VIST
A
اخبار مهم
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
اجتماعی
فرهنگی
بینالمللی
سلامت
علمی
فناوری
عکس
فیلم
استانها
گرافیک
وبگردی
استخدام
اینفوگرافیک
سبک زندگی
آگهی
اخبار مهم
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
اجتماعی
فرهنگی
بینالمللی
سلامت
علمی
آگهی
فناوری
عکس
فیلم
استانها
گرافیک
وبگردی
استخدام
اینفوگرافیک
سبک زندگی
VIST
A
پنجشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۴ -
5 June 2025
VIST
A
اخبار مهم
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
اجتماعی
فرهنگی
بینالمللی
سلامت
علمی
فناوری
عکس
فیلم
استانها
گرافیک
وبگردی
استخدام
اینفوگرافیک
سبک زندگی
آگهی
اخبار مهم
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
اجتماعی
فرهنگی
بینالمللی
سلامت
علمی
آگهی
فناوری
عکس
فیلم
استانها
گرافیک
وبگردی
استخدام
اینفوگرافیک
سبک زندگی
VIST
A
زیان انباشته ایران خودرو
ایران خودرو
سایپا
خودرو
خودروسازان
صنعت خودرو
زیان انباشته
قیمت خودرو
خودروسازی
تولید خودرو
صنعت خودروسازی
قیمت گذاری دستوری
۴ ساعت قبل / سایت رکنا
چرا سایپا با وجود زیان انباشته، خریداران متعددی دارد؟
رکنا اقتصادی: در حالی که سایپا سالها با چالشهای متعددی دستوپنجه نرم کرده و محصولاتش همواره در معرض نقدهای فنی و مقایسه با استانداردهای جهانی قرار دارد، حالا خبر واگذاری این شرکت دولتی موجی از توجه و رقابت میان بازیگران بزرگ اقتصادی کشور را به همراه داشته است.
بازار خودرو
ایران خودرو و سایپا
بازار خودرو
ایران خودرو و سایپا
۳۳ ساعت قبل / سایت بورس نیوز
قیمتگذاری دستوری، قاتل صنعت خودرو
۲۵۰ هزار میلیارد تومان زیان انباشته تنها بخشی از خسارتی است که سیاستهای اقتصادی دستوری به صنعت خودروی ایران وارد کردهاند. امیرحسن کاکایی کارشناس صنعت خودرو، در گفتوگو با بورسنیوز، با انتقاد از سیاستهای متناقض حاکم بر قیمتگذاری، از وضعیت بحرانی ایرانخودرو و سایپا سخن گفت و تأکید کرد که مسیر نجات، …
ایران خودرو
نماینده مجلس
ایران خودرو
نماینده مجلس
قیمت گذاری دستوری
بورس کالا
۳۳ ساعت قبل / سایت خبرآنلاین
خودرو بورس کالایی،بستر رانت و نوسانگیری
هر از گاهی نیز شاهد هستیم که خودروسازها چه دولتی و چه خصوصی از «اصلاح قیمت» سخن میگویند. البته این اصطلاح عملاً معادل «افزایش قیمت» است. این چرخه تکراری باعث میشود بخشی از ضرر و زیان انباشته خودروسازها جبران شود، اما باز پس از چند ماه همان داستان تکرار میشود.
خودرو
خودروسازان
خودرو
خودروسازان
وزارت صنعت معدن و تجارت
قیمت روز خودرو
۳۹ ساعت قبل / سایت صفحه اقتصاد
بررسی تاثیر ورود خودرو به بورس | منتظر افزایش قیمت خودرو باشیم؟
در پاسخ به افزایش سنگین زیان انباشته، هیأتمدیره ایرانخودرو تصمیم گرفته است از ظرفیت قانونی و شفاف بورس کالا برای عرضه خودرو استفاده کند؛ اما مجلس مخالف این اقدام است.
بورس کالا
بورس خودرو
بورس کالا
بورس خودرو
۲ روز قبل / ۱۴۰۴/۰۳/۱۳ / سایت اندیشه قرن
عرضه محصولات ایرانخودرو در بورس!
تریبون اقتصاد_مدیرعامل ایران خودرو گفت: به دلیل قیمتگذاری دستوری و تعلل طولانی مدت سازمان حمایت برای تعیین تکلیف وضعیت قیمتگذاری، در هیاتمدیره ایرانخودرو تصمیم گرفتیم از ظرفیت قانونی و شفاف بورس کالا برای عرضه محصولات استفاده کنیم. به گزارش ایران جیب، عادل پیرمحمدی مدیرعامل ایرانخودرو امروز در جریان …
۲ روز قبل / ۱۴۰۴/۰۳/۱۲ / سایت اندیشه قرن
حراج جدید ایران خودرو بدون قرعه کشی
مدیرعامل ایران خودرو:با تصمیم هیات مدیره، محصولاتمان را در بورس کالا عرضه میکنیم زیان هر روزه ایرانخودرو با تعلل سازمان حمایت قابل چشمپوشی نیست به گزارش عصر خودرو ؛ مدیرعامل ایرانخودرو امروز در جریان بازدید مدیرعامل و مدیران ارشد بورس کالای ایران با اشاره به وضعیت مالی نامناسب ایرانخودرو گفت: …
۲ روز قبل / ۱۴۰۴/۰۳/۱۲ / سایت اقتصادآنلاین
بورس کالا، تنها راه گریز خودرو از قیمتگذاری دستوری
مدیرعامل ایرانخودرو با اشاره به زیانهای انباشته، افزایش شدید هزینههای تولید و بیتوجهی نهادهای نظارتی به درخواستهای قیمتی این شرکت، اعلام کرد در صورت تداوم شرایط فعلی، ایرانخودرو در مسیر نابودی قرار خواهد گرفت. او راهکار خروج از بحران را عرضه منظم خودرو در بورس کالا و کشف قیمت واقعی دانست.
بازارسرمایه
بورس
بازارسرمایه
بورس
۲ روز قبل / ۱۴۰۴/۰۳/۱۲ / سایت بورس 24
مهم | عرضه محصولات ایرانخودرو در بورس کالا با تصمیم هیاتمدیره / انتقاد پیرمحمدی از تعلل سازمان حمایت در تعیین قیمت خودرو
مدیرعامل ایرانخودرو در جریان بازدید مدیرعامل و مدیران ارشد بورس کالای ایران، با اشاره به وضعیت نابسامان مالی این شرکت و زیانهای سنگین انباشته ناشی از قیمتگذا...
ایران خودرو
ایران خودرو
۲ روز قبل / ۱۴۰۴/۰۳/۱۲ / خبرگزاری ایسنا
خرداد، نقطه پایان قیمتگذاری دستوری خودرو؟ / مطالبه دیرینه خودروییها در انتظار اجماع ملی
در حالی طی سالهای اخیر، صنعت خودرو با چالشهای مزمن تولید و زیان انباشته دستوپنجه نرم میکند که خرداد ۱۴۰۴ بهعنوان ماهی سرنوشتساز برای تعیین تکلیف یکی از اصلیترین گرههای این صنعت یعنی قیمتگذاری دستوری مطرح شده است؛ معاون وزیر صمت در این خصوص ضمن انتقاد صریح از نظام قیمتگذاری دستوری خودرو، از …
قیمتگذاری دستوری خودرو
قیمتگذاری خودرو
قیمتگذاری دستوری خودرو
قیمتگذاری خودرو
شورای رقابت
وزارت صنعت
۳ روز قبل / ۱۴۰۴/۰۳/۱۲ / سایت صنعت ماشین
اصلاح فوری قیمت گذاری دستوری/ هشدار دبیر انجمن درباره بحران نقدینگی و زنجیره تامین
صنعت ماشین: در جریان بیستمین نمایشگاه بینالمللی قطعات، لوازم و مجموعههای خودرو، همایش بین المللی صنعت خودرو و قطعه سازی ایران (IIAC) با موضوع «چالشها و فرصتها» به میزبانی انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعهسازی کشور برگزار شد. این همایش با حضور فعالان صنعت خودرو و قطعهسازی به بررسی موانع و راهکارهای …
IIAC
صنعت قطعه سازی
IIAC
صنعت قطعه سازی
صنعت خودروسازی
قطعات خودرو
۳ روز قبل / ۱۴۰۴/۰۳/۱۱ / روزنامه ستاره صبح
دخالت سازمان حمایت و وزارت صمت در شورای رقابت ضرر و زیان برای خودرو سازان داشته و دارد
گفتوگویی تحلیلی ستاره صبح با محسن بهرامی ارض اقدس به عملکرد شورای رقابت، نظام قیمتگذاری خودرو، چالشهای خصوصیسازی در صنعت خودروسازی، و سیاستهای واردات خودرو در ایران پرداخته است . این مصاحبه به بررسی دلایل زیان انباشته خودروسازان، اثرات انحصار بازار، و راهکارهای پیشنهادی برای ایجاد فضای رقابتی و …
۱۴۰۴/۰۳/۰۶
/ سایت سرانه
تشبیه عجیب نماینده مجلس / ایران خودرو و سایپا خانه مخروبه هستند!
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: باید همه راهکارهایی که منجر به تعیین قیمت نهایی و واقعی شرکتهای خودروسازی میشود را امتحان کرد. این توقف و تعلل در واگذاری سهام دو خودروسازی سایپا و ایرانخودرو بهدلیل پایین بودن قیمتها است. قرار است یک خانه تخریب شده با زیانهای انباشته چند صد هزار میلیارد تومانی …
ایران خودرو
سایپا
ایران خودرو
سایپا
مجلس
نماینده مجلس
۱۴۰۴/۰۳/۰۶
/ سایت تجارت نیوز
سایپا و ایرانخودرو مخروبههایی با زیان انباشته چند صد هزار میلیارد تومانی هستند / باید سایپا و ایرانخودرو را به مسیر سوددهی ببریم و بعد آنها را واگذار کنیم
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: باید همه راهکارهایی که منجر به تعیین قیمت نهایی و واقعی شرکتهای خودروسازی میشود را امتحان کرد. این توقف و تعلل در واگذاری سهام دو خودروسازی سایپا و ایرانخودرو بهدلیل پایین بودن قیمتها است. قرار است یک خانه تخریب شده با زیانهای انباشته چند صد هزار میلیارد تومانی …
سایپا و ایرانخودرو
واگذاری خودروسازان
سایپا و ایرانخودرو
واگذاری خودروسازان
۱۴۰۴/۰۳/۰۴
/ سایت فراز
بابک زنجانی و علی انصاری دلیل توقف خصوصی سازی سایپا و ایران خودرو ؟!
واگذاری و تحول سهام دو شرکت «ایران خودرو» و «سایپا» متوقف شد. این را مدیران عامل این دو شرکت در نامهای به مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کردند. براساس این نامهها شورای عالی هماهنگی سران قوا در نامهای «محرمانه» خواسته تا از «هر نوع واگذاری و تغییر و تحول در سهام» جلوگیری شود. …
خودروسازان
ایران خودرو
خودروسازان
ایران خودرو
سایپا
کروز
۱۴۰۴/۰۲/۳۱
/ سایت اقتصاد ایران
زنگ خطر قیمتگذاری تکلیفی برای خودروسازان به صدا درآمد
محمدحسین پروانه، کارشناس صنعت خودرو، با اشاره به وضعیت نامساعد مالی خودروسازان گفت: در سالهای اخیر، مسئله زیان انباشته در صنعت خودرو ایران به یک معضل جدی تبدیل شده است.
خودروسازان
خودروسازان
۱۴۰۴/۰۲/۳۱
/ سایت اعتماد آنلاین
زیان انباشته ۲۰۰ هزار میلیاردی خودروسازان؛ زنگ خطر قیمتگذاری تکلیفی
محمدحسین پروانه، کارشناس صنعت خودرو، با اشاره به وضعیت نامساعد مالی خودروسازان گفت: در سالهای اخیر، مسئله زیان انباشته در صنعت خودرو ایران به یک معضل جدی تبدیل شده است.
خودرو
خودروسازان
خودرو
خودروسازان
سایپا
۱۴۰۴/۰۲/۳۱
/ سایت دنیای خودرو
قیمتگذاری دستوری بدون جبران هزینهها، تولید خودرو را به بحران میکشاند
درحالی که صنعت خودروسازی ایران با چالشهای جدی در زمینه زیان انباشته، افت کیفیت و نارضایتی مصرفکننده مواجه است، مساله قیمتگذاری دستوری همچنان یکی از موضوعات اصلی اختلافنظر میان دولت، مجلس و خودروسازان بهشمار میرود.
۱۴۰۴/۰۲/۳۱
/ سایت اقتصاد ۲۴
قیمتگذاری دستوری مانع پرداخت مطالبات قطعهسازان است | اقتصاد24
یکی از مشکلات بزرگی که همواره فعالان صنعت خودروسازی درباره آن هشدار میدهند، زیان انباشته ۲ خودروساز بزرگ کشور، ایرانخودرو و سایپا است که سد راهی برای خودروسازی کشور شده به صورتی که تاثیر آن در کیفیت خودرو و ... نیز نمایان است.
قطعه سازان خودرو
قیمت گذاری دستوری
قطعه سازان خودرو
قیمت گذاری دستوری
۱۴۰۴/۰۲/۱۶
/ سایت عصرخودرو
عصر خودرو - واگذاری ایران خودرو به بخش خصوصی غول فساد را زمینگیر میکند
عصر خودرو- سالهاست که صحبت از خصوصیسازی صنعت خودرو میشود و در هر دورهای از حضور بخش خصوصی در این صنعت با بهانهتراشیهای مختلف ممانعت میشود. اگرچه در ظاهر بخشی از سهام شرکتهای خودروسازی کشورمان در بازار سرمایه عرضه شده بود، اما همچنان مدیریت آنها در اختیار دولتها بوده و مدیریت دولتی بر صنعت خودرو …
پرچم مخصوص آفرود (۲)
خصوصی سازی (۷۷)
پرچم مخصوص آفرود (۲)
خصوصی سازی (۷۷)
عصر خودرو
قیمت
۱۴۰۴/۰۲/۱۶
/ سایت عصرخودرو
عصر خودرو - چرا غولها برای خرید سایپا صف کشیدهاند؟
عصر خودرو- رقابت فشردهای برای تملک سهام مدیریتی سایپا شکل گرفته است. این رقابت بیش از آنکه صرفا اقتصادی باشد، بازتابی از تلاش گروههای متنوع برای دسترسی به اهرمهای قدرت از مسیر یکی از استراتژیکترین صنایع کشور است. سایپا با وجود زیان انباشته و دخالتهای دولتی، بهدلیل شبکه گسترده قطعهسازی، داراییهای …
سایپا (۵۷۵۷)
صنعت خودرو ایران (۵۵۴۳)
سایپا (۵۷۵۷)
صنعت خودرو ایران (۵۵۴۳)
خصوصی سازی خودروسازان (۲۲۳)
واگذاری خودروسازان (۱۳۲)
۱۴۰۴/۰۲/۱۳
/ سایت عصرخودرو
عصر خودرو - تیشه قیمتگذاری دستوری بر ریشه صنعت خودرو
عصر خودرو- سالهاست اقتصاد کشور از قیمتگذاری دستوری رنج میبرد و این سیاست به پاشنه آشیل صنعت و صنعتگران تبدیل شده است. طبق آمار رسمی اعمال سیاست قیمتگذاری دستوری در صنعت خودرو منجر به کاهش 1.3 درصدی تولید شده و زیان انباشته خودروسازان از مرز 223هزار میلیارد تومان هم گذشته است.
قیمت گذاری دستوری (۲۳۸)
قیمت گذاری خودرو (۳۶۰)
قیمت گذاری دستوری (۲۳۸)
قیمت گذاری خودرو (۳۶۰)
عصر خودرو
قیمت
۱۴۰۴/۰۲/۱۰
/ سایت اقتصادآنلاین
پایان کابوس زیان انباشته با خصوصیسازی/ موتور خودرو در بورس روشن میماند؟
در سال ۱۴۰۳ صنعت خودروسازی ایران با ثبت رشد تولید، خصوصیسازی ایرانخودرو و افزایش سرمایه قابل توجه، یکی از تحولات مهم بازار سرمایه را رقم زد. کارشناسان معتقدند با کاهش تحریمها و ورود فناوریهای نوین، این صنعت میتواند در سال ۱۴۰۴ به جایگاهی بالاتر دست یابد و نقشآفرینی جدیتری در صادرات و رشد اقتصادی …
بازار سرمایه
بورس
بازار سرمایه
بورس
خودرو
۱۴۰۴/۰۲/۰۷
/ سایت دنده ۶
خصوصیسازی آبی پوشان همچنان زیر سایه قیمتگذاری دستوری
واگذاری مدیریت گروه صنعتی ایران خودرو به بخش خصوصی در اواخر سال گذشته درحالی انجام شد که براساس اطلاعات منتشره این واحد بزرگ خودروسازی با مدیریت دولتی بیشتر از ۱۳۰ هزار میلیارد تومان زیان انباشت خلق کردند. کارشناسان و صنعتگران رهایی این غول خودروسازی از افسار زیان انباشته را تحویل سکان مدیریت از دولتی …
۱۴۰۴/۰۲/۰۴
/ سایت تابناک
شرایط تبدیل محصولات ایران خودرو اعلام شد/ مشکلاتی که ایران خودرو برای مشتریان به وجود آورد چه بود؟
بخشنامه شرایط تبدیل تعهدات منقضی فروردین ماه ۱۴۰۴ ایران خودرو منتشر شد که موارد ابهام آمیز زیادی وجود دارد که هم مشتریان را به این خودروساز بی اعتماد کرده و هم از لحاظ مالی و انتخاب جایگزین برای آن به دردسر انداخته است.
ایران خودرو
بدقولی ایران خودرو
ایران خودرو
بدقولی ایران خودرو
قیمت محصولات ایران خودرو
زیان انباشته ایران خودرو
۱۴۰۴/۰۲/۰۱
/ منابع متفرقه
تحولات ایران خودرو با مدیریت بخش خصوصی ؛ بحران یا توسعه پایدار؟ - آخرین خودرو
پس از دههها رکود، زیان انباشته و بوروکراسی فرسایشی، ایرانخودرو بار دیگر بر سر دوراهی قرار گرفته است. مدیریت جدید، در میان چالشهایی همچون بدهی سنگین، ضعف کیفیت و فشار تحریم، مأموریت دارد خودروساز اول کشور را نهتنها نجات دهد، بلکه به بازیگری جدی در بازار منطقه تبدیل کند.
ایران خودرو
ایران خودرو
۱۴۰۴/۰۱/۲۷
/ سایت عصرایران
دبیر انجمن خودروسازان: قیمتگذاری باید به خودروسازان سپرده شود
فقط در سال گذشته، ایرانخودرو ۳۰ هزار میلیارد تومان و در مجموع با ۱۱۰ هزار میلیارد تومان زیان انباشته مواجه شده که نتیجه مستقیم قیمتگذاری غیرواقعی است.
قیمت خودرو
خودرو
قیمت خودرو
خودرو
۱۴۰۴/۰۱/۲۶
/ سایت عصرخودرو
عصر خودرو - درخواست خودروسازان برای خروج شورای رقابت از قیمتگذاری
عصر خودرو- خودروسازان داخلی، بهویژه ایران خودرو و سایپا، سالهاست که با زیان انباشته مواجه هستند. این زیان انباشته که به اعداد عجیبی رسیده، نتیجه قیمتگذاری دستوری توسط شورای رقابت و عدم تناسب قیمت فروش با هزینههای تولید است. خودروسازان معتقدند که قیمتگذاری دستوری، آنها را از سودآوری محروم کرده و …
صنعت خودرو سازی (۱۵۲۲)
قیمت گذاری (۳۵۹)
صنعت خودرو سازی (۱۵۲۲)
قیمت گذاری (۳۵۹)
عصر خودرو
قیمت
۱۴۰۴/۰۱/۲۶
/ خبرگزاری برنا
فروش سهام سایپا؛ واقعی یا رفع تکلیف؟/سود کلان از فروش مجموعه ای با چند همت زیان انباشته
برنا - گروه اقتصادی:واگذاری شرکتی با هزاران همت بدهی و زیان انباشته با روش و قیمتی که بخش خصوصی واقعی تمایلی برای خرید نداشته باشد.در واقع اگر مصوبه قانونی نبود همین آگهی مزایده نیز منتشر نمیشد؛ تجربه ایران خودرو سبب شد که مخالفان خصوصی سازی از همان مرحله اول سنگ اندازی های خود را آغاز کنند.
فروش سهام
خودرو
فروش سهام
خودرو
سایپا
ایران خودرو
۱۴۰۴/۰۱/۲۵
/ سایت اکونگار
کارنامه مردودی صنعت خودرو در سال ۱۴۰۳/خودروسازان چقدر زیان ساختند؟ +اینفوگرافی
براساس آمار منتشر شده در کدال خودروسازان در سال ۱۴۰۳ بیش از ۲۲۳همت زیان انباشته دارند.
