پنجشنبه, ۲۸ تیر, ۱۴۰۳ / 18 July, 2024
چگونه داده های بزرگ را به دارایی ارزشمند تبدیل کنیم
چند سال است که دادههای بزرگ به موضوعی داغ در حوزه IT تبدیل شده و علاقهمندی به آن همچنان افزایش مییابد. با این حال، بسیاری از گفتهها در مورد آن، با اغراق همراه بوده است.
حقیقت این است که سازمانها این روزها به درک خوبی از مفهوم استفاده بهتر از داراییهای اطلاعاتی خود رسیدهاند تا بتوانند در رقابت پیروز شوند و پتانسیل گسترده بازار را برای رشد پرسرعت در آینده ارزشمند میدانند. با این حال، این سازمانها اغلب تلاش میکنند فضای خودشان را برای دادههای بزرگ ایجاد کنند. آنها میدانند که منابع دادهای کافی در اختیار دارند که اگر به درستی مهار شوند، به آنها منفعت میساند؛ اما آنها نمیدانند چگونه از این منابع بهره بگیرند.
امروز، کسبوکارها نمیخواهند در مورد مزایای احتمالی چیز زیادی بشنوند و بیشتر خواهان دانستن در مورد بهکارگیری یک مسیر تحولی ساختاریافته و مشخص هستند. در اینجا پنج نکته برای ایجاد محیط دادههای بزرگ که ارزش واقعی کسبوکار را ایجاد میکند، معرفی میکنیم:
۱) قدرت پردازش را بجا استفاده کنید
قبل از اینکه حتی پروژه دادههای بزرگ را شروع کنید، باید اطمینان حاصل کنید قابلیت مناسب برای مدیریت موثر آن را دارید. چه صحبت از سرورهای کاربردی تعاملی باشد یا ابزارهای تخصصی برای اپلیکیشنهایی مانند هوش کسبوکار یا ابرکامپیوترهای مورد استفاده در شبیهسازی دیجیتالی، باید قدرت پردازش بالایی داشته باشید تا بتوانید با حجم انبوه داده که در اجرای دادههای بزرگ پردازش میشود، مواجه شوید. اما این همه ماجرا نیست. چنین سیستمهایی برای کسبوکار حیاتی هستند و بنابراین باید با توجه به وزن مسائل اقتصادی و زیست محیطی قابلیت و توانایی خود را برای بازدهی انرژی بهینه اثبات کنند.
۲) با ذخیرهسازی آغاز کنید
برای اینکه محیط داده بزرگ موفقی ایجاد کنید، ابتدا پایههای آن را بریزید. اجرای یک زیرساخت ذخیرهسازی قدرتمند مرحله حیاتی اول است. برای اطمینان از اینکه سطوح خدمات با نیازهای کسبوکار همگامند، مطمئن شوید سیستمها قابل ارتقا هستند و دسترسی به آنها آسان است.
در اینجا، آخرین راه حلهای ذخیرهسازی میتوانند در پردازش مجموعه دادههای بزرگ و پیچیده کمک کنند؛ ضمن اینکه مدیریت عملیاتی را به حداقل رسانده، امکان دسترسی سریع به دادهها را فراهم و انعطافپذیری لازم را برای افزایش ظرفیت به شکل خطی ارائه میکنند.
۳) تجزیه و تحلیل و هوش کسبوکار ایجاد کنید
به محض اینکه راه حل ذخیرهسازی را در جای مناسب بهکار گرفتید، میتوانید با اجرای تحلیلهای ذخیرهسازی لازم، از دادهها بهعنوان ابزاری استراتژیک استفاده کنید تا رویکردهای مفید را ارزیابی کرده و به دست آورید. سپس میتوانید برنامههای کاربردی مانند هوش کسبوکار (BI) را ارائه دهید (هوش کسبوکار به فرآیند تبدیل دادههای خام به اطلاعات کسبوکار و مدیریتی گفته میشود که به مدیران سازمان کمک میکند تصمیمات سریعتر و بهتری اتخاذ کنند و بر اساس اطلاعات صحیح، عملکرد سنجیدهای از خود نشان دهند.) این برنامههای کاربردی به شما این امکان را میدهند که ارزش کسبوکار بهینه را از دادههایتان استخراج کنید.
هوش کسبوکار مدرن محیطی جستوجوگر را ارائه میکند که برای انجام تحلیلهای پیشرفته برای تبدیل داده به دانش ایجاد شده است. ساختار و ماموریت کلی این محیط با محیط تبدیلی سنتی متفاوت است. در این صورت، این محیط با نقش جدید خود بهعنوان یک تکنولوژی توانمندسازی که به کسبوکارها کمک میکند محیطهای دادههای بزرگ خود را کشف کنند، به خوبی سازگار است. تجزیه و تحلیل دادههای شرکتی که در شرایط کسبوکار پدیدار شدهاند، میتواند به جریانات خارجی دادههای بدون ساختار و رسانههای اجتماعی گسترش یابد تا بر هوش رقابتی و احساسات مشتری نظارت صورت گیرد.
هوش ارزشمندی که BI در پیوند با دادههای بزرگ امکان باز کردن قفلها در کسبوکار شما را ایجاد کرده، این پتانسیل را دارد که سودآوری و مزیت رقابتی را کنترل کند.
۴) امنیت سیستمها را حفظ کنید
امنیت برای هر کسبوکاری که میخواهد محیط دادههای بزرگ ایجاد کند، اولین اولویت است. وقتی دادهها را برای تجزیه و تحلیل، هوش کسبوکار و رویکرد استراتژیک در یک مکان جمع میکنید، آن را بیشتر در معرض خطر و حمله قرار میدهید. همچنین اندازه واقعی مجموعه داده در بیشتر پیادهسازیهای دادههای بزرگ، بهکارگیری اپلیکیشنهای امنیتی را به کاری پیچیده تبدیل میکند.
در نتیجه، برنامهریزی دقیق تنها گزینه موجود است. باید اطمینان حاصل کنید که جلوتر برنامهریزی میکنید و قبل از اینکه مجموعه داده خیلی بزرگ شود، کنترلهای امنیتی را پیاده میکنید.
۵) شریک مناسب انتخاب کنید
اگر کسبوکار بزرگی نباشید که مجموعه دادههای داخلی قوی در اختیار ندارد، بعید است بدون کمک شخص دیگری بتوانید منابع یا تخصص داخلی لازم برای سرمایهگذاری بر دادهها را داشته باشید؛ اما در انتخاب یک شریک مناسب باید محتاطانه رفتار کنید. دادههای بزرگ یک مهارت مبتنی بر خردهفروشی نیست که ماهیت آن معاملهای باشد. در عوض، به یک شریک خدماتی نیاز دارید و باید با افراد متخصص در حوزه تکنولوژی کار کنید.
چشماندازهای آینده
امروزه، گفتههای اغراقآمیز در مورد دادههای بزرگ، همچنان بر این واقعیت که بیشتر کسبوکارها تکنولوژی را بهکار میگیرند و بقیه هنوز در حال امتحان کردن آن هستند، سایه میاندازد. اما زمان تسلط دادههای بزرگ سرانجام
فرا میرسد. سازمانها میدانند دادههای آنها ارزش نهفته فراوانی دارند و برای اتخاذ تصمیمهای آگاهانه برای کسبوکارشان، باید این ارزشها را کشف کنند. نقطه عطف دادههای بزرگ چندان دور نیست و کسبوکارها برای سرمایهگذاری کامل بر آنها باید موارد بالا را در نظر بگیرند.
تعمیرکار درب برقی وجک پارکینگ
دورههای مدیریتی دانشگاه تهران
فروش انواع ژنراتور دیزلی با ضمانت نامه معتبر
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم محمدجواد ظریف دولت سیزدهم پزشکیان دولت علی باقری ترور ترامپ رئیس جمهور انتخابات رهبر انقلاب
هواشناسی سلامت پلیس تهران شهرداری تهران تب دنگی قتل پشه آئدس تعطیلی ادارات زلزله تیراندازی عزاداری محرم
قیمت خودرو قیمت دلار قیمت طلا واردات خودرو خودرو بازار خودرو حقوق بازنشستگان مالیات بازنشستگان اربعین سایپا سهام عدالت
تلویزیون سینما فرهاد مشیری صداوسیما سینمای ایران دفاع مقدس فیلم لیلی رشیدی وزارت ارشاد شورای عالی انقلاب فرهنگی
آزمون سراسری محصولات کشاورزی فناوری
دونالد ترامپ جو بایدن آمریکا رژیم صهیونیستی غزه اسرائیل ترامپ فلسطین روسیه جنگ غزه عراق طوفان الاقصی
فوتبال پرسپولیس استقلال تراکتور سپاهان علیرضا بیرانوند رئال مادرید باشگاه پرسپولیس مهدی طارمی نقل و انتقالات لیگ برتر ایران نقل و انتقالات لیگ برتر
سرعت اینترنت اپل تیک تاک ناسا اینترنت شیائومی ربات سامسونگ اقتصاد دیجیتال
دیابت رژیم غذایی کاهش وزن آلزایمر گرمازدگی نوشابه خیار افسردگی صبحانه