پنجشنبه, ۲۸ تیر, ۱۴۰۳ / 18 July, 2024
۵ توصیه «ریچارد برانسون» برای کسب و کار موفق
کسب و کار موفق تنها یکی از جنبه های زندگی ریچارد برانسون است. این کارآفرین بریتانیایی که لقب سر را هم دریافت کرده و ثروتش از ۴ میلیارد دلار نیز فراتر می رود، پیش از آنکه یک کارآفرین باشد، یک ماجراجوست.
ماجراجویی های که، از سفر با بالن گرفته تا سفر با قایق شخصی، گاهی حتی زندگی او را نیز به خطر انداخته اند. او همین ماجراجویی ها را به دنیای کسب و کار نیز آورده است. هرچند بسیاری او را تنها به خاطر شرکت پخش موسیقی Virgin می شناسند اما برانسون طیف وسیعی از شاخنه های کسب و کار، از نوشابه سازی گرفته تا ساخت فضاپیماهای مسافرتی، را امتحان کرده و هرگز از ورود به عرصه های جدید نهراسیده است. شرکت او یعنی گروه ویرجین که اکنون در نزدیک به ۲۰ شاخه گوناگون فعال است در سال ۲۰۱۱ درآمدی معادل ۲۱.۳ میلیارد دلار درآمد کسب کرد. برانسون در یادداشت زیر، به جوانانی که قصد دارند وارد فضای کسب و کار شوند، توصیه هایی کرده است:
چندی پیش مشغول مصاحبه با یکی از شبکه های رادیویی بودم که مجری از من پرسید چه توصیه ای برای افراد جوانی دارم که قصد دارند کسب و کار خودشان را راه بیاندازند. جهان نسبت به زمانی که من فعالیت خود را آغاز کردم بسیار تغییر کرده است. دورنمای نامعین اقتصاد جهان و سرعت خیره کننده پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا امروز تکرار موفقیت ویرجین برای کارآفرینان جوان بسیار سخت تر باشد.
همچنین چند دهه قبل بازارها بسیار با ثبات تر بودند. اما امروز قدرت اقتصادی کشورهای غربی توسط اقتصادهای نوظهور مانند برزیل، روسیه، هند و چین به چالش کشیده شده است. و به همین خاطر امروز فرصت هایی برای رشد و همچنین بازارهای جدیدی را می توان در سرتاسر جهان یافت.
همچنین بازاریاب ها نیز می توانند شیوه های سنتی بازاریابی از طریق تلویزیون، رادیو و روزنامه را کنار بگذارند و به شیوه های آنلاین و شبکه های اجتماعی برای توسعه شرکت هایشان روی بیاورند. که این به معنی شکل گیری امکان های تازه برای شرکت های کوچک تر است که خود را به مشتریان بشناسانند.
اما همانطور که در مصاحبه خود نیز گفتم، اگرچه جهان به سرعت در حال تغییر است اما قدم هایی که برای راه اندازی یک کسب و کار خوب لازم هستند، تغییر نکرده اند. زمانی که ما فروشگاه و سپس شرکت ویرجین را تاسیس کردیم از ۵ قانون ساده پیروی کردیم، قوانینی که همچنان همانقدر مفید هستند:
۱- اگر از آن لذت نمی برید، انجامش ندهید. شما باید عاشق کاری باشید که می کنید.
۲- خلاق و نوآور باشید. چیزی را خلق کنید که کار شما را برجسته سازد.
۳- کارمندان شما دارایی شما هستند. کارمند شاد باعث شاد شدن مشتری ها می شود.
۴- به دیگران گوش دهید و به طور مرتب بازخوردهای مشتریان و کارمندان را مورد توجه قرار دهید.
۵- مرئی باشید یعنی خودتان را به عنوان فرد ارشد شرکت در معرض دید دیگران قرار دهید.
تعمیرکار درب برقی وجک پارکینگ
دورههای مدیریتی دانشگاه تهران
فروش انواع ژنراتور دیزلی با ضمانت نامه معتبر
ایران دولت چهاردهم پزشکیان محمدجواد ظریف دولت ظریف علی باقری انتخابات علیرضا زاکانی مسعود پزشکیان رئیس جمهور رهبر انقلاب
هواشناسی پلیس پلیس فتا عزاداری تهران شهرداری تهران قتل سازمان تامین اجتماعی گرما تیراندازی زلزله پلیس راهور
واردات خودرو قیمت خودرو خودرو قیمت طلا دولت سیزدهم حقوق بازنشستگان قیمت دلار بازار خودرو بازنشستگان اربعین دلار قیمت سکه
تلویزیون سینما اوشین سریال فیلم صداوسیما امام حسین سینمای ایران دفاع مقدس لیلی رشیدی وزارت ارشاد فرهاد مشیری
محصولات کشاورزی دانشگاه تهران ماه آزمون سراسری
دونالد ترامپ آمریکا جو بایدن رژیم صهیونیستی غزه روسیه اسرائیل فلسطین جنگ غزه چین طوفان الاقصی ترور ترامپ
فوتبال پرسپولیس استقلال سپاهان نقل و انتقالات باشگاه پرسپولیس تراکتور علیرضا بیرانوند مهدی طارمی رئال مادرید لیگ برتر ایران لیگ برتر
فضای مجازی عیسی زارع پور سرعت اینترنت اینترنت موبایل روزنامه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ناسا اپل
کاهش وزن خیار گرمازدگی لاغری بارداری افسردگی صبحانه استرس