جمعه, ۲۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 17 May, 2024
مجله ویستا

بررسی میزان کاربست برخی از شاخص های TQM در دانشگاه اصفهان از نظر اعضاء هیئت علمی و دانشجویان ۸۴ ـ ۱۳۸۳


بررسی میزان کاربست برخی از شاخص های TQM در دانشگاه اصفهان از نظر اعضاء هیئت علمی و دانشجویان ۸۴ ـ ۱۳۸۳

مدیریت کیفیت جامع رویکردی عملی است که کاربست مفاهیم بنیادی آن در دانشگاه ها سرعت, انعطاف پذیری و پاسخگوئی را در برابر سه کارکرد افزایش می دهد و موجب تحقق نیازها و انتظارات ذینفعان و افزایش رضایت آنان می گردد

در آستانه قرن ۲۱ تغییرات سریع سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی سبب شده تا نظام آموزش عالی نگاهی کاملاً متفاوت به محیط خارجی و داخلی خود داشته باشد و با توجه به رویکردهای مدیریتی نوین در راستای تدوین آرمان و مأموریت‌های خود به وضع سیاست‌ها و ارزش‌هائی بپردازد که جهت‌گیری آنها بیشتر به سمت جلب رضایت مشتری و ارائه خدمات کیفی به آنان باشد.

دانشگاه‌ها سه کارکرد اساسی دارند: کارکرد تولیدی (تربیت نخبگان)، کارکرد سازگاری با تغییرات و کارکرد تولید مجدد (تفسیر دانش موجود). مدیریت کیفیت جامع رویکردی عملی است که کاربست مفاهیم بنیادی آن در دانشگاه‌ها سرعت، انعطاف‌پذیری و پاسخگوئی را در برابر سه کارکرد افزایش می‌دهد و موجب تحقق نیازها و انتظارات ذینفعان و افزایش رضایت آنان می‌گردد.

عنوان فایل
بررسی میزان کاربست برخی از شاخص‌های TQM در دانشگاه اصفهان از نظر اعضاء هیئت علمی و دانشجویان (۸۴ ـ ۱۳۸۳) application/pdf
barasi mizane karbast barkhi az shakheshaie tqm.pdf
219 KB
دانلود

ناهید نادری ـ دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی

عبدالرسول جمشیدیان ـ عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان

قربانعلی سلیمی ـ عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان