چهارشنبه, ۲۶ دی, ۱۴۰۳ / 15 January, 2025
مجله ویستا

بهینه سازی تگ های متا


بهینه سازی تگ های متا

وظیفه اصلی تگ های متا این بود كه اطلاعاتی هم چون موضوع اصلی یک صفحه و را در مورد محتوای یك صفحه به موتورهای جستجو اعلام كنند

زمانی بود كه محتویات تگ های متا برای موتورهای جستجو خیلی مهم بودند. با بازگشت به عقب می توان به این موضوع دست یافت که الگوریتم های موتور جستجو خیلی كند عمل میكردند و نمیتوانستند متوجه شوند كه یک صفحه از یک وب سایت چه مفهومی را با توجه به محتوا می رساند. همین موضوع باعث شکل گرفتن ایده ای هوشمندانه در این زمینه شد و چنین بود که تگ های متا بوجود آمدند.

وظیفه اصلی آنها این بود كه اطلاعاتی هم چون موضوع اصلی یک صفحه و ... را در مورد محتوای یك صفحه به موتورهای جستجو اعلام كنند. این ایده بزرگ نه تنها مانعی در برابر طراحان سایتهای اینترنتی كه تگهای متایشان را پر از كلمات كلیدی کنند , ایجاد نمی کرد , حتی آنها را تشویق به چنین كارهایی می نمود.

همین مسائل باعث شد تا موتورهای جستجو برای جلوگیری از تخلف طراحان سایت در استفاده از کلمات کلیدی زیاد در تگهای متا , آنها را نادیده بگیرند و چنین شد که امروزه اكثر تگ های متا بی ارزش هستند و موتورهای جستجو هیچ ارزشی برای آنها قائل نیستند. به طور مثال گوگل از هیچ تگ متایی استفاده نمی کند ( به جز Meta description ) ، به همین دلیل به شما توصیه می شود که اگر به دنبال یك رتبه بالا در گوگل , بوسیله كلمات كاملاً بهینه سازی شده در تگ های متا دارید ، خودتان را خسته نكنید.

● ازكدام تگ های متا باید استفاده كنید؟

از دید گوگل اضافه كردن تگ متای توصیفی (meta description ) منجر به افزایش رتبه صفحات در نتایج موتور جستجو نمیشود ، اما این توصیف ممكن است برای تشریح صفحات در لیست صفحات نتایج جستجو در گوگل مورد استفاده قرار بگیرد. درصورتی كه یك تگ متای توصیفی جالب بنویسید و گوگل از آن استفاده كند ( كه ضمانتی نشده است ) ، ممكن است در مقایسه باsnippet ( برای توضیح در مورد Snippet به بخش واژه نامه مراجعه کنید ) که خود گوگل که از متن صفحاتتان بدست میآورد , از میزان كلیك بالایی برخوردار شوید.

تمام دیگر تگ های متا ( ازجمله تگ متای کلمه کلیدی ) یا اصلاً در نظر گرفته نمیشوند و یا تاثیری در افزایش رتبه صفحات در نتایج موتور جستجو نخواهند داشت. اما یاهو میگوید در زمانی كه صفحه ای را رتبه بندی میكند از تگ متای كلمه كلیدی استفاده میكند , از اینرو اضافه كردن این تگ برای موتور جستجوی یاهو و یا هر موتورجستجوی دیگری كه هنوز از این متاها استفاده میکنند , میتواند مفید واقع شود. همچنین دایركتوریها و وب سایتهای دیگری وجود دارد كه به طور خودكار جهت اضافه کردن سایت شما به لیست از این اطلاعات استفاده می کنند.

● تگ های متای نمونه

در زیر شما مجموعه ای از نمونه تگ های متا را پیدا خواهید كرد که برای صفحه ای که میخواهید در تمام موتورهای جستجو فهرست بندی كنید , نیاز است.

< !

DOCTYPE HTML PUBLIC “-//W۳C//DTD HTML ۴.۰۱ Transitional //EN” “http://www.w۳.org/TR/html۴/loose.dtd’ >

< HTML >< HEAD >

< TITLE > آموزش بهینه سازی تگ های متا در موتورهای جستجو < / TITLE >

< meta name=”description” content=”create the perfect meta tags for high search engine placement.” >

< meta name=”keywords” content=”keyword۱, keyword۲, …” >

< meta http-equiv=”content-type” content=”text/html;charset=ISO-۸۸۵۹-۱” >

< link rel=”stylesheet” type=”text/css” href=”../seo-gold” media=”all” >

< / HEAD >