جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
چرا اطلاعات دادن به مشتری مهم تر از فروش است
آفتاب:شما چه در کار فروش باشید یا بازاریابی، به خوبی آموزش میبینید که از محصول یا خدمات شرکتتان تعریف کنید و به مردم توضیح دهید چرا باید آن را بخرند.
حال اگر تصمیم بگیرید فروش را متوقف کنید و در عوض کمک خالصانه و صادقانهای به مشتری ارائه کنید، چه اتفاقی میافتد؟
جی بائر، استراتژیست حوزه رسانههای اجتماعی، نویسنده و سخنران، اخیرا در یک اکسپوی رسانهای در لاس وگاس، در مورد ارائه مفاهیم مفید و کارساز، به جای فروش صرف به مشتریان صحبت کرده است. بائر در سخنرانی خود مفهوم «کاربردپذیری شما» را توضیح داده است؛ یعنی ارائه مفهوم ارزشمند برای مشتریان تا جایی که شرکت شما به شرکتی ارزشمند، قابل اطمینان و مفید برای مشتری تبدیل شود. در این صورت وقتی زمان خرید مشتری فرا میرسد، شرکت شما انتخاب مسلم او خواهد بود.
مهمترین و جالبترین جمله بائر در این سخنرانی این بود: «اگر امروز فروشی داشته باشید، مشتری را برای همین امروز جذب کردهاید. اما اگر به مشتری کمک کنید، برای یک عمر او را جذب میکنید.»
موارد مهم دیگری که از این سخنرانی میتوان استخراج کرد از این قرارند:
● نیاز مشتری را کشف کنید
در بازاریابی سنتی، به افراد دلایل بزرگ بودن شرکت و محصولاتتان را توضیح میدهید. اما در بازاریابی مفهومی، این دلایل را به آنها نشان میدهید.
در ضمن بازاریابی مفهومی صرفا در مورد شرکت شما نیست، بلکه مشتری و نیازهای او را نیز دربرمیگیرد. وقتی نیازهای مشتری را کشف میکنید و سپس ظرفیتی ایجاد میکنید که این نیازها برطرف شوند، به جای اینکه سخنرانی بلندی در مورد فروش محصولاتتان ارائه کنید، اطلاعات مفید در اختیار مشتری قرار میدهید.
نیازهای مشتری را میتوان به شیوههای مختلف کشف کرد، از جمله اینکه پیدا کنید مشتریان فعلی یا احتمالی شما چه چیزهایی را در اینترنت جستوجو میکنند. این کار کمک میکند بفهمید که افراد به چه چیزهایی نیاز دارند، با چه چالشهایی ممکن است روبهرو شوند یا به طور خاص به دنبال چه چیزهایی هستند.
● نیازهای مشتری را برطرف کنید
بعد از اینکه دریافتید مشتریان شما به چه چیزهایی نیاز دارند، میتوانید ظرفیتی فوری ایجاد کنید که این نیازها و پرسشها را برطرف کند. به عنوان مثال، فرض کنید کشف کردهاید که مشتریان احتمالی شما در مورد نحوه انتخاب بهترین سرویسدهنده ایمیل (ESP) سوال دارند. در اینصورت میتوانید انواع مختلفی از محتوا را ایجاد کنید که ویژگیهایی را برای جستوجوی ESP درست میکند؛ مثلا میتوانید یک سری پستهای وبلاگ بنویسید، ویدئویی در یوتیوب بگذارید، یک اینفوگراف درست کنید، پادکست تولید کنید یا یک سمینار اینترنتی ترتیب دهید.
با ایجاد انواع مفاهیم در کانالهای متعدد، میتوانید اطلاعات مفید و قابل دسترسی را فرهم کنید و راههای مختلفی را در اختیار افراد بگذارید تا با این مفاهیم ارتباط برقرار کنند.
● به این روش ادامه دهید
فراهم کردن مفاهیم مفید برای مشتری چیزی نیست که بتوانید در لیست کارهای همیشگی خود قرار دهید. میتوانید اول هر هفته به آن مراجعه کنید و تغییرات لازم را اعمال کنید، چرا که مشتریان شما نیازمند تغییر و تحولات تکنولوژی هستند. در این صورت، وقتی زمان خرید بعدی مشتری شما فرا میرسد، بدون شک به سراغ شما خواهد آمد.
در آخر به یاد داشته باشید که دادن اطلاعات مفید به مشتری، خود نوعی فروش است.
مترجم: مریم رضایی
منبع: Small Business Computing
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
غزه روسیه جنگ مجلس شورای اسلامی نیکا شاکرمی دولت سیزدهم روز معلم معلمان رهبر انقلاب مجلس بابک زنجانی دولت
ایران هواشناسی تهران بارش باران آتش سوزی قوه قضاییه پلیس شهرداری تهران سیل آموزش و پرورش سازمان هواشناسی دستگیری
قیمت خودرو سهام عدالت بازار خودرو قیمت طلا قیمت دلار قیمت سکه خودرو دلار حقوق بازنشستگان سایپا بانک مرکزی ایران خودرو
سریال کتاب نمایشگاه کتاب مسعود اسکویی فضای مجازی تلویزیون سینمای ایران سینما دفاع مقدس
اسرائیل رژیم صهیونیستی فلسطین جنگ غزه حماس نوار غزه چین ترکیه اوکراین انگلیس نتانیاهو ایالات متحده آمریکا
فوتبال استقلال پرسپولیس علی خطیر سپاهان باشگاه استقلال لیگ برتر ایران تراکتور لیگ برتر رئال مادرید لیگ قهرمانان اروپا بایرن مونیخ
هوش مصنوعی کولر گوگل اپل آیفون همراه اول تبلیغات اینستاگرام ناسا
خواب فشار خون دیابت کبد چرب کاهش وزن بیمه