چهارشنبه, ۲۶ دی, ۱۴۰۳ / 15 January, 2025
مجله ویستا

مقوا در تجارت قدرت نمائی می کند


مقوا در تجارت قدرت نمائی می کند

آمار نشان می دهد که تولید مقوا بسیار سودآور و باصرفه است ولی می توان با ارائه انواع مشتری پسند به تولید اقتصادی روی آورد اخیراً هزینه بسته بندی سودآوری به جای فرم های معمول بسته بندی به تولیدکنندگان صنعتی پیشنهاد شده است تیوب های ضخیم مقوائی را می توان به جای حفظه های فلزی, تیوب ها یا جارهای پلاستیکی استفاده کرد

رونق اقتصادی و تکنولوژی جدید این امکان را به‌وجود آورده است تا اشکال خاصی از مقوا ساخته شود که نه تنها با کیفیت بسیار بالائی تولید می‌شود بلکه سازندگان آن می‌توانند در مقادیر انبوه آن را به بازار روانه کنند.

آمار نشان می‌دهد که تولید این کالا بسیار سودآور و باصرفه است ولی می‌توان با ارائه انواع مشتری‌پسند به تولید اقتصادی روی آورد. اخیراً هزینه بسته‌بندی سودآوری به‌جای فرم‌های معمول بسته‌بندی به تولیدکنندگان صنعتی پیشنهاد شده است تیوب‌های ضخیم مقوائی را می‌توان به‌جای حفظه‌های فلزی، تیوب‌ها یا جارهای پلاستیکی استفاده کرد. به‌نظر می‌رسد تمایل چشمگیری جهت استفاده از بسته‌بندی‌های کاغذی ساندویچی و لفاف‌های مخصوص Fast Food وجود دارد به‌طوری که بسته‌بندی‌های جدید به شدت در حال رقابت با بسته‌بندی‌های پلاستیکی سنتی می‌باشند. کارشناسان معتقد هستند بسته‌بندی‌های مقوائی تنها گزینه مناسب در بسته‌بندی تلقی نمی‌شوند امروزه از ترکیب پلاستیک با مقوا بسته‌بندی‌های محکم و زیبائی ساخته می‌شود که بیشترین استفاده از این ترکیب را در صنعت بسته‌بندی نیز جای خاصی را بر خود اختصاص داده است. در جهان کنونی تمایل صاحبان صنایع برای سرمایه‌گذاری و دست یافتن به کالاها و بسته‌بندی‌های جدید و توانمند ساختن عرصه تولید و ایجاد مدیریت کیفیت تولید حائزاهمیت است، لذا در عرصه بسته‌بندی‌های مقوائی توجه به کیفیت مقوا و داشتن ویژگی‌های خاصی چون سبک بودن، نرمی، صافی، و جلای مقوا از شرایط مطرح می‌باشد این نظم به داشتن خط تولید مناسب نیاز دارد که این مهم برآورده نمی‌شود مگر اینکه اصلاحاتی در بهبود کیفیت مقوا و ماشین‌آلات خطوط بسته‌بندی ایجاد شود تا مقوای تولیدشده پس از استفاده در بسته‌بندی‌ها به راحتی توسط ربات‌ها جابه‌جا گردند این امر باعث می‌شود با استفاده از ربات‌ها در حوزه حمل و نقل کالا قیمت تمام‌شده محصول تولید و بسته‌بندی‌شده کاهش یابد. به‌منظور به نمایش گذاشتن کاربردهای متنوع در زمینه بسته‌بندی کالا، شرکت پروکارتن اسپانسر انستیتوی بسته‌بندی استارپک به مدت ۵ سال تا سال ۲۰۰۵ بوده است. و این شرکت در نظر دارد هر ساله جوایزی به بهترین و خلاق‌ترین شرکت بسته‌بندی استارپک به مدت ۵ سال تا سال ۲۰۰۵ بوده است. و این شرکت در نظر دارد هر ساله جوایزی به بهترین و خلاق‌ترین شرکت بسته‌بندی موادغذائی و مواد غیرغذائی تقدیم کند، ما یک کلارک سرپرست شرکت پروکارتن در کشور انگلستان، در پاسخ به این سؤال که چرا این شرکت تعهد و ضمانت خود را برای فهرستی متفاوت در حوزه موادغذائی و غیرغذائی ارائه می‌دهد می‌گوید: ”ما شاهد کمیت و کیفیت شرکت‌کنندگان بودیم و تصمیم گرفتیم که فقط یک جایزه به بهترین دربسته‌بند مقوائی داده شود تا بدین‌ وسیله برگزیده بسته‌بندی‌های مقوائی را بسیار برجسته کنیم ولی از آنجائی‌که فهرست شرکت‌های بسته‌بندی موادغذائی و غیرغذائی بسته‌بندی‌های بسیار متفاوتی را ارائه می‌دهند کار را به دو حوزه منحرف کردیم و از طرح چنین راه‌حل خلاق و نتیجه‌بخش بسیار خرسند هستیم.

● نظرسنجی درباره مقواها

شرکت پروکارتن اخیراً در یک پرسشنامه از ۳۰۰ مشتری و ۳۱ کارشناس بسته‌بندی سؤالاتی را مطرح کرده است این پرسش‌ها به عملکرد و نحوه اجراء شکل گرفتن بسته‌بندی‌های مختلف به‌عنوان یک ابزار اطلاع‌رسانی مربوط می‌شود و نظرگاه آنها را در مورد بسته‌بندی‌های مقوائی جویا شده است، در این نظرسنجی یافته‌های بسیار جالبی از عقاید مشتری‌ها و کارشناس‌ها به‌دست آمد که نشان می‌دهد تفاوت فاحش و کاملاً واضحی در نظریات این دو گروه وجود دارد در پرسشنامه از آنها خواسته شد آگهی‌های مربوط به علایم تجاری یک بسته‌بندی را با اشکال دیگر تبلیغاتی چون تلویزیون، رادیو، اینترنت و ای‌میل مقایسه کنند سپس آنها باید به این پرسش که کدام‌یک از انواع تبلیغات توجه شما را بیشتر به‌سوی خود جلب می‌کنند پاسخ می‌دادند. تلویزیون حدود ۴۴% از آراء مشتریان و ۷۴% از آراء کارشناسان را به خود اختصاص داد اما در پرسش بعدی که چگونه می‌توان به اطلاعات مفید درباره محصولات پی برد بسته‌بندی به‌عنوان یک رسانه تبلیغاتی مؤثر در رتبهٔ اول قرار گرفت پرسش بعدی این بود کدام رسانه می‌تواند تمایل بر خرید مجدد را در شما ایجاد کند ۴۵% آراء مشتریان و ۶۵% آراء کارشناسان معتقد بودند که بسته‌بندی مناسب عاملی برای خرید مجدد آن کالا به حساب می‌آید. وقتی‌که از مشتری‌ها و کارشناس‌ها در مورد اینکه کدام یک از انواع بسته‌بندی‌ها را می‌پسندند.

بسته‌بندی‌های مقوائی ۴۱% نظر مشتریان و ۷۱% نظر کارشناسان را به خود اختصاص داد این افراد معتقد بودند که مقوا علاوه بر داشتن کاربردهای متنوع در صنعت دوست طبیعت نیز شمرده می‌شود. کارشناسان بیان می‌کردند شکل بسته‌بندی وسیله مهمی برای فروش کالاها می‌باشد و ۸۷% اذعان داشتند با افزایش تولید، گسترش علایم تجاری، صداقت در پروسه تکوین این علایم در آینده بسته‌بندی‌ها را به یک رسانهٔ مهم تبلیغی برای ارائه محصولات تبدیل خواهد کرد.

به‌نظر می‌رسد که بسته‌بندی‌‌های مقوائی شیوه مناسبی برای آبنده تلقی می‌شود همچنان که امروزه نیز به‌عنوان بسته‌بندی دلخواه برای بسیاری صاحبان صنایع مورد تأیید قرار گرفته است در مطالعه‌ای که اخیراً صورت گرفته است نشان می‌دهد افراد بالای ۶۰ سال بسته‌بندی‌‌های مقوائی را بر دیگر انواع بسته‌بندی‌ ترجیح می‌دهند. مطالعات نشان می‌دهد فاکتورهائی در بسته‌بندی باید وجود داشته باشد که برای افراد بالای شصت سال حائزاهمیت است این فاکتورها شامل وضوح و دسترسی آسان بر جزئیات کالاها توضیحات جذاب گرافیکی و اطلاعات علمی کافی در یک بسته‌بندی می‌باشد. کارشناسان دریافته‌اند چون مقوا دارای سطح صافی است لذا برای چاپ مناسب است و می‌تواند این افراد را به حس مطلوبی دربارهٔ کالا برساند. مراحل بعدی بررسی انتخاب افراد بیست ساله به‌عنوان گروه شاهد بود پس از مقایسه‌ای که بین نظرات این دو گروه دربارهٔ انواع بسته‌بندی انجام شد هر دو گروه سنی بسته‌بندی کالا را امر مهمی در فروش آن می‌دانستند و معتقد بودند تأثیر چاپ در بسته‌بندی‌های مقوائی به مراتب بیشتر از سایر بسته‌بندی‌ها می‌باشد. متخصصان می‌گویند شیوه‌های چون استفاده از تصاویر سه‌بعدی براق کردن بسته‌بندی‌ها، استفاده از فویل آلومینیومی یا پت‌های براق و ورقه فیلم، برجسته‌کاری روی مقوا با استامپ‌های فویلی داغ نیازهای این دو گروه‌ سنی را برآورده کند.


شما در حال مطالعه صفحه 1 از یک مقاله 2 صفحه ای هستید. لطفا صفحات دیگر این مقاله را نیز مطالعه فرمایید.