چهارشنبه, ۱۹ دی, ۱۴۰۳ / 8 January, 2025
مجله ویستا
راز انسان های موفق چیست؟
کسب و کار بهخودی خود پیچیده نیست، هرچند، یقینا برای هر صنعت، تخصص مشخصی مورد نیاز است. در کنار این تخصصها، نکاتی کلیدی در رفتار و نگرش افراد میتواند به موفقیت آنها کمک کند. در این مقاله تمام آنچه برای ماندن و موفقیت در دنیای کسب و کار نیاز دارید، بهطور مختصر و در قالب ۳۷ نکتهی درخشان بیان خواهیم کرد. ۳۷ رازی که فقط انسانهای موفق میدانند!
چگونه احساسات خود را کنترل کنید
۱. چگونه خوش بین باشید
- هر روز منتظر اتفاق فوقالعادهای باشید.
- با دیگران همانطور رفتار کنید که توقع دارید با شما رفتار کنند.
- اگر نمیتوانید چیزی را تغییر دهید، بیهوده وقت خود را برای جنگیدن با آن هدر ندهید.
- بر کاری که انجام میدهید تمرکز کنید، نه نتیجهای که بهدنبالش هستید.
- خیرخواهی دیگران را بپذیرید.
- از افراد افسرده و گفتگوهای ناامیدکننده دوری کنید.
- هر روز غذایی خوشمزه بخورید.
- تلویزیون را خاموش کنید.
- سپاسگزار باشید.
- بهخاطر داشته باشید بهترین اتفاق هنوز رخ نداده است.
۲. چگونه کمتر استرس داشته باشید
- با صبوری و تغییر نگرش خود، دیگر نگران نتیجهی امور نباشید.
- بر کاری که انجام میدهید تمرکز کنید، نه نتیجهی کار.
- اگر حجم کاری شما زیاد است، برای کاهش آن مذاکره کنید.
- ساعات کاری خود را به میزان مطلوب (حدود ۴۰ ساعت در هفته) کاهش دهید.
- از معاشرت با افرادی که نمیتوانند یا نمیخواهند اضطراب خود را کنترل کنند، بپرهیزید.
- برای کار خود مکانی دور از مزاحمت بیابید.
- برنامههای خبری که افکار شما را به هم میریزند، تماشا نکنید.
- پروژههایی که نمیتوانید به خوبی انجام دهید، متوقف کنید.
- در دنیای مجازی از بحث با افراد نادان و غریبهها خودداری کنید.
- بهجای انجام چندین کار بهطور همزمان، کارها را جداگانه و پشتسرهم انجام دهید.
۳. چگونه بر ترس غلبه کنید
- با شجاعت با ترسهای خود مواجه شوید.
- مبارزه با ترس خود را تجسم کنید تا کمتر از آن بترسید.
- بهخاطر داشته باشید ترس همان هیجان است که تغییر شکل داده است.
- ترس خود را به انرژیای برای انجام بهتر کارها تبدیل کنید.
۴. چگونه با پذیرفته نشدن، کنار بیایید
- بدانید که پذیرفته نشدن صرفا به معنای اختلاف عقیده است.
- پذیرفته نشدن تنها زمانی به شما آسیب میزند که خودتان اجازه دهید.
- هر شکست شما را به هدفتان نزدیکتر میکند.
- همیشه فرصتهای دیگر را در نظر داشته باشید تا بتوانید بیوقفه به راه خود ادامه دهید.
۵. چگونه بر شکستها غلبه کنید
- اهدافی تعیین کنید که برای دستیابی به آنچه میخواهید به شما انگیزه بدهد.
- همیشه اهداف خود را یادداشت کنید و آنها را جایی در مقابل چشمانتان قرار دهید.
- مصمم عمل کنید. بهجای «سعی میکنم انجامش دهم» بگویید «حتما… یا باید انجامش دهم.»
- اهداف بزرگ خود را به هدفهای کوچکتر و قابل دستیابی تقسیم کنید.
- به مسیر خود دقت کنید. آیا در جهت اهداف خود پیش میروید یا از آنها دور میشوید؟
- از شکست استقبال کنید، شکست باعث بهبود و اصلاح نقشهی شما میشود.
- به یاد داشته باشید تنها شکست واقعی زمانی است که هیچ کاری انجام ندهید.
