سه شنبه, ۱ خرداد, ۱۴۰۳ / 21 May, 2024
تبلیغ بانوان؛ نیاز امروز جامعه
الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَکَفَی بِاللَّهِ حَسِیبًا /احزاب۳۹/
در جهان معاصر ما عواملی در فرآیند رشد و سعادتمندی مادی و معنوی انسانها وجود دارد که هر کدام حسب شرایط مکانی و زمانی نقش مهمی را در پیدایش آن ایفاء می کند. از محوری ترین آنها تبلیغ اهداف و برنامه های انسانی است.
با توجه به تاثیر اخلاق در شیوه زندگی انسان، نقش مبلغان معارف الهی بسیار ارزنده . کلیدی است.
از جمله ضرورتهای جامعه کنونی ما، ایجاد فضای تفاهم و تعارف بیشتر مردم با مربیان و تبلیغات چهره به چهره و ارتباط فرهنگی بدون هیچگونه محدودیت روحی و روانی است تا در سایه این تمایل و تعارف بدون حاشیه، نیازمندیهای مخاطبان دقیقا طرح و ریشه یابی گردد و مشکلات آنان مورد بررسی و رمز گشایی شود.
بیش از نیمی از مخاطبان را بانوان تشکیل می دهند و ضرورت پرداختن به امر تبلیغ برای این قشر عظیم از مردم دو چندان است به ویژه اگر به نقش آنان در جامعه به عنوان نسل آفرینان آینده نگاه کنیم.
حضور بانوان در مجامع مختلف علمی ، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و هنری میطلبد با تربیت اساتیدی که بتوانند در تمام سطوح مبلغان و مشاوران فرهنگی این خدمتگزاران صدیق جامعه باشند، سطح خدمات رسانی آنان را بیش از پیش ، جهت خدایی دهیم و از نیروی عظیم این قشر خدمتگزار در جهت خدمت رسانی به جامعه دینی مان بیشتر بهره مند شویم.
به نظر می رسد با تشکل گروه تخصصی تبلیغ در مرکز مدیریت خواهران قم، افرادی بصورت تخصصی آموزش ببینند تا ضمن بهره مندی کاربردی از دروس اسلامی که در حوزه ها می گذرانند امکان رشد استعدادهای این عزیزان بیش از پیش شکوفا گردد.
در این راستا لازم است به لحاظ تقویت بنیه علمی دانش پژوهان حوزوی در مرکز مدیریت خواهران و حوزه های وابسته طرح های آموزشی فراگیر، اجرا و زمنیه تحصیل در سطوح عالی برای بانوان فراهم شود. و این مهم مقتضی آن است که یک رشته تخصصی ویژه بنام تبلیغ با گرایش های مختلف داخلی و خارجی به تحصیلات حوزوی اضافه شود.
همچنین به لحاظ پیشرفت های علمی نوین و فن آوری های علمی و صنعتی جدید راه های استفاده از تکنولوژی وابزارهای جدید ارتباطی در اختیار مربیان و طلاب جوان حوزه های علمیه قرار گیرد و یک تشکیلات سازمان دهی شده ویژه برای امر تبلیغ تاسیس شود تا از اولین گام ها و آموزشهای اولیه، سطح بندی مبلغین بر اساس توانمندیهای داخلی و خارجی و ویژگی های مختلف افراد و اعزام نیروهای مناسب و همزبان به مناطق مختلف صورت پذیرد و سپس عملکرد مبلیغن مورد ارزیابی قرار گرفته و بر اساس نتایج ارزیابی ها آسیب شناسی تبلیغ به عمل آید.
اللهم وفقنا لما تحب و ترضی
مرضیه سادات هاشمی علیا
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور سقوط بالگرد رئیسی سیدابراهیم رئیسی شهادت ایران سقوط بالگرد بالگرد حسین امیرعبداللهیان دولت سیزدهم شهادت رئیسی شهادت سید ابراهیم رئیسی
امتحانات تعطیلی مدارس هواشناسی تهران پلیس هلال احمر سیل قوه قضاییه شهرداری تهران مشهد سیل مشهد بارش باران
شهادت رئیس جمهور یارانه چین بورس قیمت خودرو قیمت دلار خودرو دلار بازار خودرو قیمت طلا حقوق بازنشستگان ایران خودرو
شهید رئیسی لیلا حاتمی ابراهیم حاتمی کیا تلویزیون سینما هنرمندان سینمای ایران شعر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی زری خوشکام نمایشگاه کتاب رسانه ملی
قرآن تجهیزات پزشکی
رژیم صهیونیستی ترکیه آمریکا روسیه اسرائیل لبنان غزه فلسطین جنگ غزه حماس اوکراین ولادیمیر پوتین
فوتبال پرسپولیس استقلال لیگ برتر لیگ برتر ایران باشگاه پرسپولیس لیگ برتر انگلیس فدراسیون فوتبال منچسترسیتی تراکتور بازی بارسلونا
هوش مصنوعی سامسونگ تبلیغات اپل موبایل نمایشگاه ایران هلث هواپیما اینترنت
سلامت رژیم غذایی مغز مردان خواب آلزایمر زیبایی استرس کاهش وزن افسردگی