ایران خودرو
خودروسازان
ایران خودرو
خودروسازان
سایپا
صنعت خودرو
۱۴۰۴/۰۱/۲۵
/ سایت اندیشه قرن
ناترازی ، عامل لغو تولید خودرو شد
تریبون اقتصاد_ناترازی انرژی که در چند سال اخیر بروز چشم گیری یافته است و طبق گفته کارشناسان ریشه آن در بی توجهی به توسعه زیرساخت ها در ۱۰ سال گذشته است، سبب شده تا صنعتگران با قطعی برق و گاز دست و پنجه نرم کنند. به گزارش ایرنا، صنایع بزرگ از جمله فولاد، خودرو، سیمان و سایر موارد با شروع قطعی برق و گاز …
۱۴۰۴/۰۱/۱۵
/ سایت تابناک
خودروسازان داخلی در سال ۱۴۰۳ چه تعداد خودرو فروختند؟ /آماری جالب از میزان تیراز خودروسازان در سالی که گذشت
براساس دادههای بازار سرمایه، تیراژ تولید سه خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو در ۱۱ ماه سال ۱۴۰۳ به ۹۰۰ هزار دستگاه رسیده است که درادامه به بررسی وضعیت این سه شرکت و میزان فروش آنها می پردازیم.
تیراژ خودروسازان
خودروسازان داخلی
تیراژ خودروسازان
خودروسازان داخلی
ایران خودرو
سایپا
۱۴۰۴/۰۱/۱۱
/ سایت تجارت ایده آل
بزرگترین برنامه خودرویی کشور در ۱۴۰۳ عملی نشد
به گزارش تجارت ایدهآل، خودروسازان با زیان انباشتهای بیش از ۲۲۳ همتی مواجه شدند. در ۶ ماه نخست سال، زیان عملیاتی به ۱۱ هزار میلیارد تومان رسید و در ۳ ماهه پاییز این رقم به ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت. تولید خودرو: با وجود برنامهریزی برای تولید ۱.۵ میلیون دستگاه خودرو، تنها
ایران خودرو
خودروسازی
ایران خودرو
خودروسازی
سایپا
۱۴۰۴/۰۱/۰۹
/ سایت نود اقتصادی
عقبماندگی ۱۵ درصدی صنعت خودرو در سال ۱۴۰۳
در سال ۱۴۰۳، صنعت خودرو ایران با رکوردهای منفی و چالشهای جدی روبرو شد. در ادامه به مهمترین آمار و نکات این سال میپردازیم: زیان انباشته: خودروسازان با زیان انباشتهای بیش از ۲۲۳ همتی مواجه شدند. در ۶ ماه نخست سال، زیان عملیاتی به ۱۱ هزار میلیارد تومان رسید و در ۳ ماهه پاییز این رقم به ۱۰ هزار و ۵۰۰ …
خودرو
خودرو
۱۴۰۳/۱۲/۲۸
/ سایت اقتصادنیوز
زیان انباشته ۱۴۳ همتی ایران خودرو/ برنامه این خودروساز برای سال 1404 اعلام شد
اقتصادنیوز: مدیرعامل ایرانخودرو: در مسیر پرچالش فعلی موفق میشویم.
ایران خودرو
معیشت مردم
ایران خودرو
معیشت مردم
محصولات ایران خودرو و سایپا
۱۴۰۳/۱۲/۲۵
/ سایت اقتصاد ۲۴
تصمیم جسورانه پزشکیان برای واگذاری ایرانخودرو | اقتصاد24
قیمتگذاری دستوری و دخالتهای مستقیم در بازار، نهتنها باعث افزایش قدرت خرید مردم نشده، بلکه زیان انباشته ۷۰۰ هزار میلیارد تومانی و توزیع ۵۰۰ هزار میلیارد تومان رانت را به همراه داشته است. این مسائل، علاوه بر تحمیل فشار اقتصادی بر مردم، اعتماد عمومی به توانایی متولیان صنعت خودرو را نیز کاهش داده و دولتها …
مسعود پزشکیان
رئیس جمهور ایران
مسعود پزشکیان
رئیس جمهور ایران
ایران خودرو
۱۴۰۳/۱۲/۱۲
/ سایت حرف مرد
خطر ورشکستگی ایرانخودرو و سایپا با افزایش سرمایه از بین رفت
ایرانخودرو و سایپا که در سالهای اخیر به دلیل زیان انباشته بالا در آستانه ورشکستگی قرار داشتند، با افزایش سرمایه توانستهاند تا حد زیادی از این بحران خارج شوند. ایرانخودرو ۹۴۱ درصد و سایپا ۷۶۱ درصد افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی داراییها را درخواست دادهاند. با این افزایش سرمایه، سرمایه ثبتشده …
۱۴۰۳/۱۲/۱۱
/ سایت عصرخودرو
عصر خودرو - نخستین نشانه های گذر ایران خودرو از مدیریت دولتی
عصر خودرو- ایران خودرو به اصطلاح بزرگترین خودروساز خاورمیانه است که در سایه مدیریت دولتی به سطح زیان انباشته 127 هزار میلیارد تومانی(بر اساس صورت های مالی بورس) رسیده بود. حال با واگذاری مدیریت این خودروساز بزرگ به بخش خصوصی با تجدید ارزیابی دارایی ها به 185 هزار میلیارد تومان دارایی رسیده که آن را از …
ایران خودرو (۶۹۶۹)
صنعت خودرو ایران (۵۵۰۶)
ایران خودرو (۶۹۶۹)
صنعت خودرو ایران (۵۵۰۶)
خصوصی سازی خودروسازان (۲۱۴)
عصر خودرو
۱۴۰۳/۱۲/۱۱
/ سایت تیتریک اقتصادی
تیر ۱۴۰۴ پایان مهلت بورس به خودروسازان
زیان انباشته ایران خودرو و سایپا فقط به اعداد و ارقام در صورت های مالی منتهی نمیشود؛ از آنجا که سهام این دو خودروساز در بازار سرمایه نیز از این زیان تاثیر گرفته بود، سازمان بورس ملزم بود بر اساس قانون اقدام به اخراج آنها از بازار سرمایه کند؛ مهلت بورس به خودروسازان برای بهبود تراز مالی خرداد امسال به …
خودروسازان اروپایی
خودروسازان داخلی
خودروسازان اروپایی
خودروسازان داخلی
زیان انباشته خودروسازان
۱۴۰۳/۱۲/۱۱
/ سایت تجارت نیوز
تیر ۱۴۰۴ پایان مهلت بورس به خودروسازان / افزایش سرمایه و عبور غولهای خودروسازی ایران از مرز ورشکستگی - تجارتنیوز
زیان انباشته ایران خودرو و سایپا فقط به اعداد و ارقام در صورت های مالی منتهی نمیشود؛ از آنجا که سهام این دو خودروساز در بازار سرمایه نیز از این زیان تاثیر گرفته بود، سازمان بورس ملزم بود بر اساس قانون اقدام به اخراج آنها از بازار سرمایه کند؛ مهلت بورس به خودروسازان برای بهبود تراز مالی خرداد امسال به …
خودروسازان اروپایی
خودروسازان داخلی
خودروسازان اروپایی
خودروسازان داخلی
زیان انباشته خودروسازان
۱۴۰۳/۱۲/۰۸
/ سایت اقتصاد معاصر
۱۳۲ همت زیان انباشته ایرانخودرو تا شهریور ماه سال ۱۴۰۳
قائممقام مدیرعامل ایرانخودرو در حوزه استراتژی و توسعه محصول با اشاره به ۱۳۲ همت زیان انباشته ایرانخودرو تا پایان شهریور ماه امسال، از برنامههای جدید ایرانخودرو در مدیریت جدید رونمایی کرد.
زیان انباشته ایرانخودرو
ایران خودرو
زیان انباشته ایرانخودرو
ایران خودرو
۱۴۰۳/۱۲/۰۷
/ سایت سنا
بهبود عملکرد تلفیقی خودروسازان در نیمه نخست سال
صورتهای مالی تلفیقی شرکتهای خودروساز در نیمه نخست امسال نشان میدهد؛ درآمدهای عملیاتی ۳ شرکت ایرانخودرو، سایپا و پارسخودرو، ۲۶ درصد رشد کرده است و زیان خالص این شرکت ها در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل کمتر شده است.
صنعت خودروسازی
ایران خودرو (خودرو)
صنعت خودروسازی
ایران خودرو (خودرو)
خودرو
گروه خودروسازی سایپا
۱۴۰۳/۱۲/۰۷
/ سایت اقتصادنیوز
نوروز بیزیان خودروسازان در راه است
اقتصادنیوز: دو خودروساز بزرگ کشور که بیش از یک دهه گذشته را با زیان تولید پشت سر گذاشتهاند، در گزارشی به بورس از پایان زیاندهی و کسب سود خام تولید در سال جاری خبر دادهاند. پایان تولید محصولات زیانده، واردات خودرو و در نهایت افزایش قیمت از جمله دلایل پایان زیاندهی خودرو عنوان میشود.
سایپا و ایران خودرو
زیان انباشته خودروسازان
سایپا و ایران خودرو
زیان انباشته خودروسازان
۱۴۰۳/۱۲/۰۶
/ سایت اقتصادنیوز
شاهکار ایران خودرو پس از واگذاری؛ نجات از زیان سنگین/ پژو پارس حذف شد؛ تراز مالی تغییر کرد
اقتصادنیوز: صورتهای مالی تلفیقی ایران خودرو مربوط به پایان آذر 1403 از کاهش زیان عرضه گروه پژو خبر میدهد.
ایران خودرو
قیمت خودرو
ایران خودرو
قیمت خودرو
سهام ایران خودرو و سایپا
پژو پارس سال
۱۴۰۳/۱۲/۰۶
/ سایت تیتریک اقتصادی
بیشترین نفع افزایش سرمایه «خودرو» برای قطعهسازان است
بازار سهام روز یکشنبه با خبر افزایش سرمایه 941 درصدی شرکت ایران خودرو مواجه شد. اتفاقی که اگر به تایید سازمان بورس برسد و انجام پذیرد، کمک میکند «خودرو» از ماده 141 خارج شود. برخی فعالان بازار معتقدند، اگر افزایش سرمایه محقق شود سبب تحول عظیمی در این شرکت و خروج آن از زیان انباشته 127 همتی خواهد شد. …
افزایش سرمایه
ایران خودرو
افزایش سرمایه
ایران خودرو
بازار سهام
۱۴۰۳/۱۲/۰۶
/ سایت تجارت نیوز
افزایش سرمایه ایران خودرو سنتیمنت مثبت در بازار سهام ایجاد میکند/ بیشترین نفع افزایش سرمایه «خودرو» برای قطعهسازان است - تجارتنیوز
بازار سهام روز یکشنبه با خبر افزایش سرمایه 941 درصدی شرکت ایران خودرو مواجه شد. اتفاقی که اگر به تایید سازمان بورس برسد و انجام پذیرد، کمک میکند «خودرو» از ماده 141 خارج شود. برخی فعالان بازار معتقدند، اگر افزایش سرمایه محقق شود سبب تحول عظیمی در این شرکت و خروج آن از زیان انباشته 127 همتی خواهد شد. …
افزایش سرمایه
ایران خودرو
افزایش سرمایه
ایران خودرو
بازار سهام
۱۴۰۳/۱۲/۰۶
/ سایت اقتصادنیوز
جزئیات پیشنهاد ایران خودرو برای افزایش سرمایه
اقتصادنیوز: هیاتمدیره ایران خودرو پیشنهاد افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی را ارائه کرده است.
ایران خودرو
زیان انباشته خودروسازان
ایران خودرو
زیان انباشته خودروسازان
۱۴۰۳/۱۲/۰۵
/ روزنامه صمت
زیاندهی صنعت خودرو محصول سوءمدیریت
صنعت خودرو دولتی در ایران یکی از بزرگترین و مهمترین بخشهای اقتصادی کشور به شمار میآید. بااینحال، این صنعت در سالهای اخیر با مشکلات عدیدهای مواجه شده که منجر به زیان انباشته قابل بیتوجه برای خودروسازان شده است. مدیریت ناموفق دولتی که سالهاست بر صنعت خودرو سایه افکنده، نه تنها باعث ناکارآمدی …
خودروسازان
خودروسازان
۱۴۰۳/۱۱/۳۰
/ روزنامه دنیای اقتصاد
آینده خودرو از لنز مخاطبان
نظرسنجی «دنیایاقتصاد» نشان میدهد ۸۹درصد مخاطبان از واگذاری مدیریت ایرانخودرو به بخش خصوصی حمایت میکنند. مهمترین مزیت این واگذاری از نظر شرکتکنندگان، کاهش فساد و ناکارآمدی است. همچنین 63.7درصد معتقدند این اقدام کیفیت محصولات را بهبود میبخشد. در مقابل، نگرانی اصلی شرکتکنندگان افزایش قیمت خودرو …
قیمتگذاری
صنعت خودرو
قیمتگذاری
صنعت خودرو
نظرسنجی
کیفیت خودرو
۱۴۰۳/۱۱/۲۵
/ سایت رکنا
بدهی و زیان انباشته خودروسازان 700 همت شد
رکنا اقتصادی: آرش محبینژاد دبیر انجمن قطعهسازان امروز در نشست خبری اظهار کرد: امروز زیان انباشته خودروسازان به ۲۵۰ همت، بدهی جاری خودروسازان به ۴۵۰ همت، بدهی کلِ معوقِ تعیینتکلیفنشده خودروسازان دولتی و خصوصی به زنجیره تأمین ۴۵ همت و بدهی جاری خودروسازان به زنجیره تأمین ۱۱۰ همت است.
ایران خودرو و سایپا
ایران خودرو و سایپا
۱۴۰۳/۱۱/۲۳
/ سایت اقتصاد ۱۰۰
راز 500 هزار میلیارد تومان رانت 2 خودروساز بزرگ ایرانی افشا شد
اقتصاد 100- افشای رانت ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی در صنعت خودرو؛ زیان انباشته ۲۵۰ هزار میلیاردی ایران خودرو و سایپا و بدهی سنگین به قطعهسازان، چالشهای جدی خودروسازی ایران را نمایان میکند.
شرکت سایپا
شرکت ایران خودرو
شرکت سایپا
شرکت ایران خودرو
۱۴۰۳/۱۱/۲۳
/ سایت اکوایران
بورس کالا؛ راهکاری برای خروج از لاتاری خودرو
صنعت خودروی ایران با زیان انباشته کلان، کیفیت پایین، و نارضایتی مصرفکنندگان مواجه است. سازوکارهای فعلی فروش خودرو نه مطابق استانداردهای جهانی است و نه پاسخگوی نیاز بازار، اما عرضه خودرو در بورس کالا میتواند بخشی از این مشکلات را کاهش دهد.
بازار سرمایه
صنعت خودرو
بازار سرمایه
صنعت خودرو
سعید اسلامی بیدگلی
زیان انباشته
۱۴۰۳/۱۱/۲۳
/ سایت دیدبان ایران
دبیر انجمن قطعه سازان: بدهی و زیان انباشته خودروسازان ۷۰۰ هزار میلیارد تومان شد
دبیر انجمن قطعه سازان گفت: خودروسازان ۴۵۰ همت بدهی جاری و ۲۵۰ همت زیان انباشته دارند. همچنین طی این چند سال ۵۰۰ همت سوبسید سیاه از شکاف قیمت کارخانه و بازار خودرو بین واسطهها توزیع شده است.
خودرو
خودروسازان
خودرو
خودروسازان
دولتی و خصوصی
قطعه سازان
۱۴۰۳/۱۱/۲۱
/ سایت تابناک
معمای زیان خودروسازان فاش شد/کدام خودروساز رکورد دار زیان دهی است؟
سه غول بزرگ خودروسازی یعنی ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو درحالی در دره زیان دهی گیر افتادهاند که حاشیه سود خالص این سه شرکت نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته، اما باید دید کدام خودروساز روی دست این سه صنعتگر بلند شده است؟!
زیان خودروسازان داخلی
زیان انباشته ایران خودرو
زیان خودروسازان داخلی
زیان انباشته ایران خودرو
زیان انباشته سایپا
ایران خودرو
۱۴۰۳/۱۱/۲۰
/ روزنامه دنیای اقتصاد
سرنوشت ایرانخودرو پس از خصوصیسازی چه می شود؟
ایرانخودرو بار دیگر در یک آزمون بزرگ تاریخی قرار گرفت؛ مشابه آنچه در سال ۱۳۵۸ رخ داد و این شرکت از بخش خصوصی به دولت منتقل شد. اکنون بعد از گذشت 45سال، این خودروساز دولتی دوباره به بخشخصوصی بازگشته است. به این ترتیب بزرگترین خودروساز خاورمیانه که در ابتدا خصوصی و سودده بود در چرخهای، از سوی دولت …
ایران خودرو
صنعت خودرو
ایران خودرو
صنعت خودرو
خصوصیسازی
مدیریت دولتی
۱۴۰۳/۱۱/۱۹
/ سایت تحلیل بازار
زیان انباشته خودروسازان به ۲۲۳ همت رسید!
زیان انباشته سه خودروساز بزرگ کشور به رقم بیسابقه ۲۲۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است.
زیان انباشته
صنعت خودروسازی ایران
زیان انباشته
صنعت خودروسازی ایران
صنعت خودرو
۱۴۰۳/۱۱/۱۷
/ سایت انصاف نیوز
بخش خصوصی مدیریت ایران خودرو را برعهده گرفت | انصاف نیوز
سرویس اقتصادی، انصاف نیوز: با موافقت مجمع عمومی سهامداران شرکت و واگذاری یک صندلی دیگر به شرکت کروز، عملا بخش خصوصی مدیریت ایران خودرو را برعهده گرفت.
ایران خودرو
بخش خصوصی
ایران خودرو
بخش خصوصی
زیان انباشته
صنعت خودرو
۱۴۰۳/۱۱/۱۷
/ سایت آرمان ملی
خروج ایرانخودرو از زیان انباشته
آرمان ملی- صدیقه بهزادپور: پس از سالها مدیریت ناکارآمد در صنعت خودرو و اقرار آنها به زیاندهی، سرانجام، شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا تصمیمی تاریخی را برای واگذاری ایرانخودرو به بخش خصوصی اتخاذ کرده و بر این اساس مقرر شده تا واگذاری شرکت ایرانخودرو به هیأت تجدید نظر شورای رقابت ابلاغ شود که به گفته …
خودرو
ایرانخودرو
خودرو
ایرانخودرو
صنعت خودرو
۱۴۰۳/۱۱/۱۶
/ سایت تجارت نیوز
طلسم واگذاری ایران خودرو شکسته میشود؟/ انتقال زیان 130 همتی به بخش خصوصی!
واگذاری ایران خودرو به بخش خصوصی بهمنظور کاهش تصدیگری دولت و حل مشکلات ساختاری این شرکت در دستور کار شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا قرار گرفته است، با این حال نظارت حداکثری دولت، زیان انباشته حدود 130 همتی و نگرانی درباره اهلیت خریداران، تردیدهایی را برای خصوصیسازی واقعی ایجاد کرده و این سوال را …
ایران خودرو
واگذاری سهام دولتی
ایران خودرو
واگذاری سهام دولتی
واگذاری خودروسازان
کروز
۱۴۰۳/۱۱/۱۵
/ سایت دیجیاتو
زیان انباشته خودروسازان از 223 هزار میلیارد تومان عبور کرد!
خودروسازان بزرگ از مدتها پیش در شرایط زیان به سر میبردهاند و این وضعیت تا به امروز نیز تغییر نداشته است. بررسی صورتهای مالی سه خودروساز بزرگ ایرانی نشان میدهد که زیان انباشته خودروسازان از 223 هزار میلیارد تومان عبور کرده است. مجموع زیان انباشته ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو در پاییز امسال به …
بازار خودرو
بازار خودرو
۱۴۰۳/۱۱/۱۴
/ خبرگزاری همشهریآنلاین
رقم عجیب و غریب زیان انباشته خودروسازان
مجموع زیان انباشته خودروسازان تا پایان پاییز امسال به ۲۲۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است.
بازار خودرو
خودرو
بازار خودرو
خودرو
ایران خودرو
۱۴۰۳/۱۱/۱۳
/ سایت آفتاب نیوز
زیان سنگین خودروسازان در پاییز؛ زیان انباشته ۲۲۳ همت شد!
مجموع زیان انباشته خودروسازان تا پایان پاییز امسال به ۲۲۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است.
ایران خودرو
سایپا
ایران خودرو
سایپا
پارس خودرو
۱۴۰۳/۱۱/۱۳
/ سایت عصرخودرو
عصر خودرو - زیان انباشته ۲۲۳ همت شد!
عصر خودرو- مجموع زیان انباشته خودروسازان تا پایان پاییز امسال به 223 هزار و 300 میلیارد تومان رسیده است.
سایپا (۵۶۶۱)
ایران خودرو (۶۸۹۸)
سایپا (۵۶۶۱)
ایران خودرو (۶۸۹۸)
صنعت خودرو ایران (۵۴۷۹)
زیان خودروسازان (۳۶)
۱۴۰۳/۱۱/۱۳
/ خبرگزاری برنا
ارتباط عملکرد مالی خودروسازان با نوسانات بازار سرمایه/ از کاهش زیان تا چالشهای مدیریتی
برنا - گروه اقتصادی: واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا، در کنار کاهش زیان انباشته، میتواند نقطه عطفی برای صنعت خودرو و بازار سرمایه باشد، اما آیا این روند شفاف و تأثیرگذار خواهد بود؟آیا مافیا و مخالفانی که با مدیریت بخش خصوصی دست آنها از مناصب مدیریتی کوتاه خواهد شد اجازه این کار را خواهند داد؟ این بزرگترین …
خودرو
خودرو
۱۴۰۳/۱۱/۱۲
/ سایت تابناک
چرا محصولات ایران خودرو مشتری ندارد؟/وقتی کفگیر ته دیگ می خورد
رصدها نشان می دهد با اتمام طرح بهمن ماه، پیش فروش محصولات ایران خودرو ریزش قابل ملاحظهای در میزان ثبت نام و تمایل مردم به خرید از این کارخانه دیده میشود و دیگر مانند گذشته برای خرید از این کارخانه سر و دست نمیشکنند و عطای آن را به لقایش بخشیدهاند.
قیمت محصولات ایران خودرو
پیش فروش ایران خودرو
قیمت محصولات ایران خودرو
پیش فروش ایران خودرو
زیان انباشته ایران خودرو
۱۴۰۳/۱۱/۱۱
/ خبرگزاری جام جم
قطعهساز در بنبست جاده مخصوص
صنعت خودروسازی کشور ما با مشکلات بسیاری دستوپنجه نرم میکند و امروز دو خودروساز بزرگ کشور با زیان انباشته بسیار زیادی مواجه هستند، بهطوریکه براساس صورتهای مالی، مجموع زیان انباشته گروه سایپا و گروه ایرانخودرو در پایان سال ۱۴۰۲ به حدود ۲۲۴هزار میلیارد تومان رسیده که ۱۲۳ همت از آن مربوط به ایرانخودرو …
صنعت
قطعه سازان
صنعت
قطعه سازان
خودروسازی
۱۴۰۳/۱۱/۰۶
/ روزنامه عصر اقتصاد
ایران خودرو؛ از ورشکستگی تا تاجگذاری؟
ایران خودرو که بر اساس قانون تجارت ورشکسته است و بورس مهلت یکساله و تا پایان تابستان سال آینده برای خروج از این وضعیت داده است.
اشتغالزایی
ایجاد اشتغال
اشتغالزایی
ایجاد اشتغال
ایران خودرو
بهمن
۱۴۰۳/۱۱/۰۶
/ سایت اقتصاد معاصر
هشدار درباره خصوصیسازی خودروسازها/ زیان انباشته دو خودروساز کم شد
کارشناس بازار سرمایه درباره واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا گفت: چالشهایی مانند نبود شفافیت در قیمتگذاری و بیتفاوتی در ارزیابی توان مدیریتی خریداران، مسیر خصوصیسازی این دو خودروساز بزرگ را با ابهاماتی مواجه کرده است.
خودرو
ایران خودرو
خودرو
ایران خودرو
کروز
۱۴۰۳/۱۱/۰۶
/ سایت اقتصادآنلاین
ایران خودرو و سایپا باید هر چه زودتر به بخش خصوصی واقعی واگذار شوند/ همزمان با افت کیفیت، بازار صادرات خودرو را هم از دست دادیم
در حالی که دولتها همواره ادعای حمایت از خصوصیسازی را داشتهاند، اما واقعیتها حکایت از ادامه تسلط بخش دولتی بر دو خودروسازی بزرگ کشور دارد. علیرغم سهم جزئی دولت در ایرانخودرو و سایپا، همچنان این دو شرکت تحت کنترل دولت باقی ماندهاند و زیانهای انباشته و بحرانهای مدیریتی آنها از اصلاحات ضروری عقب …
خودرو
خودروسازی
خودرو
خودروسازی
قیت خودرو
خصوصی سازی
۱۴۰۳/۱۱/۰۳
/ روزنامه صمت
مدیرعامل ساپکو: ایرانخودرو و سایپا ۲۲۰ همت زیان انباشته دارند
دبیر انجمن قطعهسازان خودرو گفت: استفاده از بخش خصوصی بالغ مطالبهگر، برای مدیران بهتر است و اگر زمانی مجموعه حاکمیت ما به سمتی برود که مطالبهگر نباشد، نمایندگان مجلس جلوی آن را بگیرند.
نمایشگاه
رئیس انجمن قطعهسازان خودرو
نمایشگاه
رئیس انجمن قطعهسازان خودرو
۱۴۰۳/۱۱/۰۳
/ سایت اقتصادنیوز
آخرین وضعیت زیاندهی خودروسازان اعلام شد
اقتصادنیوز: اطلاعات و صورتهای مالی خودروسازان بزرگ (ایرانخودرو و سایپا) در ٩ ماهه امسال نشان میدهد که هر چند زیان عملیاتی همچنان وجود دارد، اما میزان زیاندهی و زیان ناخالص کاهش قابل توجهی داشته است.
زیان انباشته
زیان انباشته خودروسازان
زیان انباشته
زیان انباشته خودروسازان
۱۴۰۳/۱۰/۳۰
/ سایت صنعت ماشین
چرا نهاد تنظیم گری خودرو در ایران ناموفق عمل کرده است؟
صنعت ماشین: بازوی پژوهشی مجلس در گزارشی تاکید کرده که نهاد تنظیمگری خودرو در ایران ناموفق عمل کرده است؛ بهطوریکه در حال حاضر ۳۰نهاد حاکمیتی در حوزه خودرو مجوز تصمیمگیری در این صنعت را دارند و همین امر امکان اتخاذ راهبردی واحد را برای پیشبرد مقاصد توسعهای خودرو سلب کرده است.
صنعت خودروسازی
خودروسازان
صنعت خودروسازی
خودروسازان
وزارت صمت
قیمت گذاری دستوری
۱۴۰۳/۱۰/۲۵
/ سایت تحلیل بازار
واگذاری مدیریت راه مقابله با ناترازی ایران خودرو؛ زیان ده ترین شرکت دولتی ایران
زیان انباشته ایرانخودرو تا پایان مهرماه ۱۴۰۳ شده که به بیش از ۱۲۵ هزار میلیارد تومان رسیده است.
صنعت خودرو
خصوصی سازی خودروسازی
صنعت خودرو
خصوصی سازی خودروسازی
ایران خودرو
وزارت صمت
۱۴۰۳/۱۰/۲۲
/ سایت اکونگار
پیشبینی زیان انباشته ۱۸۰هزار میلیارد تومانی برای سایپا و ایرانخودرو
اگر واگذاری ایرانخودرو و سایپا به تعویق بیفتد و روند خصوصیسازی با تأخیر یک دو ساله مواجه شود، صنعت خودرو با زیان انباشته ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی در سال جاری و احتمالاً ۱۸۰ هزار میلیارد تومانی در سال آینده، به نقطه بحرانی خواهد رسید.
ایران خودرو
خصوصی سازی
ایران خودرو
خصوصی سازی
خودروسازان
سایپا
۱۴۰۳/۱۰/۲۲
/ خبرگزاری ایلنا
ایران خودرو را با شرط اجاره به تملیک پنج ساله واگذار کنید
اگر واگذاری ایرانخودرو و سایپا به تعویق بیفتد و روند خصوصیسازی با تأخیر یک دو ساله مواجه شود، صنعت خودرو با زیان انباشته ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی در سال جاری و احتمالاً ۱۸۰ هزار میلیارد تومانی در سال آینده، به نقطه بحرانی خواهد رسید. این وضعیت نه تنها تهدیدی برای بقای این دو خودروساز است، بلکه ممکن …
ایران خودرو
سایپا
ایران خودرو
سایپا
خصوصی سازی صنعت خودرو
خودروسازی در ایران
۱۴۰۳/۱۰/۲۱
/ سایت تابناک
آخرین دست و پا زدنهای ایران خودرو برای فرار از ورشکستگی/ علیمردان عظیمی میماند یا میرود؟
بررسی ها نشان می دهد دغدغه این روزهای ایران خودرو فرار از بحران زیان انباشته ای است که مقدار آن به دو برابر سرمایه ثبتی این شرکت بورسی رسیده است. به نظر می رسد علیمردان عظیمی برای فرار از ورشکستگی قصد دارد قانون را دور بزند و با تجدید ارزیابی دارایی های ثابت ایران خودرو راهی برای بقای این صنعت پیدا …
قیمت ایران خودرو
ایران خودرو
قیمت ایران خودرو
ایران خودرو
خودروهای ایران خودرو
افزایش قیمت خودرو
۱۴۰۳/۱۰/۱۸
/ خبرگزاری ایلنا
رنج پزشکیان از ناترازی / واگذاری مدیریت راه مقابله با ناترازی ایران خودرو
گروه صنعتی ایرانخودرو بهعنوان یکی از بزرگترین خودروسازان کشور با چالشهای مالی متعددی مواجه است که به گفته کارشناسان بخشی از آن به عملکرد شرکتهای زیرمجموعه و اقماری این گروه که بالغ بر ۱۶۰ شرکت است بازمیگردد که در نهایت باعث افزایش زیان انباشته ایرانخودرو تا پایان مهرماه ۱۴۰۳ شده که به بیش از ۱۲۵هزار …
ایران خودرو
خودروسازی
ایران خودرو
خودروسازی
صنعت خودرو در ایران
۱۴۰۳/۱۰/۱۶
/ سایت صنعت ماشین
جزئیات درآمد خارج شده از خودروسازی
صنعت ماشین : اصلاح ۳۰ درصدی قیمت خودروهای داخلی در ابتدای آذر سالجاری هرچند کمک بزرگی به خودروسازان بابت افزایش نقدینگی و حتی خروج از زیان کرد، اما تاخیر در بهروزرسانی قیمتها، حدود ۱۴۰ همت درآمد بالقوه را از دسترس خودروسازان خارج کرد.
قیمت خودروهای داخلی
خودروسازان
قیمت خودروهای داخلی
خودروسازان
ایران خودرو
سایپا
۱۴۰۳/۱۰/۱۰
/ سایت تیتریک اقتصادی
آینده روشن خودروییها در بورس / مدیریت دولتی خودروسازان واگذار میشود؟
با شروع فرآیند افزایش سرمایه دو خودروسازی اصلی کشور از محل تجدید ارزیابی داراییهای خود، ایدرو نیز تصمیم گرفته بعد از افزایش سرمایه خودروسازان سهامش را به فروش برساند. این یادداشت ضمن بررسی شرایط فعلی خودروسازان تلاش کرده تا علاوه بر اشاره به تأثیرات سالها مدیریت دولتی بر صنعت خودروسازی، راهکارهایی …
ایران خودرو
سایپا
ایران خودرو
سایپا
تجدید ارزیابی
بورس
۱۴۰۳/۱۰/۰۹
/ سایت اقتصاد ۲۴
نیسان و هوندا در جستجوی افقی مشترک برای کسب رتبه سومین خودروساز بزرگ جهان/ خودروسازان ایرانی اندر خم یک کوچه! | اقتصاد24
در ایران وضعیت صنعت خودروسازی بهطور قابلتوجهی متفاوت است. زیان انباشته ایرانخودرو در سال ۱۴۰۳ به رقم ۱۲۲ هزار میلیارد تومان رسیده است، در حالی که سایپا نیز با زیان ۱۰۱ هزار میلیارد تومانی مواجه است. این میزان زیان انباشته در کنار قیمتهای غیرمنطقی خودروها و کیفیت پایین محصولات، نشاندهنده عمق بحران …
صنعت خودروسازی
خودروسازان داخلی
صنعت خودروسازی
خودروسازان داخلی
۱۴۰۳/۱۰/۰۹
/ سایت اقتصاد ایران
خودروسازان چقدر زیان ساختند؟ +فیلم
طبق صورت های مالی خودروسازان تا پایان مهر،۱۴۰۳ مجموع زیان انباشته سه خودروساز بزرگ کشور (سایپا، ایران خودرو، پارس خودرو) بالغ
۱۴۰۳/۱۰/۰۸
/ سایت فراز
این صورتهای مالی فقط عدد و رقم نیستند! عملکرد عظیمی چطور ایرانخودرو را زمینگیر کرد؟
در ماههای فعالیت نخست دولت سیزدهم، «مهدی خطیبی» به عنوان دهمین مدیرعامل انتخاب شد. یک سال از این انتصاب نگذشته بود که خطیبی در پی انتشار گزارشهایی از واگذاریهای رانتی خودرو به برخی مدیران، با حکم رییس وقت دولت برکنار شد و «علیمردان عظیمی» به جای او به صندلی مدیرعاملی ایرانخودرو تکیه زد. بررسی صورتهای …
دریافت اخبار بیشتر
۱۴۰۳/۱۰/۰۸ - ۱۲:۴۵:۴۵
خرید فالوور واقعی
صندوق اهرمی
فالوور اینستاگرام
رتبه بندی شرکت با هلدینگ پارسه
پنجشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۴ -
5 June 2025
دریافت اخبار بیشتر
خرید فالوور واقعی
صندوق اهرمی
فالوور اینستاگرام
رتبه بندی شرکت با هلدینگ پارسه