمی
فناوری
عکس
فیلم
استانها
گرافیک
وبگردی
استخدام
اینفوگرافیک
سبک زندگی
آگهی
اخبار مهم
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
اجتماعی
فرهنگی
بینالمللی
سلامت
علمی
آگهی
فناوری
عکس
فیلم
استانها
گرافیک
وبگردی
استخدام
اینفوگرافیک
سبک زندگی
VIST
A
زیان انباشته سایپا
سایپا
خودروسازان
خودرو
بازار خودرو
۱۴۰۴/۰۶/۳۰
/ روزنامه هفت صبح
ایرانخودرو و سایپا زیان انباشته خودروسازان به ۶۲۰ همت رسید
ایرانخودرو و سایپا با زیان ۶۲۰ هزار میلیاردی به استخوانی در گلوی اقتصاد ایران تبدیل شدهاند
ایران خودرو
خودرو
ایران خودرو
خودرو
سایپا
۱۴۰۴/۰۶/۲۹
/ سایت خبرآنلاین
ایستادگی دولت در برابر مدیریت خصوصی ایرانخودرو؛ کارشناس خودرو: زیان سایپا برایتان کافی نیست؟
کارشناس صنعت خودرو میگوید هر بار دولت مستقیماً در مدیریت خودروسازان دخالت کرده، زیاندهی و مشکلات انباشته بیشتر شده است.
گزارش آگهی
رپرتاژ آگهی
گزارش آگهی
رپرتاژ آگهی
تبلیغ
۱۴۰۴/۰۶/۲۷
/ روزنامه هفت صبح
زیانانباشته خوروسازان به ۶۲۰ همت رسید
انحصار بازار خودرو در دست دو شرکت زیانده و کمکیفیت، بزرگترین آسیب را به مصرفکننده ایرانی وارد کرده است
سایپا
بازار خودرو
سایپا
بازار خودرو
ایرانخودرو
۱۴۰۴/۰۶/۲۶
/ روزنامه هفت صبح
ورشکستگی ایران خودرو و سایپا
دو خودروساز بزرگ دولتی ایران با زیان انباشته ۳۱۰ همت و بدهی ۶۲۰ همت، در معرض بحرانی مالی قرار دارند که نه تنها زنجیره تأمین خودرو را تحت فشار قرار داده بلکه تابآوری تولید و توسعه پایدار در این صنعت را به چالش کشیده است.
ایران خودرو
خودروسازان
ایران خودرو
خودروسازان
سایپا
بازار خودرو
۱۴۰۴/۰۶/۲۲
/ سایت عصرخودرو
عصر خودرو - زیان انباشته خودروسازان بزرگ به ۳۱۰ همت رسید
عصر خودرو- یک مقام مسئول گفت: زیان انباشته دو خودروساز بزرگ کشور از 258 همت در پایان سال گذشته به 310 همت در شهریور امسال رسیده و بدهی جاری آنها با جهشی بیسابقه به 620 همت رسیده است.
سایپا (۵۸۴۵)
ایران خودرو (۷۱۷۲)
سایپا (۵۸۴۵)
ایران خودرو (۷۱۷۲)
خودروسازان (۳۷۹)
عصر خودرو
۱۴۰۴/۰۶/۲۲
/ سایت رکنا
زیان انباشته دو خودروساز بزرگ به 310 همت رسید
رکنا اقتصادی: خودروسازان بزرگ کشور با بدهی بیسابقه ۶۲۰ همتی به قطعهسازان و زیان انباشته ۳۱۰ همتی مواجهاند که تداوم آن تولید را با بحران جدی روبهرو میکند. کارشناسان تأکید دارند اصلاح ساختار مالی و قیمتگذاری و همگرایی تصمیمگیران برای جلوگیری از کاهش تولید و زیان بیشتر ضروری است.
بازار خودرو
ایران خودرو و سایپا
بازار خودرو
ایران خودرو و سایپا
۱۴۰۴/۰۶/۲۲
/ سایت اقتصادنیوز
بدهی خودروسازان بزرگ با جهشی بیسابقه به ۶۲۰ همت رسید
اقتصادنیوز: دبیر انجمن قطعهسازان تصریح کرد: امروز زیان انباشته دو خودروساز بزرگ به ۳۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده و شکاف بازار به ۶۴۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. تنها اختلاف قیمت ۱۵ هزار میلیارد تومانی ایران خودرو نمونهای از عمق این دره زیان است که محصول سالها بیتدبیری و سیاستگذاری غلط در …
ایران خودرو
خودرو
ایران خودرو
خودرو
سایپا
۱۴۰۴/۰۶/۲۲
/ سایت اقتصادنیوز
جهش بی سابقه بدهی خودروسازان بزرگ ایرانی | خودروسازان بلاتکلیفند، مردم هم بازندگان بزرگ
اقتصادنیوز: دبیر انجمن قطعهسازان تصریح کرد: امروز زیان انباشته دو خودروساز بزرگ به ۳۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده و شکاف بازار به ۶۴۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. تنها اختلاف قیمت ۱۵ هزار میلیارد تومانی ایران خودرو نمونهای از عمق این دره زیان است که محصول سالها بیتدبیری و سیاستگذاری غلط در …
ایران خودرو
خودرو
ایران خودرو
خودرو
سایپا
۱۴۰۴/۰۶/۲۲
/ سایت آفتاب نیوز
بدهی دو خودروساز بزرگ کشور ۶۲۰ همت شد
دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان با ارائه آخرین آمار مالی و عملیاتی دو خودروساز بزرگ کشور، از بدهی بیسابقه ۶۲۰ همتی و زیان انباشته ۳۱۰ همت این شرکتها خبر داد
خودرو سازان
سایپا
خودرو سازان
سایپا
ایران خودرو
۱۴۰۴/۰۶/۲۲
/ روزنامه هفت صبح
بدهی ایران خودرو و سایپا به 620 همت رسید!
دبیر انجمن قطعهسازان گفت: زیان انباشته دو خودرو ساز بزرگ تا امروز به ۳۱۰ همت رسیده و بدهی دو خودروساز به ۶۲۰ همت رسیده است.
ایران خودرو
سایپا
ایران خودرو
سایپا
بازار خودرو
خودرو داخلی
۱۴۰۴/۰۶/۲۲
/ سایت اقتصاد ایرانی
وضعیت مالی دو خودروساز بزرگ قرمز شد؛ بدهیها رکورد زد + فیلم
اقتصاد ایرانی: زیان انباشته و بدهی دو خودروساز بزرگ کشور به سطوح نگرانکنندهای رسیده است؛ دبیر انجمن قطعهسازان اعلام کرد که زیان انباشته این دو شرکت ۳۱۰ همت و بدهیهای آنها ۶۲۰ همت شده و طلبهای معوق با سررسید گذشته نیز ۴۰ همت است.
ایران خودرو
سایپا
ایران خودرو
سایپا
قیمت خودرو
بازار خودرو
۱۴۰۴/۰۶/۲۲
/ سایت عصرخودرو
عصر خودرو - زیان انباشته ۳۱۰ همتی و بدهی ۶۲۰ همتی دو خودرو ساز بزرگ کشور
عصر خودرو- در نشست خبری انجمن صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعه سازان کشور، آرش محبی نژاد با ارائه آمار مالی ضمن هشدار خاطر نشان کرد دو خودروساز بزرگ کشور بدهی کم سابقه 620 همتی و زیان انباشته 310 همتی را در شهریور ماه امسال رقم زده اند.
سایپا (۵۸۴۶)
ایران خودرو (۷۱۷۳)
سایپا (۵۸۴۶)
ایران خودرو (۷۱۷۳)
قطعه سازان (۶۳۹)
عصر خودرو
۱۴۰۴/۰۶/۱۸
/ سایت سنا
جلسه کمیسیون صنایع مجلس با خودروسازان و قطعهسازان؛ وعده تسویه بدهی ۱۰۰ همتی/ عملکرد ماه گذشته ایرانخودرو امیدوارکننده بوده و سایپا در حال جبران کمبودهای گذشته است/ بورس کالا میتواند بستری شفاف و رقابتی برای خودرو باشد
شهباز حسنپور بیگلری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، از برگزاری جلسهای مهم میان خودروسازان، قطعهسازان و اعضای کمیسیون صنایع خبر داد و گفت: در این نشست، درباره مطالبات سنگین قطعهسازان، وضعیت کیفی خودرو، عرضه در بورس کالا و اختلافنظرها در سیاستگذاری قیمتگذاری بحث و تبادل نظر شد. او تأکید کرد؛ مقرر …
مجلس
کمیسیون صنایع و معادن مجلس
مجلس
کمیسیون صنایع و معادن مجلس
زیان انباشته خودروسازان
ایران خودرو (خودرو)
۱۴۰۴/۰۶/۱۰
/ سایت اطلاع باما
زیان ۲۴۴ هزار میلیاردی خودروسازان؛ قیمتگذاری دستوری صنعت خودرو را به بنبست رساند
زیان انباشته ایرانخودرو و سایپا در سهماهه نخست امسال به ۲۴۴ هزار میلیارد تومان رسید. /خودروسازان
خودروسازان
سایپا
خودروسازان
سایپا
۱۴۰۴/۰۶/۱۰
/ سایت نبض بازار
چرا تلاش خودروسازان برای خروج از زیان به نتیجه نمیرسد؟
روند افزایشی زیان انباشته دو خودروساز بزرگ کشور در سال جاری، زنگ خطر جدی برای صنعت خودرو به صدا درآورده است. کارشناسان اقتصادی و صنعتی بر این باورند که سیاستهای قیمتگذاری دستوری و تورم شدید ساختاری، اصلیترین دلایل تشدید این بحران بودهاند؛ وضعیتی که نهتنها تولیدکنندگان را با مشکلات مالی جدی مواجه …
ایران خودرو
سایپا
ایران خودرو
سایپا
۱۴۰۴/۰۶/۰۷
/ سایت نود اقتصادی
خودروسازان درگیر زیان انباشته ۲۸۰ همتی و سوبسید ۶۲۰ همتی
دبیر انجمن قطعه سازان گفت: تا پایان سال ۱۴۰۳، زیان انباشته ایران خودرو و سایپا در حدود ۲۸۰ همت بوده؛ همچنین حدود ۶۲۰ همت سوبسید در بازار آزاد خودرو توزیع شده است.
صنعت خودروسازی
بدهی مالی
صنعت خودروسازی
بدهی مالی
صنعت قطعه سازی
زیان انباشته خودروسازان
۱۴۰۴/۰۶/۰۷
/ سایت بورس نیوز
خودروسازان و زیان انباشته ۲۸۰ همتی
دبیر انجمن قطعه سازان گفت: تا پایان سال ۱۴۰۳، زیان انباشته ایران خودرو و سایپا در حدود ۲۸۰ همت بوده؛ همچنین حدود ۶۲۰ همت سوبسید در بازار آزاد خودرو توزیع شده است.
خودروسازی
زیان انباشته
خودروسازی
زیان انباشته
خودروسازان
قیمت خودرو
۱۴۰۴/۰۶/۰۳
/ سایت نبض بازار
زیان انباشته ۲۵۰ همت ایران خودرو و سایپا را چه کسی داخت میکند؟
لطفعلی بخشی، اقتصاددان میگوید مدیران دولتی پیشین ایران خودرو و سایپا، مسئولیت سود و زیان شرکتها را نداشتند و تنها دستورات دولت را اجرا میکردند. استخدام نیروهای اضافی، پرداخت هزینههای غیرضروری و دخالت در قیمتگذاری باعث شد زیان انباشته سالها افزایش یابد. اکنون واگذاری به بخش خصوصی، مسیر اصلاح و سوددهی …
ایران خودرو
ایران خودرو
۱۴۰۴/۰۵/۲۸
/ سایت باشگاه خبرنگاران
ایرانخودرو و سایپا حقوق کارگران را با تاخیر پرداخت میکنند/ زیان انباشته خودروسازها بیشتر شده است
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس میگوید ایرانخودرو و سایپا حقوق کارگران را با تاخیر پرداخت میکنند و در مجموعه کارگری نارضایتیهایی در این خصوص وجود دارد.