چگونه شغل خود را مدیریت کنید
۶. چگونه به شغل مورد علاقهی خود برسید
- بدانید شغل مورد علاقهتان چه بخشهایی دارد.
- برای خود الگوهایی پیدا کنید و از روش تفکر آنها پیروی کنید.
- با شجاعت از محدودهی امن خود خارج شوید.
- بیاموزید چگونه ایده و تواناییهای خود را عرضه کنید.
- برای خود برنامهریزی کنید و از همین امروز به آن عمل کنید.
- هم چنان که خودتان را بیشتر میشناسید، هدف خود را نیز با این شناخت هماهنگ سازید.
۷. چگونه امنیت شغلی داشته باشید
- تا وقتی معادل شش ماه حقوق خود را پسانداز نکردید، کمتر از درآمد خود خرج کنید.
- مهارتهای خود را افزایش دهید تا احتمال اخراج شدنتان به حداقل برسد.
- فرصتهای جدید را کشف کنید و آنها را در نقشهی دوم خود نگه داشته باشید.
۸. چگونه بازده کاری روزانه را بالا ببرید
- اگر کارتان فروش از راه دور یا پشتیبانی محصول نیست، به تلفنهای ناشناس پاسخ ندهید.
- از ایمیل بهجای پیام صوتی استفاده کنید تا زمان کمتری صرف شود.
- مکالمات غیرضروری با همکاران را محدود کنید.
- زنگ هشدار و زنگ پیامهای تلفنی را خاموش کنید تا مزاحم کار شما نشوند.
- زمان انجام امور را ثبت کنید تا بدانید چگونه از وقت استفاده کردهاید.
- بهخاطر داشته باشید که ۲۰ درصد اقدامات شما، ۸۰ درصد نتیجه را میسازد.
- فقط همان ۲۰ درصد نتیجهساز را انجام دهید.
- آنچه تلاش کمتر میخواهد اما باعث دستیابی به نتیجهی بیشتر میشود، در اولویت قرار دهید.
۹. چگونه از سایت لینکداین (LinkedIn) صحیح و مؤثر استفاده کنید
- برند شخصی شما تعیین میکند دیگران چگونه شما را خواهند دید.
- عکسی مناسب برای صفحهی خود انتخاب کنید و عکسهای غیرحرفهای و خودمانی را از صفحهتان پاک کنید.
- رزومهی خود را متناسب با اهداف شغلیتان بنویسید.
- توصیهنامههای واقعی و قابل استناد داشته باشید
- نظرات غیرمرتبط با حرفهتان را در اینترنت منتشر نکنید.
۱۰. چگونه مصاحبهی کاری خوبی داشته باشید
- اگر ممکن است، تعریف شغلی خود را داشته باشید.
- در صورت امکان از یکی از کارکنان فعلی آن شرکت یا مؤسسه بخواهید شما را معرفی کند.
- رزومهی خود را متناسب با آن موقعیت شغلی بنویسید.
- تواناییهای خود را در راستای شغل مورد نظر معرفی کنید.
- به جای اشاره به شغل سابقتان، دقیق توضیح دهید چگونه به کارفرمایان قبلی کمک کردید به اهدافشان برسند.
- به آن دسته تواناییهای خود اشاره کنید که با بندهای شرح وظایف شغلی هماهنگی دارد.
۱۱. چگونه در مصاحبهی کاری موفق شوید
- تمام تخممرغهایتان را در یک سبد قرار ندهید. گزینههای مختلفی برای کار داشته باشید.
- تا میتوانید در مورد شرکت استخدامکننده اطلاعات جمعآوری کنید.
- پرسشهایی مطرح کنید که نشان دهد تحقیق کردهاید.
- پاسخ پرسشهای رایج و متداول را تمرین کنید.
- اگر قبلا در این شرکت کار کردهاید، همان پوشش همیشگی را انتخاب کنید و دیر نروید.
- اول پیشنهاد کار را دریافت کنید بعد تصمیم بگیرید واقعا این شغل را میخواهید یا خیر.
چگونه کارمندان خود را مدیریت کنید
۱۲. باورهای مدیران موفق دربارهی کارشان
- کسبوکار مانند یک اکوسیستم است، پس بهجای جنگیدن، با دیگران همکاری کنید.
- شرکت، متشکل از گروهی از افراد است، پس با هر شخص به عنوان عضوی از گروه رفتار کنید.
- مدیریت یعنی خدمترسانی، پس اول به دیگران در رسیدن به موفقیت کمک کنید.
- کارمندان شما، همکارانتان هستند، با آنها رفتار مناسبی داشته باشید.
- با ارائهی چشمانداز، انگیزه ایجاد کنید زیرا ترس تنها افراد را زمینگیر میکند.
- تغییر همان رشد است، از آن استقبال کنید.
- تکنولوژی، انجام وظایف را آسان، و خلاقیت را شکوفا میکند.
- کار میتواند تفریح باشد، آن را به امری اجباری تبدیل نکنید.
۱۳. چگونه کارمندان قابل اعتماد و مؤثر داشته باشید
- افراد را مدیریت کنید، نه اعداد را.
- شیوهی کار خود را متناسب با خصوصیات هر فرد تنظیم کنید.
- آنچه واقعا به کار مربوط میشود، ارزشگذاری کنید.
- برای هر شخص فقط یک اولویت قرار دهید.
- خونسرد و آرام بمانید.
- در برابر کارکنانی که عملکرد ضعیف دارند، مسئول باشید.
- ایدهها و افکار خود را با دیگران درمیان بگذارید.
- به جای اینکه دائما پاسخ پرسشهای دیگران را بدهید با طرح پرسشهای مناسب، توانایی حل مسىٔله را در آنان پرورش دهید.
- تا آنجا که ممکن است، با همه یکسان رفتار کنید.
- بیش از آنچه خودتان تلاش میکنید، از دیگران توقع نداشته باشید.
- برای هر تصمیم خود، دلیل داشته باشید.
- سخنان دوپهلو نگویید، قاطعانه تصمیم بگیرید.
۱۴. چگونه فردی ماهر را استخدام کنید
- مشخص کنید به چه افرادی با چه مهارتهایی نیاز دارید.
- همواره بهدنبال افراد مناسب باشید.
- به شخصیت داوطلبان بیش از تجربهشان توجه کنید.
- استقامت و انعطاف نشانهی تواناییهای بالقوه است.
- بهدنبال افرادی باشید که انگیزهبخش خود هستند.
- نگرش افراد بسیار اهمیت دارد.
- بر اساس منابع تکراری و نامعتبر تصمیم گیری نکنید.
۱۵. چگونه جلسهای مفید و پربار برگزار کنید
- لیستی از مباحث ضروری جلسه داشته باشید.
- اطلاعات لازم را گردآوری کنید.
- در جلسه از بحثهای بیهوده و غیرمربوط خودداری کنید.
- صورتجلسه بنویسید و تصمیمات را در آن قید کنید.
۱۶. چگونه نقد سازنده را مطرح کنید
- هنگام مشاهدهی رفتارهای ناخوشایند، تذکر بدهید.
- ابتدا نکات مثبت را بگویید، بعد به سراغ مواردی بروید که باید تغییر کنند.
- علت هر رفتاری را بپرسید.
- برای تغییر یک رفتار، برنامه داشته باشید و با فرد بر سر آن برنامه توافق کنید.
- تغییر رفتار را بهدقت بررسی و تقویت کنید.
۱۷. چگونه نظر افراد شاکی را تغییر دهید
- وقتی آنان برای گفتگو پیشقدم میشوند جلسهای ترتیب دهید.
- برنامهی جلسهی گفتگو را همچون جلسهی «حل مسىٔله» تنظیم کنید.
- به صحبتهای فرد معترض، کامل و با احترام گوش دهید.
- ببینید راه حل پیشنهادی آنها چیست.
- نظر شما مهم و ضروری است.
- (اگر از شما خواستند) بهترین پیشنهاد و توصیه خود را ارائه کنید.
- با شنیدن اولین «باشد، اما…» گفتگو را خاتمه دهید.
۱۸. چگونه کارمندی را اخراج کنید
- بدون هیچ مخفیکاری موضوع را بیان کنید.
- همدردی خود را ابراز کنید.
- در حد امکان و تا آنجا که از نظر قانونی ممکن است، دلایل را توضیح دهید.
- سریع و صریح صحبت کنید، و گفتگو را خاتمه دهید.
چگونه همکاران خود را مدیریت کنید
۱۹. ده گروه از همکاران آزاردهنده
- افراد مردد نمیتوانند تصمیم بگیرند، برایشان محدودیت زمانی تعیین کنید.
- افراد پیروز باید همیشه برنده شوند، آنها را رهبر گروه قرار دهید.
- افرادی که در ابراز احساس خود اغراق میکنند همیشه بهدنبال توجه هستند، آنها را نادیده بگیرید.
- قانونشکنان همیشه و بیدلیل قوانین را زیرپا میگذارند، از آنها دوری کنید.
- افراد پرحرف، کسلکننده هستند، با آنها وارد گفتگو نشوید.
- افراد دو رو کارشکنی میکنند، همیشه یک چشمتان به آنها باشد.
- افراد فرصتطلب و چاپلوس حرفهای نامربوط میزنند، با آنها مؤدب باشید ولی به آنها اهمیت ندهید.
- خونآشامهای انرژی، توان شما را میگیرند مگر آنکه دائما خوشبین بمانید.
- افراد فرصتطلب اعتبار دیگران را میدزدند، پس افراد مفید و مثمرثمر در هر پروژه را بشناسید.
- افراد باهوش فقط حرف میزنند و کم عمل میکنند، تا زمانی که به گفتههای خود عمل نکردند و کار را به شما تحویل ندادند، رهایشان نکنید.
۲۰. چگونه مورد احترام همکاران خود باشید
- خودتان باشید، نه سِمت کاریتان.
- به دیگران علاقه نشان دهید.
- به همه توجه کنید.
- متناسب با علایق و اهدافتان لباس بپوشید.
- پیش از صحبت، مکث کنید تا افکارتان منظم شوند.
- بریدهبریده و با لکنت صحبت نکنید. قوی و مطمئن حرف بزنید.
۲۱. چگونه سیاستهای کاری درست داشته باشید
- نیازها و خواستههای دیگران را بشناسید.
- با افراد مورد اعتماد برای رسیدن به اهداف مشترک متحد شوید.
- کمکهای دیگران و کمکهای خود به آنها را به خاطر داشته باشید.
- برای رسیدن به اهداف از متحدین خود کمک بگیرید.
۲۲. چگونه یک مربی استخدام کنید
- مربیان به آموزش آنچه یاد گرفتهاند، علاقهمند هستند.
- به دنبال کسانی باشید که تجربیات و مهارتهای مورد نیاز شما را داشته باشد.
- نظر آنها را بخواهید و روابط خود را گسترش دهید.
- پس از گسترش روابط، مهربان باشید.
۲۳. چگونه در جلسات بدرخشید
- جلسه را مسیری برای کمک به پیشبرد دستور جلسه بدانید.
- از ملاقاتهایی که در راستای دستور جلسه نیستند، پرهیز کنید.
- مشخص کنید آیا هر جلسه مفید بوده است یا خیر.
- اگر برای شرکت در جلسه آمادگی ندارید، اصلا در آن حاضر نشوید.
- یادداشت بردارید تا زمانی که نوبت شما رسید، روان و راحت صحبت کنید.
- با اعتماد به نفس صحبت کنید و در صورت امکان، بر اساس فهرست موضوعات خود پیش بروید.
- گزارش خود از جلسه را منتشر کنید.
۲۴. چگونه با فرد مزاحم در محیط کار برخورد کنید
- سعی نکنید فرد خاطی را آرام کنید یا از وی عذرخواهی کنید.
- به رفتار حرفهای و محترمانه پایبند باشید.
- اگر رفتار غیرحرفهای ادامه داشت، محل را ترک کنید.
- احساساتتان را برای وقتی با خود تنها هستید نگه دارید.
- در فرصتی دیگر موضوع را بازبینی کنید.
- در مورد ارزش این همکاری تصمیم بگیرید.
نحوهی مدیریت ارتباطات
۲۵. پنج قانون ارتباطات کاری
- دلیل خود را برای برقراری ارتباط بدانید.
- روش ارتباطی انتخاب کنید که برای آن سوی رابطه نیز مناسب باشد.
- پیام خود را ساده کنید تا کمتر ذهن فرد مقابل را درگیر کند.
- تمام لغات و اصطلاحات تخصصی را از پیامهای خود حذف کنید.
- تا حد امکان از بهکار بردن لغات مخصوص حرفهتان پرهیز کنید، مگر در صحبت با متخصصین.
۲۶. چگونه گفتگوی سازنده داشته باشید
- از دلیل گفتگوی خود آگاه باشید.
- گفتگوهای درونی خود را نادیده بگیرید و به افکار مزاحم توجه نکنید.
- به دقت به حرفهای طرف مقابل گوش دهید.
- دربارهی آنچه گفته شد فکر کنید و آن را با خود مرور کنید.
- با پاسخ خود مطلبی به مکالمه بیفزایید.
۲۷. چگونه نامه یا ایمیل شکایت بنویسید
- در عزم خود راسخ باشید.
- تصمیم نهایی را به عنوان نتیجه در ابتدای نامه مطرح کنید.
- با ذکر استدلالهایی ساده، دلیل تصمیم خود را اعلام کنید.
- برای تقویت استدلالهای خود، مدرک و مستندات ارائه کنید.
- تصمیم خود را به عنوان آنچه باید به آن عمل شود، تکرار کنید.
- عنوان نامه یا ایمیل را پس از نوشتن نامه، بنویسید و یکی از مزایای تصمیم خود را در آن بگنجانید.
۲۸. چگونه سخنرانی خود را به بهترین شکل آماده کنیم
- طوری برنامهریزی کنید تا با صحبتهایتان بر احساس مخاطب اثر بگذارید.
- بخشهایی که به احساسات مخاطب مربوط است علامت بگذارید.
- داستانی بسازید تا بر اساس آن مخاطب را پیش ببرید و به تأثیری که میخواهید، برسید.
- برای همهچیز ساختار سادهای در نظر بگیرید.
- اسلایدهای خود را خوانا، ساده، مختصر و مرتبط درست کنید.
- مطالب خود را به شیوهای دلخواه مرتب کنید که در بیان آن مشکلی نداشته باشید و تمرین کنید.
۲۹. چگونه سخنرانی خود را به بهترین شکل ارائه دهیم
- در هنگام صحبت بهجای ثابت نشستن، بایستید.
- پیش از ارائه، وسایل و تجهیزات را بررسی کنید.
- یک نفر را برای معرفی خود همراه داشته باشید.
- بازهی زمانی مشخصی را در نظر بگیرید و به آن پایبند باشید.
- اگر طنزپرداز نیستید در شروع صحبتهایتان شوخی نکنید.
- ارائهی خود را با حال و هوای جلسه تطبیق دهید.
- برای کاستن از ترس سخنرانی در مقابل جمعیت، بهجای کل جمع حاضر، افراد را مخاطب قرار دهید.
- مستقیما رو به مخاطب صحبت کنید.
- مطلبی را از قلم نیندازید.
- با مخاطبان ارتباط چشمی برقرار کنید.
۳۰. چگونه با دیگران وارد تعامل شوید
- در مورد دیگران و کارهایی که انجام میدهند کنجکاو باشید.
- اگر از شما پرسیدند در مورد خودتان و ارزش کارتان توضیح دهید.
- اگر شخص مقابل علاقهای به بحث ندارد، موضوع را تغییر دهید.
- تفاوتهای خود را نسبت به سایر رقبا توضیح دهید.
- اگر شخص مقابل علاقهای به بحث ندارد، موضوع را تغییر دهید.
- گفتگو را طوری پیش ببرید که به نیازهای مشترک بپردازد.
- اگر طرفین به ادامهی گفتگو علاقه داشتند، جلسهای واقعی برگزار کنید.
۳۱. چگونه برای هدف خود، مذاکره کنید
- گزینههای موجود برای دستیابی به توافق را بیان کنید.
- مسائل مهم و دارای اولویت را برای خود مشخص کنید.
- برای انتخاب اولویتهای خود دلیل داشته باشید.
- نقشهی دومی داشته باشید تا تحت فشار نمانید.
- اجازه دهید فرد مقابل مذاکره را آغاز کند.
- بهجای رد نظرات دیگران، همکاری کنید.
- به توافقی برسید که نشاندهندهی ارزشهای هردو طرف باشد.
- زمانی که بخش زیادی از موارد توافق انجام شد، مذاکره را متوقف کنید.
چگونه با مدیر خود رفتار کنید
۳۲. دوازده گروه از مدیران
- آیندهنگرها تأثیرگذار هستند ولی میتوانند رفتار نامعقول داشته باشند.
- جاهطلبها میخواهند پیشرفت کنند، پس از آنها انتظار وفاداری نداشته باشید.
- مقرراتیها از تغییر بیزارند، بنابراین برای همه چیز مدرک ارائه دهید.
- طرفداران تکنولوژی به ابزارها و فناوری علاقهمندند، پس مهارت خود را بالا ببرید.
- افراد سنتی و قدیمی احترام میخواهند، پس آنها را به عنوان مشاور و مربی استخدام کنید.
- افراد از خودراضی قابل اطمینان نیستند، پس هیچ پیشنهادی به آنها ارائه ندهید.
- رهبران اجتماعی به توافق جمعی علاقه دارند اما ممکن است ناگهان طغیان کنند.
- دیکتاتورها سریع تصمیم میگیرند اما باعث مصیبت میشوند.
- ستارگان فروشندگی در هر حال به کار خود مشغول هستند، پس بگذارید همان کار را انجام دهند.
- افراد بیرحم بههر حال برخی را اخراج خواهند کرد، پس سریعتر شغل خود را تغییر دهید.
- افراد سردرگم به کمک شما نیاز دارند و ممکن است برای همهچیز به شما وابسته شوند.
- قهرمانان کمیاب هستند، پس تا زمانی که میشود، از حضورشان لذت ببرید.
۳۳. چگونه هر رئیسی را خوشحال نگه دارید
- کاری را که میگویید انجام میدهید، انجام دهید.
- رئیستان را در جریان همهی امور قرار دهید.
- به کیفیت کار خود اهمیت بدهید.
- زمانی که تصمیمی گرفته شد، به آن احترام بگذارید.
- بدون غر زدن مشکلات را حل کنید.
- مختصر و واضح صحبت کنید.
- رئیس خود را به موفقیت برسانید.
۳۴. چگونه بیشترین بازخورد مثبت را از رئیس خود داشته باشید
- برای انجام کار خود به بهترین وجه، نیازهای خود را مطرح کنید.
- مدیر خود را از پیشرفت کارتان مطلع سازید.
- دلایل قانعکنندهای ایجاد کنید تا شما را در شغلتان نگه دارد.
- مطمئن شوید همه میدانند حضورتان در پیشبرد امور چقدر اهمیت دارد.
- اهداف و خواستههای رئیس را درک کنید.
- با رئیستان به یک هدف و علاقهی مشترک برسید.
۳۵. چگونه بهترین گزارش عملکرد را داشته باشید
- بدانید کدام وظیفه را باید با موفقیت به پایان برسانید و توضیحات را ثبت کنید.
- موفقیتهایتان را توسعه دهید و آنها را گزارش دهید تا از آمارهای قبلی خود جلو بزنید.
- پیشنویس گزارش عملکرد خود را بنویسید یا «اطلاعات لازم» را برای این هدف جمعآوری کنید.
- اگر رئیس به وعدههای خود عمل نکرد به دریافت پاداش دیگری اصرار کنید.
۳۶. چگونه با درخواستی غیرمنطقی کنار بیایید
- دربارهی موارد غیرمنطقی منعطف باشید.
- اگر کاری را میپذیرید، مذاکره کنید تا چیزی در ازای آن به دست آورید.
- شجاعتِ نه گفتن را داشته باشید.
- بهخاطر داشته باشید اگر انجامش دهید، دیگر بخشی از کاری میشود که باید انجام دهید.
۳۷. چگونه برای افزایش حقوق درخواست دهید
- برای اینکه به نیازها، خواستهها یا توقعات شما پاسخ داده شود به بحث و گفتگوی بیهوده نپردازید.
- اضافه حقوقِ درخواستی را بر پایهی سهم خود در پیشبرد امور شرکت تعیین کنید.
- بگذارید رئیس بداند پیدا کردن جایگزین برای شما چه هزینهای دارد.
- تفاوت میان ارزش کار و حقوق دریافتیتان را نشان دهید.
- برای پاسخگویی به مخالفتها آماده باشید تا سریعتر به خواستهی شما رسیدگی شود.
- تا زمانی که بر سر یک عدد به توافق برسید، به تلاش خود ادامه دهید.
برگرفته از: inc.com
برچسبها: افراد موفق
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست