چهارشنبه, ۲۶ دی, ۱۴۰۳ / 15 January, 2025
طعم دلچسب قهوه تلخ در کام خانوادههای ایرانی
مهران مدیری و تیم همراهش (نام هیچ یک از هنرمندان این مجموعه را نمی برم که همه دوست داشتنی و گران قدراند) کارشان را بلدند.
اگر مدیری با هدایت داریوش کاردان از همان سال ۷۲ در مسیر درستش افتاد و با طنزی دیگرگونه وارد رسانه ملی شد و به دلیل تازگی و فرم و جان مایه کار ، قابلیت شاخه شاخه شدن و تکثیر از مهران غفوریان و جواد رضویان تا سروش صحت و رضا عطاران نسبتا با همان طعم قبلی داشتند، حالا دیگر در نیمه دوم دهه هشتاد مراقب اند که معطل همان " تکرار " ها نباشند.
این بار، از پس از واقعه انتخابات ۲۲ خرداد ۸۸ اتفاق جالبی برای مدیری و تیم همراهش افتاد که نمی دانم می توان آن را " یک انتخاب " دانست یا " از بد حادثه " باید تعبیر کرد ؟!
مدیری این سال ها معمولا " نوروزها " پیدایش می شد و جرقه ای می زد و طراوتی و جانی به رسانه ملی می داد و می رفت.
علی اصغر پورمحمدی (مدیر شبکه سه سیما) او را و تیمش را به عنوان یک " مددرسان " و " نجات بخش " رسانه ملی از بی اعتمادی ملی نسبت به این رسانه می دید. یعنی با " آخوندی " معاون سیاسی این رسانه که حوزه اش ربطی به مقوله طنز نداشت و ندارد، هم عقیده بود. چرا که او (علی اصغر پورمحمدی) اول از هرچه، یک مدیر سیاسی از همان ۲۲ بهمن ۵۷ است بعدا بر این اساس، مدیر گروه اجتماعی رادیو و بعدتر، در دهه هفتاد، مدیر گروه اجتماعی تلویزیون و در نهایت تا اینجا به عنوان مدیر تغییرناپذیر شبکه "جوان محور" سه.
وقتی در این سال ها مدیری، روی بند طنز راه می رفت و احتمال سریدن و حذفش از این رسانه بود، " پورمحمدی " ، سفت و محکم، پشت سر او می ایستاد و حمایتش می کرد. اما انگار از پس از رخداد ۲۲ خرداد ۸۸ مدیری دیگر نتوانست با وجود کار نصفه و نیمه این قهوه خوش طعم ، به رسانه ملی پیوند بخورد.
نمی دانم "قهوه تلخ" را چه زمانی و در چه شرایطی ضبط کردند. آیا درست در وسط آشفتگی های اجتماعی- خیابانی سال ۸۸ تولید شد یا آنکه زود تر یا دیر تر؟!
فقط این را همه می دانیم که زمستان پارسال، روزنامه ها نوشته بودند " مدیری بزودی با قهوه تلخ می آید " . بعدا گفتند نه، نمی آید. صدا و سیما گفت ما این قهوه را به مردم نمی دیم. مدیری و تیم همراهش عقب ننشستند. اینها هم گفتند خب، حالا که آن طور است ما به کمک خودمان در موسسه تصویری سبز ( با این توضیح پشت جلد سی دی که تاریخ تاسیس موسسه در سال ۷۹ است نه ۸۸ ) و پخش الوند، این قهوه را از طریق شبکه خانگی و سوپرمارکت ها به تک تک خانه های مردم می رسانیم.
حالا ما نمی دانیم آیا رسانه ملی کم ظرفیت تر از همیشه شده یا آنکه جسارت مدیری و تیم همراهش بیشتر شده ؟!
مدیری، دلبرانه تر از همیشه ، از مخاطبانش خواست که " لطفا کپی نکنید.دوستدارانش این کار رانمی کنند و مشتاقانه اتفاقا قهوه تلخ را می خرند.
.... و کلام آخر اینکه، بله، مهران مدیری و تیم همراهش کارشان را بلدند.اگر وسیله رسانه ملی را " نارسا" دیدند، راه ورود به دل خانواده ها را هم بلدند .
حالا خودش و تیمش، مستقیما و بی واسطه، یک "رسانه" شده اند.
نویسنده : مهران پیوسته
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست