شنبه, ۶ بهمن, ۱۴۰۳ / 25 January, 2025
مجله ویستا

۱۳ تیر ـ ۴ جولای ـ وب سایت «جان كری» با یك میلیون بیننده ـ نقش وب سایت ها در مبادله عقاید و نظرات


«جان كری» نامزد دمكراتها در انتخابات دوم نوامبر ۲۰۰۴ هم متوجه اهمیت وب سایت شخصی در اینترنت شده بود. وی سوم ژوئیه ۲۰۰۴ اعلام داشت كه اخبار مربوط به تصمیماتش را نخست در این «وبلاگ» …

«جان كری» نامزد دمكراتها در انتخابات دوم نوامبر ۲۰۰۴ هم متوجه اهمیت وب سایت شخصی در اینترنت شده بود. وی سوم ژوئیه ۲۰۰۴ اعلام داشت كه اخبار مربوط به تصمیماتش را نخست در این «وبلاگ» قرار خواهد داد از جمله تعیین معاون آینده اش را.

او از رسانه ها خواسته بود كه برای كسب هر گونه اطلاع، نخست به این سایت كه ساعت به ساعت ـ اگر مطلب تازه ای باشد ـ در آن قرار داده خواهد شد مراجعه كنند. وی گفته بود كه عده مراجعین روزانه به این سایت از رقم یك میلیون گذشته است و هركس می تواند نظر و پرسش خود از طریق « ای ـ میل» ضمیمه این سایت برای او ارسال دارد.

كری همچنین گفته بود كه با بكار گیری این سایت، صرفه جویی او در هزینه های تبلیغاتی، دست كم پنج میلیون دلار بوده است؛ حال آن كه هزینه ادامه فعالیت این سایت برای او در ماه حدود یكی ـ دو هزار دلار است.

كری تاكید كرده بود كه اگر انتخاب شود بازهم نطقهای رسمی و تصمیماتش را نخست در این سایت قرار خواهد داد كه پدیده تازه ای خواهد بود.

وب سایت های شخصی دیر زمانی است كه به صورت یك ابزار بیان عقیده و نظر درآمده اند كه تا نیمه آخرین دهه قرن ۲۰ مردم عادی و اندیشمندان و اصحاب نظر فاقد آن بودند و راهی جز توسل به رسانه های عمومی و یا انتشار كتاب و حضور در اجتماعات نداشتند كه كار آسانی نبود. این وب سایت ها اینك آسانترین و ارزانترین وسیله مبادله عقاید و نظرات درآمده اند.