چهارشنبه, ۳ بهمن, ۱۴۰۳ / 22 January, 2025
تبلیغ بانوان؛ نیاز امروز جامعه
الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَکَفَی بِاللَّهِ حَسِیبًا /احزاب۳۹/
در جهان معاصر ما عواملی در فرآیند رشد و سعادتمندی مادی و معنوی انسانها وجود دارد که هر کدام حسب شرایط مکانی و زمانی نقش مهمی را در پیدایش آن ایفاء می کند. از محوری ترین آنها تبلیغ اهداف و برنامه های انسانی است.
با توجه به تاثیر اخلاق در شیوه زندگی انسان، نقش مبلغان معارف الهی بسیار ارزنده . کلیدی است.
از جمله ضرورتهای جامعه کنونی ما، ایجاد فضای تفاهم و تعارف بیشتر مردم با مربیان و تبلیغات چهره به چهره و ارتباط فرهنگی بدون هیچگونه محدودیت روحی و روانی است تا در سایه این تمایل و تعارف بدون حاشیه، نیازمندیهای مخاطبان دقیقا طرح و ریشه یابی گردد و مشکلات آنان مورد بررسی و رمز گشایی شود.
بیش از نیمی از مخاطبان را بانوان تشکیل می دهند و ضرورت پرداختن به امر تبلیغ برای این قشر عظیم از مردم دو چندان است به ویژه اگر به نقش آنان در جامعه به عنوان نسل آفرینان آینده نگاه کنیم.
حضور بانوان در مجامع مختلف علمی ، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و هنری میطلبد با تربیت اساتیدی که بتوانند در تمام سطوح مبلغان و مشاوران فرهنگی این خدمتگزاران صدیق جامعه باشند، سطح خدمات رسانی آنان را بیش از پیش ، جهت خدایی دهیم و از نیروی عظیم این قشر خدمتگزار در جهت خدمت رسانی به جامعه دینی مان بیشتر بهره مند شویم.
به نظر می رسد با تشکل گروه تخصصی تبلیغ در مرکز مدیریت خواهران قم، افرادی بصورت تخصصی آموزش ببینند تا ضمن بهره مندی کاربردی از دروس اسلامی که در حوزه ها می گذرانند امکان رشد استعدادهای این عزیزان بیش از پیش شکوفا گردد.
در این راستا لازم است به لحاظ تقویت بنیه علمی دانش پژوهان حوزوی در مرکز مدیریت خواهران و حوزه های وابسته طرح های آموزشی فراگیر، اجرا و زمنیه تحصیل در سطوح عالی برای بانوان فراهم شود. و این مهم مقتضی آن است که یک رشته تخصصی ویژه بنام تبلیغ با گرایش های مختلف داخلی و خارجی به تحصیلات حوزوی اضافه شود.
همچنین به لحاظ پیشرفت های علمی نوین و فن آوری های علمی و صنعتی جدید راه های استفاده از تکنولوژی وابزارهای جدید ارتباطی در اختیار مربیان و طلاب جوان حوزه های علمیه قرار گیرد و یک تشکیلات سازمان دهی شده ویژه برای امر تبلیغ تاسیس شود تا از اولین گام ها و آموزشهای اولیه، سطح بندی مبلغین بر اساس توانمندیهای داخلی و خارجی و ویژگی های مختلف افراد و اعزام نیروهای مناسب و همزبان به مناطق مختلف صورت پذیرد و سپس عملکرد مبلیغن مورد ارزیابی قرار گرفته و بر اساس نتایج ارزیابی ها آسیب شناسی تبلیغ به عمل آید.
اللهم وفقنا لما تحب و ترضی
مرضیه سادات هاشمی علیا
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست