یکشنبه, ۷ بهمن, ۱۴۰۳ / 26 January, 2025
مجله ویستا
تنبیه بدنی هیچ توجیهی ندارد!
پرسش: فرزندی دارم كه حدود 4 سال سن دارد. او دارای شیطنت زیاد است و در بعضی مواقع خیلی زود عصبانی و از كنترل من و همسرم خارج می شود ، اگر منزل دوستان وفامیل برویم یا انها به منزل مابیایند خیلی زود هر دو طرف فراری می شوند.
اسباب بازی دیگران را می خواهد ولی اسباب بازی های خودش را به دیگران نمی دهد و می خواهد آن ها را بزند. بیشتر از همه خودش اذیت می شود چون كه در بعضی مواقع مرا مجبور می كند كه كتكش بزنم . خلاصه كلام من و همسرم را از زندگی سیر كرده.
پاسخ: دوست عزیز پیش از هرچیز خدمت شما عرض می كنم كه از هرگونه تنبیه بدنی خودداری فرمایید. چراكه تنبیه هیچ گونه اثر اموزشی نداشته بلكه كودك را لجبازتر و مقاومتر می كند و در افت اعتماد به نفس او اثر مشهودی دارد. درضمن اگر احتمال بیش فعالی دركودك شما وجود داشته باشد، تنبیه هیچ گونه اثر تربیتی نخواهد داشت.
چرا كه این كودكان تكانش گرند و رفتارهای تكانشی بدون هدف و عبرت گیری از اتفاقات گذشته بروز می كند. سعی كنید به جای امر و نهی های مستقیم از طریق قصه و آموزش مفاهیم از طریق قهرمانان قصه و الگوبرداری، تشویق رفتارهای مغایر با رفتار نادرست (هرچند این رفتار اندك باشد)، ایجاد جذابیت در عملی كه می خواهید او را به سمتش سوق دهید، ایجاد فضایی برای تخلیه انرژی، محروم سازی از فعالیت مورد علاقه بدور از ایجاد ترس و ... به افزایش رفتارهای مطلوب بپردازید. و در اولین فرصت اجازه بدید توسط روانپزشك اطفال مورد مشاهده و معاینه جهت تشخیص بیش فعالی قرار گیرد.
اسباب بازی دیگران را می خواهد ولی اسباب بازی های خودش را به دیگران نمی دهد و می خواهد آن ها را بزند. بیشتر از همه خودش اذیت می شود چون كه در بعضی مواقع مرا مجبور می كند كه كتكش بزنم . خلاصه كلام من و همسرم را از زندگی سیر كرده.
پاسخ: دوست عزیز پیش از هرچیز خدمت شما عرض می كنم كه از هرگونه تنبیه بدنی خودداری فرمایید. چراكه تنبیه هیچ گونه اثر اموزشی نداشته بلكه كودك را لجبازتر و مقاومتر می كند و در افت اعتماد به نفس او اثر مشهودی دارد. درضمن اگر احتمال بیش فعالی دركودك شما وجود داشته باشد، تنبیه هیچ گونه اثر تربیتی نخواهد داشت.
چرا كه این كودكان تكانش گرند و رفتارهای تكانشی بدون هدف و عبرت گیری از اتفاقات گذشته بروز می كند. سعی كنید به جای امر و نهی های مستقیم از طریق قصه و آموزش مفاهیم از طریق قهرمانان قصه و الگوبرداری، تشویق رفتارهای مغایر با رفتار نادرست (هرچند این رفتار اندك باشد)، ایجاد جذابیت در عملی كه می خواهید او را به سمتش سوق دهید، ایجاد فضایی برای تخلیه انرژی، محروم سازی از فعالیت مورد علاقه بدور از ایجاد ترس و ... به افزایش رفتارهای مطلوب بپردازید. و در اولین فرصت اجازه بدید توسط روانپزشك اطفال مورد مشاهده و معاینه جهت تشخیص بیش فعالی قرار گیرد.
برای عضویت در خبرنامه نی نی بان و اطلاع از بهترین و پربیننده ترین مطالب، کافی است یک بار فرم عضویت ما را از اینجا پر کنید.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست