دوشنبه, ۶ اسفند, ۱۴۰۳ / 24 February, 2025
مجله ویستا

تأثیرات تصمیمات قیمت بر روی طبقات و نام های تجاری محصولات


تأثیرات تصمیمات قیمت بر روی طبقات و نام های تجاری محصولات

هدف این مقاله تجزیه و تحلیل تأثیری است که قیمت ها بر تصمیم خرید مصرف کنندگان دارند مخصوصاً سه جنبه مرتبط با این متغیر مورد لحاظ قرار گرفته است, شامل شکل گیری قیمت های مرجع, تأثیرات اختلاف قیمت ها بر روی رفتار خرید و تأثیر ترفیعات قیمت بر روی فرآیند خرید

هدف این مقاله تجزیه و تحلیل تأثیری است که قیمت‌ها بر تصمیم خرید مصرف کنندگان دارند. مخصوصاً سه جنبه مرتبط با این متغیر مورد لحاظ قرار گرفته است، شامل: شکل‌گیری قیمت‌های مرجع، تأثیرات اختلاف قیمت‌ها بر روی رفتار خرید و تأثیر ترفیعات قیمت بر روی فرآیند خرید.

این مقاله به دقت دو پانل خانوار را شرح می‌دهد. یکی ملی و دیگری منطقه‌ای که اطلاعاتی را که قبلاً ارائه شده است کامل می‌کنند.

نتایج بدست آمده استفاده از قیمت‌های مرجع به وسیله مصرف کنندگان را تأیید می‌نمایند. این نتایج اهمیت ارائه محرک در نقطه فروش برای انجام و شکل‌دهی به آن را روشن می‌سازد. به علاوه این مقاله ارتباط متقابل تصمیمات استراتژیک را نشان می‌دهد و بر تأثیرات مشتق شده از آن تأکید می‌کند.

در نهایت این مقاله توجه خرده فروشان را به این نکته جلب می‌کند که تخفیفات فوری به عنوان یک استراتژی ترفیع ممکن است موفق باشد امّا نمی‌تواند برای تمام رده‌های محصولات مورد استفاده قرار گیرد.

عنوان فایل
تأثیرات تصمیمات قیمت بر روی طبقات و نام‌های تجاری محصولات application/octet-stream
649d4b9db071c96c434159d3f835c2e0.doc
125 KB
دانلود

رضا صمدی