دوشنبه, ۱۱ تیر, ۱۴۰۳ / 1 July, 2024
مجله ویستا

پیامک‌ها، ریتم عادی زندگی را شکسته‌اند


پیامک‌ها، ریتم عادی زندگی را شکسته‌اند

اگر خیلی بدشانس باشید، حدود ‌٥٠ پیامک تبلیغات انتخابات طی یک روز دریافت کرده‌اید. این تازه زمانی است که فقط منتظر دریافت پیامک‌ها باشید. اگر یکی از این پیامک‌ها را برای فهرست …

اگر خیلی بدشانس باشید، حدود ‌٥٠ پیامک تبلیغات انتخابات طی یک روز دریافت کرده‌اید. این تازه زمانی است که فقط منتظر دریافت پیامک‌ها باشید. اگر یکی از این پیامک‌ها را برای فهرست دوستانتان ارسال کنید، سیل پیام‌های جدید جاری می‌شود. در آن صورت باید از صبح تا شب فقط دکمه موبایل فشار دهید. واقعا چه خبر است؟ به نظر می‌رسد که در این انتخابات تلفن همراه تاثیرگذاری خود را بیش از سایر رسانه‌ها به رخ کشیده است.

مناظره‌های تلویزیونی به ایجاد فضای تبلیغاتی کنونی در مبارزات انتخاباتی نامزدها بیشتر کمک کرده‌اند، یا پیامک‌های تلفن همراه؟

بخشی از اخباری که از طریق وب سایت‌های اینترنتی منتشر می‌شوند، به دست کاربران تلفن همراه هم رسیدند. کدام رسانه به هم افزایی میان رسانه‌ها دامن زده است؟

شایعه‌های انتخاباتی از طریق کدام رسانه قابل اشاعه هستند؟

کدام رسانه بیش از سایرین به انتشار سریع اخبار مربوط به تجمع‌ها میان طرفداران نامزدها کمک کرد؟

علی رغم اینترنت تلفن همراه می‌تواند حجم گسترده تری از مخاطبان را پوشش دهد.

پیامک‌های تلفن همراه می‌تواند ریتم عادی زندگی را شکسته و تمام حواس ما را به سوی خود جلب کند.

تلفن همراه سیاست را به صورت سرگرمی‌ در می‌آورد و تبدیل به امر شخصی کرده و وارد عرصه هجو و طنز می‌شود.

پیامک‌های تلفن همراه به دلیل غیر رسمی‌ بودن، توانایی زیادی در نشر خطوط میان اخبار دارد.

بر اساس گزارش موسسه بازاریابی پیامک Limbo، تبلیغات مبتنی بر پیامک، ابزار قدرتمندی برای جلب توجه مشترکان تلفن همراه در انتخابات اخیر ایالات متحده بوده است. پیامک‌های تبلیغاتی در ‌٥٣ درصد مخاطبان خود، آگاهی ایجاد کرد‌ه‌اند و باعث تغییر نظر ‌٢٨ درصد آنها نیز شده‌اند که این میزان در مقام مقایسه بیشتر از میزان تأثیر رسانه‌های سنتی است. آمار همچنین نشان می‌دهد که ‌٣٧ درصد افراد، پس از تبلیغات پیامکی، توجه بیشتری به اخبار پیرامون کاندیدای مورد نظر کرده‌اند؛ ‌١٢ درصد توجه بیشتری به مبارزات انتخاباتی آن کاندیدا نشان دادند؛ ‌٧ درصد از وب سایت آن کاندیدا بازدید کردند و ‌٢٤ درصد دیگر اعلام کردند که به زودی قصد این کار را دارند.