پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
مجله ویستا

۱۲ آبان: در شهر چه گذشت؟


۱۲ آبان: در شهر چه گذشت؟

● رفتارها
این روز‌ها آرایشگاه‌ها‌ نیز با قرن بیست و‌‌یکم و توقع‌های مشتری‌های امروزی خود را هماهنگ کرده‌اند. اما این پیشرفت در برخی موارد برای خود آنها دردسرساز شده است
برای …

رفتارها

این روز‌ها آرایشگاه‌ها‌ نیز با قرن بیست و‌‌یکم و توقع‌های مشتری‌های امروزی خود را هماهنگ کرده‌اند. اما این پیشرفت در برخی موارد برای خود آنها دردسرساز شده است

برای نمونه برخی آرایشگا‌ه‌ها از مواد مضری که مشتری‌ها خواهان استفاده از آنها هستند خودداری می‌کنند و این موضوع باعث از دست دادن مشتری می‌شود. برای نمونه بسیاری از مواد صاف‌کننده، فر کننده و انواع رنگ‌های مضر جزو ممنوعیت‌های آرایشگاه‌های متعهد است.

حال آنکه باقی آنها هر نوع موادی را بدون توجه به استاندارد نبودن و مضر بودن‌شان به افراد توصیه و استفاده می‌کنند. از سوی دیگر برخی آرایشگاه‌ها نیز برای آقا داماد‌ها خدمات گریم می‌دهند که به علت رفع برخی نواقص صورت دلخواه افراد است.

حال آنکه این اواخر تعدادی از آرایشگاه‌ها بدون داشتن تبحر در این زمینه به جای گریم صورت با استفاده از لوازم آرایشی ظاهر ناخوشایندی به مشتری می‌دهند و مبالغ بالایی نیز بابت این خرابکاری‌ها از فرد می‌گیرند.

به گفته آگاهان بازار برای گرفتن بهترین خدمات از بهترین آرایشگاه‌های شهر می‌توانید با اتحادیه آرایشگاه‌ها مشورت کنید تا با ظاهری مناسب در مهم‌ترین مراسم زندگی‌تان شرکت کنید. در غیر این‌صورت ممکن است بر اثر مواد مضری که پیش از این به آنها اشاره کردیم ظاهری غیرقابل تحمل پیدا کنید.

راهروی تمیز

در مقابل مشکلات گوناگون زندگی در مجتمع‌های مسکونی، اگر این نوع زندگی یک مزیت هم داشته باشد این است که دیگر برای بردن زباله‌ها مادر به پدر، پدر به پسر و بالاخره پسر به برادر کوچک‌تر دستور نمی‌دهد و این مشکل را سرایدار زحمتکش بدون هیچ غر زدنی به عهده می‌گیرد.

با وجود این، بهتر است برای نحوه بیرون گذاشتن زباله‌ها، اهالی ساختمان به توافق برسند به شکلی که فقط با زنگ زدن سرایدار زباله‌ها را تحویل وی دهند زیرا در برخی مجتمع‌ها سر ساعت خاصی زباله‌ها را در راهرو می‌گذارند که مطابق این شیوه برخی واحد‌ها زباله‌ها را پیش از ساعت مقرر بیرون می‌گذارند و جلوه نامطبوعی به ساختمان می‌دهند.

رستوران پیاده‌رویی

هرچند در برخی از کشور‌های جهان رستوران‌هایی وجود دارند که اغلب میز و صندلی‌های آنها در پیاده‌رو چیده شده و مشتریان این قسمت هم بیشتر از مشتریان داخلی هستند اما در کشور ما کمتر رستورانی به این سبک وجود دارد.

در واقع تنگ و باریک بودن پیاده‌روهای ایران و متفاوت بودن فضای شهرسازی ایران نسبت به سایر کشور‌ها مانع از آن می‌‌شود تا رستوران‌ها میز و صندلی‌های خود را به پیاده‌رو منتقل کنند. با وجود این برخی رستوران‌ها با بی‌توجهی به قوانین و کافی نبودن عرض پیاده‌رو اقدام به انتقال میز و صندلی‌ها به پیاده‌رو کرده و به این ترتیب در تردد عابران اختلال ایجاد می‌کنند.

باران مضاعف

این روز‌ها که حال و هوای اغلب شهر‌ها بارانی است، تصویر افرادی که با چتر به سرعت در حال تردد هستند، زیاد دیده می‌شود. با وجود این، برخی از رهگذران هم به دلایل گوناگون با خود چتر حمل نمی‌کنند.

این افراد برای اینکه زیر باران خیس نشوند از منتهی‌الیه سمت راست پیاده‌رو حرکت می‌کنند تا سایبان‌های مغازه‌ها و تراس ساختمان‌ها حفاظی باشد برای در امان ماندن از باران. با این حال در برخی موارد بی‌دقتی ساکنان ساختمان‌ها موجب می‌شود که همین فرصت ناچیز هم از دست برود.

برای مثال لوله‌های ناودان برخی ساختمان‌ها طوری طراحی شده که به جای هدایت آب باران به داخل جوی یا کف پیاده‌رو آب را روی سر رهگذران می‌ریزد.

به این ترتیب رهگذران در زمانی که انتظار ندارند و گمان می‌کنند زیر حفاظ راه می‌روند، یکباره خیس می‌شوند. به همین دلیل بهتر است در مورد تنظیم لوله ناودان‌ها دقت بیشتری صورت گیرد.