ایرانخودرو
سایپا
ایرانخودرو
سایپا
قیمت خودرو
شرکت کروز
۱۴۰۴/۰۵/۲۴
/ سایت اکوایران
زامبی جاده مخصوص
ایرانخودرو سالهاست با کوهی از زیان انباشته، ساختار مدیریتی غیرشفاف و وابستگی شدید به حمایتهای دولتی، تنها بهدلیل نگرانی از تبعات اجتماعی تعطیلیاش پابرجا مانده است. حتی پس از واگذاری به بخش خصوصی، نهتنها مسیر اصلاح را در پیش نگرفته، بلکه در بهار سال 1404زیان انباشته اش از مرز ۱۳۰ هزار میلیارد تومان …
خودروسازی ایران
ایرانخودرو و سایپا
خودروسازی ایران
ایرانخودرو و سایپا
ایرانخودرو و بخش خصوصی
۱۴۰۴/۰۵/۲۲
/ سایت اکونیوز
جهش ۱۶ همتی زیان انباشته خودروسازان - اکونیوز
اقتصاد ایران: زیان انباشته غیرتلفیقی سه خودروساز بزرگ کشور در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۴ با رشد ۷ درصدی، معادل افزایش ۱۶.۱ همت، به رقم ۲۴۴.۷ همت رسیده است.
صنعت خودرو
ایرانخودرو
صنعت خودرو
ایرانخودرو
سایپا
پارسخودرو
۱۴۰۴/۰۵/۰۹
/ سایت اقتصاد ایرانی
قیمتگذاری دستوری چرخ خودروسازی را پنچر کرد /زیان خودروسازان باز هم بیشتر شد + فیلم
اقتصاد ایرانی؛ زیان انباشته دو خودروساز بزرگ از ۲۲۰ هزار میلیارد تومان گذشت؛ دبیر انجمن خودروسازان، قیمتگذاری دستوری و عملکرد وزارت صمت را عامل اصلی این وضعیت میداند.
ایران خودرو
سایپا
ایران خودرو
سایپا
خودروسازی
۱۴۰۴/۰۵/۰۴
/ سایت عصرخودرو
عصر خودرو - چرخه معیوب قیمتگذاری دستوری؛ صنعت خودرو قربانی تعارض منافع
عصر خودرو- یک تحلیلگر اقتصادی میگوید: استمرار سیاستهای دستوری، نهتنها به بهبود بازار کمک نکرده، بلکه موتور تولید فساد، زیان انباشته و رکود نوآوری در صنعت خودروسازی کشور شده است.
قیمت گذاری دستوری (۲۵۲)
عصر خودرو
قیمت گذاری دستوری (۲۵۲)
عصر خودرو
قیمت
مجله های خودرو
۱۴۰۴/۰۵/۰۴
/ سایت صنعت ماشین
جزئیات زیان دهی خودروسازان +نمودار
صنعت ماشین: بر اساس اطلاعات ارائه شده به بورس، زیان انباشته غیرتلفیقی سه خودروساز بزرگ کشور در سه ماهه ابتدایی سال با رشد ۷ درصدی و یا به تعبیری با افزایش ۱۶.۱ همتی به ۲۴۴.۷ همت رسید.
زیان انباشته
زیان انباشته سایپا
زیان انباشته
زیان انباشته سایپا
زیان انباشته پارس خودرو
زیان انباشته ایران خودرو
۱۴۰۴/۰۵/۰۳
/ روزنامه چارسوق
وضعیت ناامیدکننده سایپا در آستانه واگذاری
سایپا دومین خودروساز بزرگ کشور، در حالی با زیان انباشته ۱۳۸ همتی، بدهی بانکی سنگین و کاهش تولید در محصولات اصلی مواجه است که همچنان در سیطره دولت و زیرمجموعههای خودش گرفتار مانده و خصوصیسازی آن به تاخیری مزمن و سیاستزده دچار شده است. امروزه یکی از مهمترین زنجیرههای تولیدی کشور، صنعت خودروسازی محسوب …
حجت بینآبادی
سایپا
حجت بینآبادی
سایپا
واگذاری سایپا
۱۴۰۴/۰۵/۰۱
/ سایت تجارت نیوز
بررسی استراتژی سایپا برای ادامه حیات / خانواده X200 و نیسان وانت چه جایگاهی در سایپا دارند؟
در شرایطی که صنعت خودروسازی ایران با بحرانهای ساختاری، زیان انباشته و کاهش تولید دستوپنجه نرم میکند، استراتژی سایپا برای ادامه بقا، بر پایه تولید خودروهای اقتصادی خانواده X200 در بازار داخلی و صادرات نیسان زامیاد در بازار خارجی بنا شده است، اما این راهبردهای کوتاهمدت، در کنار افزایش قیمت بدون توسعه …
تولید خودرو
خودرو اطلس
تولید خودرو
خودرو اطلس
خودروسازی سایپا
ساینا
۱۴۰۴/۰۴/۳۱
/ سایت آخرین خبر
واگذاری سهام تودلی ایران خودرو تا پایان دی ماه
بورس۲۴/ مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ایران خودرو با حضور اکثریت سهامداران امروز برگزار شد. مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ایران خودرو با حضور اکثریت سهامداران امروز برگزار شد. این مجمع به دلیل زیان انباشته شرکت، سود تقسیم نکرد. مهم ترین موارد مطرح شده در مجمع به شرح زیر است: *ایران خودرو به عنوان بزرگ
ایران خودرو
ایران خودرو و سایپا
ایران خودرو
ایران خودرو و سایپا
۱۴۰۴/۰۴/۳۱
/ خبرگزاری ایلنا
سایپا با بهبود مالی و ساختاری سال ۱۴۰۴ را به پایان میرساند/ خساپا با قدرت به مجمع سالیانه رفت/ کاهش ۳۹ درصدی زیان عملیاتی سایپا
امروز، ۳۱ تیر ۱۴۰۴، مجمع عمومی عادی سالیانه سایپا برگزار شد. در این گردهمایی، بر عزم این مجموعه برای غلبه بر چالشها و ساختن آیندهای روشنتر تأکید شد. اما برای عبور از موانع، کاهش زیان انباشته و جلب رضایت سهامداران، لازم است سیاستگذاران تغییری اساسی در رویکردهای خود ایجاد کنند.
سایپا
سایپا نیوز
سایپا
سایپا نیوز
خساپا
۱۴۰۴/۰۴/۳۰
/ سایت اندیشه قرن
فروش ویژه ایران خودرو با شرایط استثنایی ۱۴۰۴ / شرایط جدید خرید خودرو بدون پیشپرداخت سنگین / فرصت طلایی ثبتنام خودرو با تسهیلات ویژه و تحویل فوری
از ابتدای سال تاکنون ایران خودرو و سایپا در هر ماه، طرح های پیش فروشی را با عناوین مختلف برای فروش گذاشته است. به نظر می رسد هدف این دو خودروساز این است تا از این طریق بتواند زیان انباشته هنگفت خود را جبران کنند. این درحالی است که اختلاف قیمت خودرو از درب کارخانه تا بازار آزاد موجب می شود تا به جای مصرف …
۱۴۰۴/۰۴/۳۰
/ سایت افکارنیوز
فروش ایران خودرو با شرایط جدید
از ابتدای سال تاکنون ایران خودرو و سایپا در هر ماه، طرح های پیش فروشی را با عناوین مختلف برای فروش گذاشته است. به نظر می رسد هدف این دو خودروساز این است تا از این طریق بتواند زیان انباشته هنگفت خود را جبران کنند. این درحالی است که اختلاف قیمت خودرو از درب کارخانه تا بازار آزاد موجب می شود تا به جای مصرف …
ایران خودرو امروز
ایران خودرو امروز
۱۴۰۴/۰۴/۲۹
/ سایت تجارت نیوز
توقف توسعه محصولات خودروسازان زیر فشار مداخله سیاستگذاران قرار دارد / خودروسازان کارمند سیستم بانکی شدهاند!
صنعت خودروسازی ایران سالهاست زیر فشار سیاستهای ناپایدار و تحریمهای فلجکننده دستوپا میزند. در این میان، محصولات جدید خودروسازان داخلی بیش از آنکه نماد نوآوری و پیشرفت باشند، محصولاتی از گذشتهاند که در پیچوخم تغییرات مدیریتی و محدودیتهای تحریم، از انبارهای تاریخ به بازار امروز رسیدهاند.
ایران خودرو
خصوصی سازی
ایران خودرو
خصوصی سازی
خودرو شاهین
خودروسازی سایپا
۱۴۰۴/۰۴/۲۶
/ سایت اسب بخار
سهامداران قربانی اصلی زیان انباشته ۳۰۰ همتی خودروسازان
زیان انباشته سه خودروساز بزرگ ایران، ایرانخودرو، سایپا و پارسخودرو، تا پایان سال ۱۴۰۳ به بیش از ۳۰۵ هزار میلیارد تومان رسیده است.
زیان انباشته خودروسازان
زیان انباشته خودروسازان
۱۴۰۴/۰۴/۲۶
/ سایت تابناک
شرایط جدید ایران خودرو برای متقاضیان/ طرح فروش ویژه مادران چقدر سود دارد؟
از ابتدای سال تاکنون ایران خودرو و سایپا در هر ماه، طرح های پیش فروشی را با عناوین مختلف برای فروش گذاشته است. به نظر می رسد هدف این دو خودروساز این است تا از این طریق بتواند زیان انباشته هنگفت خود را جبران کنند. این درحالی است که اختلاف قیمت خودرو از درب کارخانه تا بازار آزاد موجب می شود تا به جای مصرف …
طرح جدید ایران خودرو
قیمت محصولات ایران خودرو
طرح جدید ایران خودرو
قیمت محصولات ایران خودرو
طرح ویژه مادران
طرح جدید ویژه مادران
۱۴۰۴/۰۴/۲۵
/ سایت مجله ماشین
زیان انباشته ایرانخودرو و سایپا به ۲۸۰ هزار میلیارد تومان رسید
صنعت خودروسازی ایران در وضعیتی بحرانی به سر میبرد؛ آمار نگرانکنندهای از سوی انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعهسازان خودرو کشور منتشر شده که از افزایش زیان انباشته دو غول خودروسازی ایران، یعنی ایرانخودرو و سایپا، به ۲۸۰ هزار میلیارد تومان حکایت دارد.
۱۴۰۴/۰۴/۲۵
/ خبرگزاری همشهریآنلاین
چرا خودروساز ایرانی همیشه بدهکار است؟ | ۴۰۰ هزار شغل در خطر
آمارها نشان میدهد زیان انباشته صنعت خودرو سازی به ۲۸۰ هزار میلیارد تومان رسیده و طبق گفته مهدی مطلبزاده، عضو کمیته ساخت داخل انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازی کشور،خطر از بین رفتن ۴۰۰ هزار شغل در این صنعت تا تابستان وجود دارد.
بازار خودرو
گروه خودروسازی سایپا
بازار خودرو
گروه خودروسازی سایپا
خودرو
ایران خودرو
۱۴۰۴/۰۴/۲۵
/ سایت دنده ۶
بحران ساختاری صنعت خودرو؟
طبق صورتهای مالی منتشر شده از ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو، زیان انباشته خودروسازان از ۳۰۵ هزار میلیارد تومان فراتر رفته است. بررسی صورتهای مالی تلفیقی سه خودروساز بزرگ کشور، شامل ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو که در سامانه کدال منتشر شده است، به وضوح نشاندهنده عمق مشکلات و بحران ساختاری در …
۱۴۰۴/۰۴/۲۴
/ سایت تابناک
دولت، مخالف افزایش ۲۵ درصدی نرخ خودرو/مردم چقدر خودرو را گران تر از کارخانه می خرند؟
به دنبال افزایش زیان انباشته ، کاهش تولید خودروسازان ، صنعت خودروسازی در وضعیت بحرانی قرار گرفته است که به نظر می رسد دیر یا زود در چالش های جدی تری خواهد افتاد.
انجمن قطعه سازان
انجمن قطعه سازان همگن
انجمن قطعه سازان
انجمن قطعه سازان همگن
وضعیت خودروسازان
قیمت محصولات ایران خودرو
۱۴۰۴/۰۴/۲۴
/ سایت عصرخودرو
عصر خودرو - تعطیلی قطعهسازان خودرو با فعالسازی مکانیسم ماشه
عصر خودرو- نشست خبری انجمن صنایع همگن و قطعهسازان خودرو کشور با محوریت بررسی زیان انباشته، بدهی و کمبود نقدینگی صنعت قطعهسازی با حضور اعضای انجمن برگزار شد.
قطعه سازان (۶۳۸)
صنعت قطعه سازی کشور (۸۴۴)
قطعه سازان (۶۳۸)
صنعت قطعه سازی کشور (۸۴۴)
نقدینگی (۶۸)
عصر خودرو
۱۴۰۴/۰۴/۲۴
/ سایت عصرخودرو
عصر خودرو - بدهی جاری خودروسازان ۶۰۰ همت شد
عصر خودرو- دبیر انجمن قطعهسازان کشور گفت: در حال حاضر زیان انباشته دو خودروساز بزرگ کشور به 280 هزار میلیارد تومان رسیده و شکاف بازار حدود 600 هزار میلیارد تومان شده است.
صنعت خودرو ایران (۵۵۹۵)
تولید خودرو (۲۰۹۰)
صنعت خودرو ایران (۵۵۹۵)
تولید خودرو (۲۰۹۰)
بدهی خودرو (۱۳)
عصر خودرو
۱۴۰۴/۰۴/۲۴
/ روزنامه شرق
زیان انباشته خودروسازان ۳۰۵ هزار میلیارد تومان
به گزارش مهر، بررسی صورتهای مالی تلفیقی سه خودروساز بزرگ کشور شامل ایرانخودرو، سایپا و پارسخودرو -منتشرشده در کدال- نشان میدهد مجموع زیان انباشته این شرکتها در پایان سال ۱۴۰۳ به بیش از ۳۰۵ هزار میلیارد تومان رسیده است.
خودروسازان
سایپا
خودروسازان
سایپا
خودروسازان ایرانی
۱۴۰۴/۰۴/۲۲
/ سایت نبض بازار
شکست صنعت خودرو: ۲۸۰ هزار میلیارد تومان زیان در سایه سیاستهای دستوری
ثبت زیان انباشته ۲۸۰ هزار میلیارد تومانی ایرانخودرو و سایپا در تیر ۱۴۰۴، نه تنها نشانگر شکست سیاستهای قیمتگذاری دستوری است، که پیامدهای جنگ ۱۲روزه را بر زنجیره تأمین صنعتی آشکار میسازد.
ایران خودرو
سایپا
ایران خودرو
سایپا
زیان انباشته
خودروسازی
۱۴۰۴/۰۴/۲۲
/ سایت سرمایه و بورس
افزایش ۲۲ درصدی زیان انباشته خودروسازان بزرگ - سرمایه و بورس
تازهترین صورتهای مالی تلفیقی سه خودروساز بزرگ کشور یعنی ایرانخودرو، سایپا و پارسخودرو نشان میدهد زیان انباشته این شرکتها تا پایان سال گذشته به بیش از ۳۰۵ هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به رقم ۲۵۰ هزار میلیارد تومانی دو سال پیش، افزایش ۲۲ درصدی را تجربه کرده است.
۱۴۰۴/۰۴/۲۱
/ سایت عصرخودرو
عصر خودرو - ۳۰۵ همت زیان خودروسازان
عصر خودرو- براساس اطلاعات ارائهشده به بورس، زیان انباشته سه خودروساز بزرگ کشور تا پایان سال1403 با رشد 22درصدی به 305 همت رسید. از مهمترین دلایل این افزایش میتوان به عدم تخصیص ارز در ابتدای سال، حذف ارز نیمایی، فریز قیمتی و قطعیهای مکرر برق اشاره کرد.
صنعت خودرو ایران (۵۵۹۵)
تولید خودرو (۲۰۹۰)
صنعت خودرو ایران (۵۵۹۵)
تولید خودرو (۲۰۹۰)
زیان خودروسازان (۴۱)
عصر خودرو
۱۴۰۴/۰۴/۱۸
/ روزنامه صمت
سیکل معیوب قیمتگذاری دستوری
افزایش قیمت غیرمجاز خودروهای تولیدی ایرانخودرو و سایپا که اخیرا ابلاغ شده و اظهارات نهادهای متولی در اینباره، بار دیگر ضعفها و تناقضهای عمیق در نظام قیمتگذاری دستوری صنعت خودرو کشور را به نمایش گذاشت. این وضعیت، آشکارا نشان از ناکارآمدی سیاستهای دستوری دارد که سالهاست صنعت خودرو را در باتلاق …
خودرو
خودروسازان
خودرو
خودروسازان
شهناز صفایی
۱۴۰۴/۰۴/۱۶
/ سایت اکوایران
ایرانخودرو و سایپا؛ ساعتی دو میلیارد تومان زیان
صورتهای مالی دو خودروساز بزرگ کشور نشان میدهد زیان انباشته آنها با وجود اصلاح قیمت و همچنین تغییر مدیریت (در ایرانخودرو) افزایش یافته است. از طرفی، خودروسازان در انتهای سال گذشته باز هم زیان عملیاتی ثبت کردهاند.
خودروسازان ایرانی
ایرانخودرو و سایپا
خودروسازان ایرانی
ایرانخودرو و سایپا
زیان خودروسازی
۱۴۰۴/۰۴/۱۲
/ سایت عصرخودرو
عصر خودرو - راهکار افزایش کیفیت و تنوع خودروها
عصر خودرو- قیمت گذاری دستوری در ظاهر زیان انباشته سنگینی را متوجه صنعت خودرو و خودروسازان کرده و ویترین قیمت ها را از سمت دولت به گونه ای حفظ کرده تا منجر به نارضایتی جدی و علنی عمومی نشود اما از طرف دیگر یک مفهوم نهان در پس قیمت گذاری دستوری وجود دارد که کمتر به آن توجه می شود : عدم به روز رسانی قیمت …
شورای رقابت (۸۹۸)
صنعت خودرو (۱۳۶)
شورای رقابت (۸۹۸)
صنعت خودرو (۱۳۶)
قیمت گذاری دستوری (۲۵۲)
عصر خودرو
۱۴۰۴/۰۴/۱۱
/ سایت اقتصادنیوز
رونمایی از زیان انباشته خودروسازی
اقتصادنیوز: طبق گزارشی که اخیر از وضعیت فعلی صنعت خودرو منتشر شده، زیان انباشته دو شرکت بزرگ خودروساز به رقم ۲۸۰ همت رسیده این در شرایطی است که با استناد به همین گزارش تا پایان بهمن سال ۱۴۰۳ رقم زیان انباشته خودروسازان ۲۵۰ همت ثبت شده بود.بدینترتیب زیان انباشته ایران خودرو و سایپا رشد ۱۲ درصدی را به …
خودرو
خودرو
۱۴۰۴/۰۴/۱۱
/ روزنامه صمت
خصوصیسازی در سایه مدیریت دولتی!
خصوصیسازی صنعت خودرو در ایران، بهعنوان یکی از مهمترین بخشهای اقتصادی کشور، همواره موضوعی پرچالش و بحثبرانگیز بوده است. با وجود اعلامهای متعدد و وعدههای دولتهای گوناگون برای واگذاری سهام شرکتهای بزرگ خودروسازی مانند ایرانخودرو و سایپا و حتی واگذاری بخشهایی از این صنعت، روند خصوصیسازی صنعت …
سایپا
قیمتگذاری
سایپا
قیمتگذاری
شهناز صفایی
۱۴۰۴/۰۴/۱۱
/ سایت آخرین خبر
۲۸۰ همت زیان انباشته خودروسازی
دنیای اقتصاد/ طبق گزارشی که اخیر از وضعیت فعلی صنعت خودرو منتشر شده، زیان انباشته دو شرکت بزرگ خودروساز به رقم ۲۸۰ همت رسیده این در شرایطی است که با استناد به همین گزارش تا پایان بهمن سال ۱۴۰۳ رقم زیان انباشته خودروسازان ۲۵۰ همت ثبت شده بود.بدینترتیب زیان انباشته ایران خودرو و سایپا رشد ۱۲ درصدی را
خودروسازی
خودرو
خودروسازی
خودرو
۱۴۰۴/۰۳/۲۰
/ سایت روزنو
حل زیان انباشته سایپا با جیب مردم؟!
پس از ایران خودرو حالا نوبت سایپا رسیده است که در نامهای به سازمان بورس به دنبال اصلاح نرخ فروش محصولات خود رفته است؛ این درحالی است که زیان انباشته این شرکت همچنان بالاست و شائبه کاهش زیان انباشته با جیب مردم قوت گرفته است.
۱۴۰۴/۰۳/۲۰
/ سایت آفتاب نیوز
بحران زیان انباشته؛ خودروسازان همچنان دست در جیب مردم!
پس از ایران خودرو حالا نوبت سایپا رسیده است که در نامهای به سازمان بورس به دنبال اصلاح نرخ فروش محصولات خود رفته است؛ این درحالی است که زیان انباشته این شرکت همچنان بالاست و شائبه کاهش زیان انباشته با جیب مردم قوت گرفته است.
ایران خودرو
سایپا
ایران خودرو
سایپا
۱۴۰۴/۰۳/۲۰
/ سایت صدای بورس
چهکسی لیاقت «خساپا» را دارد؟
خودروسازی سایپا؛ شرکتی با ۱۴۸ همت دارایی، ۱۱۵ همت زیان انباشته، ثروتمندان ایران را برای خرید خود به صف کرد!
بازارسرمایه
بازارسهام
بازارسرمایه
بازارسهام
خودروسازی سایپا
هفته نامه اطلاعات بورس593
۱۴۰۴/۰۳/۲۰
/ سایت تابناک
حل زیان انباشته سایپا با جیب مردم؟/ خیز نارنجی پوش ها برای افزایش مجدد قیمت ها
پس از ایران خودرو حالا نوبت سایپا رسیده است که در نامهای به سازمان بورس به دنبال اصلاح نرخ فروش محصولات خود رفته است؛ این درحالی است که زیان انباشته این شرکت همچنان بالاست و شائبه کاهش زیان انباشته با جیب مردم قوت گرفته است.
قیمت محصولات سایپا
سایپا
قیمت محصولات سایپا
سایپا
شرکت سایپا
قیمت پراید
۱۴۰۴/۰۳/۱۴
/ سایت رکنا
چرا سایپا با وجود زیان انباشته، خریداران متعددی دارد؟
رکنا اقتصادی: در حالی که سایپا سالها با چالشهای متعددی دستوپنجه نرم کرده و محصولاتش همواره در معرض نقدهای فنی و مقایسه با استانداردهای جهانی قرار دارد، حالا خبر واگذاری این شرکت دولتی موجی از توجه و رقابت میان بازیگران بزرگ اقتصادی کشور را به همراه داشته است.
بازار خودرو
ایران خودرو و سایپا
بازار خودرو
ایران خودرو و سایپا
۱۴۰۴/۰۳/۱۳
/ سایت بورس نیوز
قیمتگذاری دستوری، قاتل صنعت خودرو
۲۵۰ هزار میلیارد تومان زیان انباشته تنها بخشی از خسارتی است که سیاستهای اقتصادی دستوری به صنعت خودروی ایران وارد کردهاند. امیرحسن کاکایی کارشناس صنعت خودرو، در گفتوگو با بورسنیوز، با انتقاد از سیاستهای متناقض حاکم بر قیمتگذاری، از وضعیت بحرانی ایرانخودرو و سایپا سخن گفت و تأکید کرد که مسیر نجات، …
ایران خودرو
نماینده مجلس
ایران خودرو
نماینده مجلس
قیمت گذاری دستوری
بورس کالا
۱۴۰۴/۰۳/۱۲
/ سایت اقتصادآنلاین
سایپا، زیان انباشته و این خریداران متعدد!؟
در حالی که سایپا سالها با چالشهای متعددی دستوپنجه نرم کرده و محصولاتش همواره در معرض نقدهای فنی و مقایسه با استانداردهای جهانی قرار دارد، حالا خبر واگذاری این شرکت دولتی موجی از توجه و رقابت میان بازیگران بزرگ اقتصادی کشور را به همراه داشته است.
گروه سایپا
زیان انباشته خودروسازان
گروه سایپا
زیان انباشته خودروسازان
۱۴۰۴/۰۳/۰۶
/ سایت پرشین خودرو
مدیرعامل سایپا: اعلام مسیر کاهش زیان انباشته شرکتهای گروه
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا مسیر کاهش زیان انباشته شرکتهای گروه را اعلام کرد.
مدیرعامل سایپا
مدیرعامل سایپا
۱۴۰۴/۰۳/۰۶
/ سایت سرانه
تشبیه عجیب نماینده مجلس / ایران خودرو و سایپا خانه مخروبه هستند!
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: باید همه راهکارهایی که منجر به تعیین قیمت نهایی و واقعی شرکتهای خودروسازی میشود را امتحان کرد. این توقف و تعلل در واگذاری سهام دو خودروسازی سایپا و ایرانخودرو بهدلیل پایین بودن قیمتها است. قرار است یک خانه تخریب شده با زیانهای انباشته چند صد هزار میلیارد تومانی …
ایران خودرو
سایپا
ایران خودرو
سایپا
مجلس
نماینده مجلس
۱۴۰۴/۰۳/۰۶
/ سایت تجارت نیوز
سایپا و ایرانخودرو مخروبههایی با زیان انباشته چند صد هزار میلیارد تومانی هستند / باید سایپا و ایرانخودرو را به مسیر سوددهی ببریم و بعد آنها را واگذار کنیم
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: باید همه راهکارهایی را که منجر به تعیین قیمت نهایی و واقعی شرکتهای خودروسازی میشود امتحان کرد. این توقف و تعلل در واگذاری سهام دو خودروسازی سایپا و ایرانخودرو بهدلیل پایین بودن قیمتهاست. قرار است یک خانه تخریبشده با زیانهای انباشته چند صد هزار میلیارد تومانی …
سایپا و ایرانخودرو
واگذاری خودروسازان
سایپا و ایرانخودرو
واگذاری خودروسازان
۱۴۰۴/۰۳/۰۴
/ سایت فراز
بابک زنجانی و علی انصاری دلیل توقف خصوصی سازی سایپا و ایران خودرو ؟!
واگذاری و تحول سهام دو شرکت «ایران خودرو» و «سایپا» متوقف شد. این را مدیران عامل این دو شرکت در نامهای به مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کردند. براساس این نامهها شورای عالی هماهنگی سران قوا در نامهای «محرمانه» خواسته تا از «هر نوع واگذاری و تغییر و تحول در سهام» جلوگیری شود. …
خودروسازان
ایران خودرو
خودروسازان
ایران خودرو
سایپا
کروز
۱۴۰۴/۰۲/۳۱
/ سایت اعتماد آنلاین
زیان انباشته ۲۰۰ هزار میلیاردی خودروسازان؛ زنگ خطر قیمتگذاری تکلیفی
محمدحسین پروانه، کارشناس صنعت خودرو، با اشاره به وضعیت نامساعد مالی خودروسازان گفت: در سالهای اخیر، مسئله زیان انباشته در صنعت خودرو ایران به یک معضل جدی تبدیل شده است.
خودرو
خودروسازان
خودرو
خودروسازان
سایپا
۱۴۰۴/۰۲/۳۱
/ سایت اقتصاد ۲۴
قیمتگذاری دستوری مانع پرداخت مطالبات قطعهسازان است | اقتصاد24
یکی از مشکلات بزرگی که همواره فعالان صنعت خودروسازی درباره آن هشدار میدهند، زیان انباشته ۲ خودروساز بزرگ کشور، ایرانخودرو و سایپا است که سد راهی برای خودروسازی کشور شده به صورتی که تاثیر آن در کیفیت خودرو و ... نیز نمایان است.
قطعه سازان خودرو
قیمت گذاری دستوری
قطعه سازان خودرو
قیمت گذاری دستوری
۱۴۰۴/۰۲/۲۹
/ سایت اطلاعات آنلاین
خریداران سایپا به صف شدند؛ چه کسی حاضر است زیر بار این حجم از زیان انباشته برود؟
در بین کسانی که خواهان خرید سایپا هستند دو نام خودنمایی میکند؛ بانک آینده و بابک زنجانی.
۱۴۰۴/۰۲/۲۹
/ سایت انصاف نیوز
واگذاری سایپا یا وهن خصوصیسازی؟! | انصاف نیوز
در نخستین مواجهه با خبر واگذاری یا خصوصیسازی دومین شرکت بزرگ خودروساز (سایپا) دو پرسش در ذهن شکل میگیرد: اول این که کدام نهاد در بخش خصوصی یا غیر دولتی میتواند زیر بار این حجم از زیان انباشته برود تا از آن بکاهد یا به سوددهی برساند و دوم این که متقاضیان چه کسانی هستند و آیا از صلاحیت و اصطلاحاً اهلیت …
۱۴۰۴/۰۲/۲۹
/ سایت تابناک
واگذاری سایپا به «ب.ز»؛ آیا مردم به این معامله تن میدهند؟
واگذاری دومین خودروساز نه تنها نباید بستری برای ورود سرمایههایی با منشأ نامشخص یا نهادهای درگیر بحرانهای مالی باشد، بلکه مطالبۀ افکار عمومی و کارشناسان، سپردن این مسؤولیت به مجموعههایی است که توانایی مالی و اهلیت صنعتیشان به اثبات رسیده است.
خصوصی سازی
شرکت خودروسازی
خصوصی سازی
شرکت خودروسازی
سایپا
واگذاری سایپا
۱۴۰۴/۰۲/۲۸
/ سایت انتخاب
خریدارانی با سایههای سنگین مالی؛ خصوصیسازی سایپا یا بحرانسازی؟
علاوه بر بابک زنجانی، کرمان موتور و گروه انتخاب، نام علی انصاری، مالک بانک آینده و ایران مال نیز به عنوان یکی دیگر از متقاضیان خرید سهام سایپا مطرح شده است. اما بررسی وضعیت مالی نهادهای تحت مالکیت وی نیز نگرانیهایی را به همراه دارد. مالک اصلی بانک آینده در همین روزها درگیر پرونده انحلال این بانک است. …
۱۴۰۴/۰۲/۲۸
/ سایت نبض بازار
مراقب باشیم سرنوشت سایپا دست «مونتاژکارها» نیفتد / مجلس با دقت اهلیت خریداران را بررسی میکند
عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: واگذاری سایپا باید در شرایطی انجام شود که این شرکت از زیان انباشته خارج شده باشد و قیمتگذاری آن منصفانه صورت گیرد. همچنین اهلیت خریداران باید بهدقت بررسی شود تا تجربههای تلخ گذشته با افرادی مانند بابک زنجانی یا علی انصاری تکرار نشود.
سایپا
سایپا
۱۴۰۴/۰۲/۲۷
/ خبرگزاری ایرنا
چرا سایپا با وجود چالش های مالی، برای سرمایه گذاری جذابیت دارد؟
تهران- ایرنا- شرکت سایپا با وجود زیان انباشته ۶۵ هزار میلیارد تومانی، بهتازگی با استقبال ۹ مجموعه متقاضی برای خرید ۴۲ درصد از سهام خود مواجه شده است. این مسئله نشان میدهد که با وجود چالشهای مالی، سایپا همچنان برای بسیاری از سرمایهگذاران گزینهای جذاب بهحساب میآید. اما دلیل این استقبال چیست؟
شرکت سایپا
سایپا
شرکت سایپا
سایپا
کوییک
تیبا
۱۴۰۴/۰۲/۲۷
/ سایت صنعت ماشین
درخواست تعویق یکساله واگذاری سهام سایپا
صنعت ماشین: واگذاری سایپا این روزها بیش از هر زمان دیگری به مرحله عملیاتی نزدیکتر است بهطوری که ۲۴ اردیبهشت ماه به عنوان آخرین مهلت ثبت نام متقاضیان واگذاری این شرکت اعلام شده بود. با این حال به نظر میرسد مقاومتهایی در برابر کنارهگیری دولت از مدیریت دومین خودروساز بزرگ کشور وجود دارد.
واگذاری سهام سایپا
خصوصی سازی
واگذاری سهام سایپا
خصوصی سازی
سایپا
سهام سایپا
۱۴۰۴/۰۲/۲۶
/ سایت صنعت ماشین
خصوصی سازی سایپا با زیان انباشته به صلاح نیست
صنعت ماشین: روح الله عباسپور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: واگذاری سهام سایپا به بخش خصوصی در شرایطی کنونی صلاح نیست.
سایپا
خصوصی سازی
سایپا
خصوصی سازی
زیان انباشته
صنعت خودروسازی
۱۴۰۴/۰۲/۲۶
/ سایت سرمایه و بورس
با زیان انباشته خودروسازان می توان دو کارخانه خودروسازی ساخت - سرمایه و بورس
سعید مدنی، مدیرعامل پیشین سایپا، در ارزیابی وضعیت کنونی صنعت خودروسازی کشور به نکاتی تأملبرانگیز اشاره کرده است. او با تأکید بر نقش بیثباتی مدیریتی در تضعیف عملکرد خودروسازان داخلی، وضعیت این صنعت را ناشی از مجموعهای از تصمیمات ناهماهنگ، مداخلات متضاد و عدم ثبات مدیریتی عنوان میکند.
۱۴۰۴/۰۲/۱۶
/ سایت عصرخودرو
عصر خودرو - واگذاری ایران خودرو به بخش خصوصی غول فساد را زمینگیر میکند
عصر خودرو- سالهاست که صحبت از خصوصیسازی صنعت خودرو میشود و در هر دورهای از حضور بخش خصوصی در این صنعت با بهانهتراشیهای مختلف ممانعت میشود. اگرچه در ظاهر بخشی از سهام شرکتهای خودروسازی کشورمان در بازار سرمایه عرضه شده بود، اما همچنان مدیریت آنها در اختیار دولتها بوده و مدیریت دولتی بر صنعت خودرو …
پرچم مخصوص آفرود (۲)
خصوصی سازی (۸۰)
پرچم مخصوص آفرود (۲)
خصوصی سازی (۸۰)
عصر خودرو
قیمت
۱۴۰۴/۰۲/۱۶
/ سایت عصرخودرو
عصر خودرو - چرا غولها برای خرید سایپا صف کشیدهاند؟
عصر خودرو- رقابت فشردهای برای تملک سهام مدیریتی سایپا شکل گرفته است. این رقابت بیش از آنکه صرفا اقتصادی باشد، بازتابی از تلاش گروههای متنوع برای دسترسی به اهرمهای قدرت از مسیر یکی از استراتژیکترین صنایع کشور است. سایپا با وجود زیان انباشته و دخالتهای دولتی، بهدلیل شبکه گسترده قطعهسازی، داراییهای …
سایپا (۵۸۲۸)
صنعت خودرو ایران (۵۵۹۵)
سایپا (۵۸۲۸)
صنعت خودرو ایران (۵۵۹۵)
خصوصی سازی خودروسازان (۲۳۹)
واگذاری خودروسازان (۱۳۸)
۱۴۰۴/۰۲/۱۶
/ سایت آخرین خبر
جذابیت پنهان خودروسازی
دنیای اقتصاد/ رقابت فشردهای برای تملک سهام مدیریتی سایپا شکل گرفته است. این رقابت بیش از آنکه صرفا اقتصادی باشد، بازتابی از تلاش گروههای متنوع برای دسترسی به اهرمهای قدرت از مسیر یکی از استراتژیکترین صنایع کشور است. سایپا با وجود زیان انباشته و دخالتهای دولتی، بهدلیل شبکه گسترده قطعهسازی، دار
خودروسازی
خودرو
خودروسازی
خودرو
۱۴۰۴/۰۲/۱۳
/ سایت عصرخودرو
عصر خودرو - تیشه قیمتگذاری دستوری بر ریشه صنعت خودرو
عصر خودرو- سالهاست اقتصاد کشور از قیمتگذاری دستوری رنج میبرد و این سیاست به پاشنه آشیل صنعت و صنعتگران تبدیل شده است. طبق آمار رسمی اعمال سیاست قیمتگذاری دستوری در صنعت خودرو منجر به کاهش 1.3 درصدی تولید شده و زیان انباشته خودروسازان از مرز 223هزار میلیارد تومان هم گذشته است.
قیمت گذاری دستوری (۲۵۲)
قیمت گذاری خودرو (۳۶۷)
قیمت گذاری دستوری (۲۵۲)
قیمت گذاری خودرو (۳۶۷)
عصر خودرو
قیمت
دریافت اخبار بیشتر
۱۴۰۴/۰۲/۱۳ - ۱۰:۳۶:۰۰
سررسید تبلیغاتی
نرم افزار نگهداری و تعمیرات، پیشگیری قبل از خرابی
فروش خودرو
فالوور اینستاگرام
خرید فالوور واقعی
شنبه ۵ مهر ۱۴۰۴ -
27 September 2025
دریافت اخبار بیشتر
سررسید تبلیغاتی
نرم افزار نگهداری و تعمیرات، پیشگیری قبل از خرابی
فروش خودرو
فالوور اینستاگرام
خرید فالوور واقعی