چهارشنبه, ۲۶ دی, ۱۴۰۳ / 15 January, 2025
مسئولیت پذیری، مهارتی که باید از کودکی یاد گرفت
ایسنا: معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: باید مسئولیت پذیری را از کودکی آموزش داد.
فاطمه بهرامی امروز در جشنواره الگوهای یاددهی و یادگیری دوره پیش دبستانی که در سالن کوثر برگزار شد، بیان داشت: امروز شاهد برگزاری چهارمین جشنواره الگوهای مناسب فعالیت، کار و تدریس در دوره پیش دبستانی هستیم که در سطح استان قزوین 685 نفر اثر به این جشنواره ارائه کردند.
وی ادامه داد: این میزان شرکت کننده و آثار ارسالی بیانگر ذوق و انگیزه بالا در میان معلمان و مربیان است به طوری که 85 درصد مربیان در سطح استان در جشنواره شرکت کردند و هر سال شاهد رشد و شکوفایی فعالیتها به لحاظ کمی و کیفی هستیم که این فعالیتها مرهون زحمات مربیان پیش دبستانی در کلاسهاست.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: مسئولیت پذیری و احترام به دیگران ویژگی است که در وجود همه انسانها از ابتدا وجود دارد و باید پرورش یابد؛ هیچ کس فاقد این دو میل نیست و از این رو یکی از رسالتهای مربیان که با عظیم ترین سرمایههای انسانی سروکار دارند، تقویت و پرورش این دو میل در فرد است تا فرد در آینده مسئولیت پذیر بوده و نسبت به دیگران احترام و توجه لازم را داشته باشد.
وی عنوان کرد: مربیان در دوره پیش دبستانی رسالت سنگینی بر دوش دارند و باید توجه داشته باشند که وظیفه ما در حوزه تربیتی بیشتر از آموزشی است چراکه جامعهای زنده و بالنده است که انسانهای آن مسئولیت پذیر باشند بنابراین تک تک انسان ها باید مسئولیت پذیر تربیت شوند و در برابر جامعه خود احساس مسئولیت داشته باشند.
بهرامی تصریح کرد: مربیان در دوره پیش دبستانی باید سنگ بنای مسئولیت پذیری را بگذارند و کودکان را این گونه تربیت کنند زیرا احساس مسئولیت در افراد از سنین پایین به صورت بالقوه وجود دارد و این هنر مربیان است که آن را بالفعل کنند.
سن هفت سالگی، سن اعتماد و استقلال طلبی است و رسالت و کار مربیان و ملعمان در این حوزه سخت است و باید به این ویژگی ها توجه داشته باشند و در واقع این امیال را در کودک تربیت کنند و اگر هم در مدرسه و کلاس محدودیتی وجود دارد، این هنر مربی است که بتواند دانش آموز را مسئولیت پذیر تربیت کند.
وی خاطرنشان کرد: مهمترین اصل، پرورش فکر است که رهبری نیز بارها بر این امر تأکید کردهاند و باید از کودکی، خردورزی و اندیشه ورزی را به افراد آموخت و هر مربی که نوآموز را وادار به فکر کردن کند، توانسته در مسیر صحیح قدم بردارد و البته باید در کنار پرورش فکر و تفکر، بازی، شعر، تفریح نیز فراموش نشود.
وی توضیح داد: از 23 اثر رسیده به مرحله استانی این جشنواره، چهار اثر به عنوان برترین شناخته شدهاند که امروز در این جشنواره ارائه خواهند شد و البته مربیان باید توجه داشته باشند که ارزش کار آنها، کاری است که در تک تک کلاسها صورت می گیرد و در واقع نقطه عطف جشنوارهها آنجا رقم می خورد.
بهرامی یادآورشد: این جشنواره نسبت به دوره نخست برگزاری، رشد کمی و کیفی داشته است به طوری که 85 درصد مربیان در این جشنواره شرکت کردند که ان شاء الله شاهد موفقیت هرچه بیشتر مربیان و معلمان در عرصههای تعلیم و تربیت باشیم.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست