چهارشنبه, ۲۶ دی, ۱۴۰۳ / 15 January, 2025
مجله ویستا

روابط عمومی‌ها؛ پیشگامان اصلاح الگوی مصرف


روابط عمومی‌ها؛ پیشگامان اصلاح الگوی مصرف

با نامگذاری سال جدید به عنوان "سال اصلاح الگوی مصرف" و نظر به اهمیت موضوع با توجه به شرایط حاکم بر جهان و علی الخصوص کشورمان ایران که متأسفانه باید گفت در این زمینه بسیار عقب …

با نامگذاری سال جدید به عنوان "سال اصلاح الگوی مصرف" و نظر به اهمیت موضوع با توجه به شرایط حاکم بر جهان و علی الخصوص کشورمان ایران که متأسفانه باید گفت در این زمینه بسیار عقب هستیم، باید اذعان داشت که مشکل الگوی مصرف در جامعه ایرانی، ریشه فرهنگی دارد و برای اصلاح آن نیز با بررسی همه جانبه و موشکافی دقیق راه بست‌ها و ارائه‌ی راهکارهای عملیاتی، به دور از شعارزدگی و بسنده نمودن به برگزاری مسابقات، همایش‌ها و میزگردهای بعضا نمایشی؛ قبل از هر چیز باید نگاهمان را اصلاح نماییم و این اصلاح نگاه شایسته است که از سازمان‌ها، نهادها، وزارت خانه‌ها آغاز شود.

روابط عمومی ‌به عنوان پیشانی و ویترین هر سازمانی با توجه به رسالت اصلی خود با اطلاع رسانی دقیق از حوزه‌های تحت امر، می‌تواند با نگاهی عمیق و ژرف به بحث اصلاح الگوی مصرف؛ مخاطبان خاص و عام خود را در حوزه‌های مختلف با پیامدهای این موضوع آشنا نماید.

تجربه ثابت کرده است در هر حوزه‌ای که با اطلاع رسانی درست در جهت اقناع افکار عمومی‌ـ نه تبلیغات پوچ و پروپاگاند ـ گام برداشته‌ایم، مردم نیز همراهی مطلوب داشته‌اند. پس روابط عمومی‌ها با انجام درست و به موقع رسالت خود نه تنها در بحث انرژی بلکه در سایر حوزه‌ها باید به عنوان پیشگامان اصلاح الگوی مصرف؛ فعالیت‌های خود را ساماندهی و به بهترین شکل به انجام رسانند.