یکشنبه, ۲۴ تیر, ۱۴۰۳ / 14 July, 2024
مجله ویستا

5 ویژگی زنان باردار شاد


نی نی بان، گروه ترجمه: اگر گاهی به مجلات نگاهی می اندازید یا تلویزیون تماشا می کنید، می دانید که زنان باردار معمولا بدخلق و آشفته هستند. واقعیت این است که دوران بارداری علاوه بر این که می تواند سرشار از چالش باشد اما در عین حال می تواند دوره ای شاد در زندگی شما باشد. این احساس می تواند مستقیما از بارداری ناشی شود و یا می تواند از نوع برخورد زن باردار با این دوران حاصل شود.

زنان بارداری که شاد هستند، چه ویژگی مشترکی دارند؟
1. رفتار و منش مثبتی دارند
در این که دوران بارداری یکی از زمان های سخت در زندگی است، شکی وجود ندارد. مطمئنا هیچ کس شما را به خاطر اینکه بعضی روزها دوست دارید فریاد بزنید، سرزنش نمی کند. تهوع صبحگاهی، کمردرد و دیگر مشکلات بارداری برای به ستوه آوردن مثبت ترین افراد کافی هستند. پس برای حرکت به سمت خلق و خوی مثبت، چه کاری می توانید انجام بدهید؟ به یاد داشته باشید که شما تنها مسئول رفتار خودتان هستید. هر روزتان را با این فکر شروع کنید که امروز می تواند روز خوبی برای شما باشد و  تا زمانی که لازم است به شاد بودن تظاهر کنید تا شاد شوید! استفاده از اظهارات مثبت می تواند بسیار سودمند باشد. اضهارات مثبتی وجود دارند که مخصوص زنان باردار هستند و می توانید از آنها استفاده کنید.

5 ویژگی زنان باردار شاد


2. آگاه و فرهیخته هستند
 ترس می تواند یکی از مهمترین دلائل مشکلات عاطفی و هیجانی باشد. بهترین راه برای مبارزه با ترس، مطالعه و کسب آگاهی است. مطالعه در زمینه بارداری و فرزندپروری می تواند به شیوه های گوناگونی انجام شود. وبسایت ها، کتاب ها و دی وی دی های آموزشی زیادی وجود دارند که می توانید در دوران بارداری از آنها استفاده کنید. علاوه بر این ها، تعداد زیادی کلاس های مرتبط با بارداری وجود دارند که از زمان شروع بارداری تا زایمان و حتی بعد از تولد نوزاد شما را همراهی می کنند. هر چه زودتر در این کلاس ها شرکت کنید، یا مطالعه و کسب آگاهی را شروع کنید، زودتر می توانید از آرامش ذهنی خود لذت ببرید.
3. ورزش می کنند
انجام تمرینات ورزشی یکی از راه های شناخته شده برای کاهش استرس و کمک به کاهش بسیاری از دردهای مرتبط با بارداری است و می تواند زمان زایمان را کوتاه تر کند. بنابراین حتی اگر تا پیش از بارداری ورزش نمی کردید، فراموش نکنید که هیچ وقت برای شروع دیر نیست. یک پیاده روی ساده، شنا کردن و انواع دیگر تمرینات ورزشی که از آن لذت می برید، فواید بسیار زیادی دارند. بهتر است تصمیم بگیرید که آیا ترجیح می دهید تنها ورزش کنید یا در یک کلاس ورزشی ثبت نام کنید. اگر مشکلاتی دارید که به خاطر آنها نمی توانید تمرینات ورزشی سنتی و مرسوم را انجام دهید، از پزشک یا ماما در مورد تمرینات مخصوص استراحت مطلق سوال کنید.
4. اطراف خود را با اشخاص حمایتگر پر کرده اند
افراد حمایتگر فوق العاده هستند. این اشخاص می توانند خانواده، دوست، پزشک و دیگر متخصصینی باشید که در دوران بارداری به شما کمک می کنند. حس اینکه از شما مراقبت می شود، می تواند منبعی برای رهایی از استرس باشد. حس مراقبت می تواند به این معنی باشد که شما کسی را دارید که می توانید سوالات پزشکی خود را با او در میان بگذارید یا دوست نزدیکی دارید که می تواند کنار شما باشد و چیزی را که تجربه می کنید، درک کند و یا حتی مامایی که می توانید برای دریافت راهنمایی در مورد بارداری، تولد، زایمان و مراقبت از نوزاد با او تماس بگیرید.
5. استرس را کم می کنند
در حالی که هیچ وقت نمی توانید تمام استرس دوران بارداری را از بین ببرید اما می توانید به کاهش آن کمک کنید. بسیاری از مواردی که پیش تر به آن ها اشاره شد، به کاهش استرس کمک می کنند اما چیزی که باید به این موارد اضافه شود، استراحت و کسب آرامش فعال است که می تواند با انجام تکنیک های خاص کسب آرامش یا تمرینات مدیتیشن و آزادسازی ذهن صورت گیرد. هر کدام از موارد به نوعی در کاهش استرس اضافی شما و تمرکز بر افکار مثبت موثر خواهند بود.
شادی یک وضعیت ذهنی است که می تواند جنبه های گوناگونی داشته باشد. به همین علت نباید به خاطر وجود کمی استرس یا احساس غم، کنترل شرایط را از دست بدهید. اگر راهکارهایی که به آن ها اشاره شد، نمی توانند به شما کمک کنند و یا اگر بیش از اندازه غمگین هستید، لطفا با پزشک یا مامای خود در مورد افسردگی بارداری صحبت کنید چون احتمال دارد چیزی که تجربه می کنید جدی تر از تجربه یک دوره طبیعی بی حوصلگی باشد.