پنجشنبه, ۴ بهمن, ۱۴۰۳ / 23 January, 2025
چگونه در کار خود بهترین باشیم؟
آنها منتظر شما نمیمانند تا شما آنها را بشناسید، بعد از تصرف بخشی از بازارتان، شما وجودشان را به خوبی درک میکنید و تازه اگر نجنبید حذف میشوید حتی اگر اولین و سردمدار باشید، مجبور به تغییر هستید. مشتریان شما با ارزیابی چهار عامل به سراغ شما میآیند و یا از شما دور میشوند؛ قیمت، کیفیت، زمان و نوآوری بهتر در محصولات و خدمات. هرچه توان شما در ارائه مطلوب هر یک از آنها بیشتر باشد، به همان میزان، بازار بیشتری در دست شماست و تولیدتان برای مشتریانتان زیباتر و جذاب تر خواهد بود.
برای رسیدن به یک استاندارد قابل قبول برای هر عامل، یک تلاش وسیع و تصمیمگیری اساسی درهمه فرآیندهای روزانه لازم است.نقطه شروع این بنا، درک صحیح نیاز بازار و مشتریان است و نقطه پایان آن، تامین خواستهها و برآوردن این نیازها و روند رو به رشد آن است.
سختی رقابت و غلبه بر پیچیدگیهای بازار با جلب همدلی و رضایت مشتریانتان بسیار ساده خواهد شد و این یعنی موقعیتی که همه ارائه دهندگان کالا و خدمات به دنبال آن هستند و این یعنی سهم بازار بیشتر و حاصل اقتصادی بالاتر! مشتریان و مصرف کنندگان همواره در جستجوی عرضه کنندگانی هستند که کالا یا خدماتی به مراتب بهتر ارائه میکنند. در فرآیند امروزی برخلاف گذشته، در گزینش کالا یا خدمات، بسیاری از مشتریان به دنبال پرداخت بهای بیشتر برای دریافت کالا یا خدمات بهتر هستند.با وجود عرضه کنندگان متعددی که محصولاتی با کیفیت نسبتا یکسان عرضه میکنند، اغلب مشتریان هنگام خرید کالا و خدمات مورد نیاز، از امکان انتخاب گزینههای متعددی برخوردار هستند، به همین دلیل آنان ورای مشخصات ظاهری و ویژگیهای فیزیکی یک محصول، سایر شاخصهای کیفی را مدنظر قرارمیدهند. مشتریان در جستوجوی سرنخهایی هستند که آنان را برای شناسایی بهترین تامینکننده یاری نماید.
اندازهگیری رضایت مشتریاز جمله اقداماتی محسوب میشود که نشاندهنده جهتگیری ما به سمت کیفیت میباشد.همه ما هر روز صبح برای کسب سود بیشتر، شروع به کار میکنیم، پس قرار نیست که ما یک بنگاه یا سازمان اقتصادی بزرگ باشیم تا به سراغ بحث رضایت مشتری برویم؛ چرا که هر فروشگاه، رستوران و حتی یک پزشک میتواند به جایگاهی بهتر از آنچه امروز در آن قرار دارد، دست یابد. همیشه همه تغییرات از ما شروع میشود و هیچ سودی بدون زحمت به دست نمیآید، اما چه خوب است که این تغییر با کمترین هزینه و زمان صورت بگیرد! اگر شما هم علاقهمند به ورود به این بازی جدید هستید از همین امروز شروع کنید:
۱) برای پرداختن به این موضوع، زمان خاصی را در محل کار مشخص کنید. ( برای مثال ۱۰ دقیقه در هر روز)
۲) مشخص کنید که مشتری ازچه بخشی از رفتار مالی با شما میتواند رضایت داشته باشد. (کیفیت، نوع برخورد، میزان معطلی پیش از ارائه درخواست، تعداد صندلیهای موجود در بخش انتظار و...)
۳) بین خود و همکارانتان مشخص کنید که چرا میزان رضایتمندی مشتریان از شما برایتان مهم است؟
۴) برای هر روز یا هفته، تصمیمهای کوچک ولی عملیاتی بگیرید. ۵- در پایان هر دوره، تصمیم های گذشته را بررسی وآنها را تصحیح کنید.
۵) پس از چند دوره کوتاه شما آنقدر تجربه دارید که میتوانید برای افزایش رضایت مشتریان خود تصمیم های اساسی تری بگیرید.
۶) مشاوره گرفتن از افراد با تجربه و متخصصان اصلا اشکالی ندارد! در این رشته هم مثل بقیه رشتهها آدمهایی وجود دارند که بیشتر میدانند.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست