سه شنبه, ۱ خرداد, ۱۴۰۳ / 21 May, 2024
قوانین و مقررات تبلیغاتی کشور برای کانون های تبلیغات
اطلاع رسانی و شفاف سازی حیطه عملکرد سازمانها و مؤسسات، پیش نیاز هر حرکت بنیادی و اصولی است. بنابراین فعالیت در هر زمینهای پس از آموختن شیوه و فنون عملی و اجرایی آن، نیازمند آگاهی داشتن و فهیم بودن نسبت به قوانین و مقررات جامعه و قلمرویی است که قرار است طرحها و اندیشهها در آن جامعه به منصه ظهور برسد. از آنجا که تبلیغات یکی از عرصههایی است که فکر و اندیشهای در آن به مرحله اجرا در میآید، در نتیجه قبل از هر اقدامی، آشنایی با قوانین و مقررات تبلیغاتی و احاطه بر آن ضروری است. این امر حداقل از دو جنبه قابل اهمیت فراوان است: اول اینکه موجب حفظ حرمتها و مرزهای قانونی و اخلاقی جامعه میشود و دوم اینکه مانع از ایجاد خسارت به اندیشه ورزان، طراحان، مجریان و افراد جامعه میگردد. بر این اساس دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی به منظور تنویر افکار عمومی و سهولت در دسترسی به ضوابط و مقررات مربوطه توسط دستاندرکاران این حرفه، سفارش دهندگان آگهی و انتشار دهندگان آن، تلاش کرده است قوانین و مقررات موجود در کشور را با عنوان کتابچهٔ قوانین و مقررات تبلیغاتی کشور گردآوری و تقدیم کند.
آنچه در این مجموعه گردآوری شده است قوانین، مقررات و دستورالعملهایی است که تا انتشار کتابچهٔ حاضر به تصویب رسیده و ابلاغ شده است.
● فصل ۱
▪ بخشهایی از قانون اساسی در ارتباط با وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر قوانین و مقررات پیرامون تبلیغات
▪ اصولی از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران درارتباط با وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
▪ بخشهایی از قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
▪ آیین نامه تاسیس و نظارت بر نحوه کار و فعالیت کانونهای آگهی و تبلیغاتی
▪ ماده ۱۹ قانون مطبوعات
● فصل ۲
▪ دستورالعملهای مصوب کمیته مرکزی سازمانهای تبلیغاتی کشور
▪ دستورالعمل اجرایی تبلیغات شهری (محیطی) و مواد ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۱۳، ۱۴ و ۱۵ آییننامه تاسیس و نظارت بر نحوه کار و فعالیت کانونهای ▪آگهی و تبلیغاتی
▪ دستورالعمل ایجاد شعبه و نمایندگی برای کانونهای تبلیغاتی
▪ مصوبات جلسه بیستم در خصوص مقررات مربوط به منع انتشار آگهیهایی که در آن از مردم برای شرکت در قرعهکشی درخواست وجه میشود.
▪ دستورالعمل اجرایی قانون منع بکارگیری اسامی، عناوین و اصلاحات بیگانه
▪ دستور العمل اجرایی نحوه صدور و انتشار برگههای تبلیغاتی یا آگهینامه توسط کانونهای آگهی و تبلیغاتی
▪ مصوبه جلسه سی و سوم در خصوص نحوه رعایت تناسب نوشتاری حروف غیرفارسی در تبلیغات کالاهایی که ضرورت استفاده حروف و نشانههای بیگانه وجود دارد
● فصل ۳
▪قوانین و مقررات مربوط به تبلیغات موسسات و واحدهای آموزشی، تحقیقاتی، فرهنگی و هنری
▪ قانون تعطیل موسسات و واحدهای آموزشی، تحقیقاتی و فرهنگی که بدون اخذ مجوز قانونی دایر شده اند
▪ آیین نامه اجرایی تعطیل موسسات و واحدهای آموزشی، تحقیقاتی و فرهنگی که بدون اخذ مجوز قانونی دایر شده اند
▪ حکم شعبه ۲۲۱ دادگاه عمومی تهران مبنی بر منع تبلیغ موسسات آموزشی، تحقیقاتی و فرهنگی فاقد مجوز
▪ مصوبه جلسات ۴۸۳ و ۵۱۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص آموزشگاههای آزاد علمی
▪ مصوبه جلسه ۴۷۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص آموزشگاههای آزاد هنری
▪ آیین نامه اجرایی ضوابط برگزاری مسابقات دینی، فرهنگی و هنری مصوب جلسه ۳۷۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی
● فصل ۴
▪ قوانین و مقررات مربوط به قانون منع بکارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه
▪ قانون ممنوعیت بکارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه
▪ آیین نامه اجرایی قانون ممنوعیت بکارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه
▪ دستورالعمل اجرایی قانون ممنوعیت بکارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه، مصوب جلسه پانزدهم کمیته مرکزی سازمانهای تبلیغاتی کشور
● فصل ۵
قوانین و مقررات مربوط به نحوه درج آگهیهای مربوط به مسکن و زمین
▪ قانون منع فروش و واگذاری اراضی فاقد کاربری مسکونی برای امر مسکن
▪ آیین نامه اجرایی قانون منع فروش و واگذاری اراضی فاقد کاربری مسکونی برای امر مسکن
▪ لایحه قانونی حمایت از پیش خریداران واحدهای مسکونی
▪ آیین نامه اجرایی قانون حمایت از پیش خریداران واحدهای مسکونی
▪ اصلاحیه دستورالعمل موضوع ماده ۸ آیین نامه اجرایی قانون حمایت از پیش خریداران مسکن
● فصل ۶
▪قوانین و مقررات مربوط به تبلیغ دستگاه فلزیاب
▪ قانون ضرورت اخذ مجوز برای ساخت، خرید و فروش، نگهداری ، تبلیغ و استفاده از دستگاه فلزیاب
▪ آیین نامه اجرایی قانون ضرورت اخذ مجوز برای ساخت، خرید و فروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از دستگاه فلزیاب
● فصل ۷
▪برخی قوانین و مقررات مربوط به تجارت الکترونیکی
● فصل ۸
▪ نگاهی به قانون نظام صنفی کشور
▪ ماده ۶۹ قانون نظام صنفی کشور در خصوص مممنوعیت پیش فروش کالا از طریقه قرعه کشی
● فصل ۹
دستورالعمل نحوه پذیرش آگهیهای بازرگانی در سازمان صدا و سیما
● فصل ۱۰
▪ مقررات تبلیغاتی مربوط به امور پزشکی و بهداشتی
▪ مقررات و ضوابط مربوط به فرم نسخه، تابلو و نحوه تبلیغات و تاسیس مطب یا محل کار اعضای سازمان نظام پزشکی
▪ آییننامه ممنوعیت استعمال و عرضه سیگارو سایر مواد دخانی در اماکن عمومی
▪ آیین نامه نحوه معرفی محصولات دارویی به جامعه پزشکی
▪ آیین نامه هیات وزیران در خصوص نحوه تبلیغ محصولات غذایی
▪ دستورالعمل نحوه تبلیغ و آگهیهای دارویی و مواد خوراکی، آشامیدنی، بهداشتی و امور پزشکی
● فصل ۱۱
مقررات متفرقه مرتبط با امور تبلیغات
▪ نحوه درج حروف و نشانه روی البسه
▪ قانون مربوط به تبلیغ کالاهای مشمول استاندارد اجباری
▪ دستورالعمل نحوه فعالیت اشخاص حقیقی و حقوقی عرضه کننده کالا و خدمات خارجی در کشور
نواب شکاری
www.rasaa.com
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
سیدابراهیم رئیسی سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور رئیسی سقوط بالگرد رئیسی ایران بالگرد تبریز حسین امیرعبداللهیان دولت سیزدهم شهادت رئیسی شهادت سید ابراهیم رئیسی
کنکور تهران آیت الله رئیسی هواشناسی شورای شهر تهران تعطیلی مدارس هلال احمر قوه قضاییه پلیس سیل بارش باران آموزش و پرورش
قیمت خودرو قیمت طلا قیمت دلار یارانه بورس یارانه نقدی خودرو دلار بازار خودرو حقوق بازنشستگان ایران خودرو بازنشستگان
شهادت رئیس جمهور سریال پایتخت داریوش ارجمند تلویزیون سینمای ایران لیلا حاتمی آیت الله سید ابراهیم رئیسی سینما شعر زری خوشکام رسانه ملی نمایشگاه کتاب
کنکور ۱۴۰۳ دانشگاه پیام نور تلسکوپ فضایی هابل
رژیم صهیونیستی اسرائیل ترکیه امیرعبداللهیان روسیه فلسطین غزه آمریکا جنگ غزه چین حماس اوکراین
فوتبال پرسپولیس استقلال لیگ برتر باشگاه پرسپولیس لیورپول لیگ برتر انگلیس لیگ برتر ایران فدراسیون فوتبال بازی منچسترسیتی تراکتور
هوش مصنوعی تبلیغات مایکروسافت سامسونگ اپل موبایل ناسا نمایشگاه ایران هلث اینترنت فناوری
رژیم غذایی بارندگی آلزایمر طول عمر افسردگی استرس کاهش وزن مغز انسان