جمعه, ۲۸ دی, ۱۴۰۳ / 17 January, 2025
شركتهای سازنده آگهیهای تبلیغاتی
اگرچه كار شركتهای سازنده آگهیهای تبلیغاتی بسیار مهیج و پرجنب و جوش است، اما از این مسئله نمیتوان غافل بود كه در این كار همیشه احتمال ورشكسته شدن و یا مغلوب شدن در این زمینه بسیار بالاست. با اشاره به این موضع كه در به وجود آمدن هر اثر تبلیغاتی از زمانی آغاز میشود كه یك مشتری برای ساخت یك آگهی همراه با طرح و هدفی مشخص به یك شركت سازنده آگهی تبلیغاتی مراجعه میكند و به وجود آمدن یك ایده مناسب به ذهن خالقان آگهی و تا زمانی كه آن را به صورت یك آگهی تبلیغاتی ترغیبكننده و قابل رقابت در زمینه تبلیغاتی به وجود آید ادامه مییابد. باید گفت كه بزرگترین و مهمترین مسئله در ساخت یك آگهی بازرگانی به وجود آمدن ایدهای مناسب و خاص برای تولید یك آگهی تبلیغاتی است.
معمولا برای تولید یك آگهی تبلیغاتی دو گروه یعنی: تكثیركنندگان و كارگردانان هنری در به وجود آوردن آگهی تبلیغاتی با یكدیگر همكاری میكنند. اما برای آنكه بدانیم یك تكثیركننده اثر تبلیغاتی و یك كارگردان هنری سازنده پیامهای تبلیغاتی موفق چه ویژگیهایی باید داشته باشد دانستن مطالب زیر خالی از لطف نیست:
۱ ) یك سازنده تبلیغاتی باید ذهنی خلاق داشته باشد. بهره بردن از خلاقیت كه نعمتی بینظیر به شمار میرود به یك سازنده این توانایی را خواهد داد كه با ایجاد جرقهای در ذهن بتواند یك آگهی تبلیغاتی را در عرصه رقابت با دیگر آگهیها بسازد. زیرا ذهن خلاق توانایی كشف و یا جستجوی رویدادی آگاهانه را تا مرحله تكمیل كار به سازنده اثر خواهد داد.
۲ ) آگاهی داشتن از این موضوع كه دیگر شركتها و یا افرادی كه آگهیهای تبلیغاتی را میسازند چگونه كار میكنند و یا چه كار میكنند. در حقیقت یك سازنده باهوش اثر تبلیغاتی باید بداند كه كدام فرد یا كدام شركت، آگهیهای خوب میسازند و یا نمیتوانند! و حتی دلایل اینكه چگونه یك كار تبلیغاتی اثرات مثبت دارد و یا یك آگهی اثرات منفی، بنابراین با داشتن این اطلاعات قادر خواهد بود تا یك آگهی تبلیغاتی موفق را تولید كند.
۳) از رفتار انسانهای مختلف درس بگیرد! یك فرد خلاق در زمینه ساخت آگهی به محیط اطراف خود و آنچه كه در آن میگذرد حساس است. زیرا باید بداند كه چه چیز گرم است و چه چیز سرد و یا حتی هر اتفاق چگونه و چطور رخ میدهد. یك تكثیركننده باهوش و كارگردان هنری پیامهای تبلیغاتی همیشه از آخرین روشهای تبلیغاتی در زمینههای مختلف هنری - سینمایی، ادبی، سیاسی و حتی مد، باخبر است.
۴) ماهر بودن در زمینه اساس ساخت و تولید اثرات مختلف بازرگانی. در حالی كه برای تهیه یك آگهی بازرگانی ۳۰ ثانیهای هزینهای بالا صرف میشود و برای پخش آن نیز هزینهای دو چندان صرف میشود یك كارگردان هنری باید تشخیص دهد كه كدام بازیگر برای اجرای آگهی مناسب است و همچنین باید بداند كه روند پخش یك آگهی باید بدون هیچ مانع و یا وقفهای باشد تا اثراتی قابل قبول بر بیننده آن بگذارد.
۵) منظم باشد، زیرا ساخت و تولید تبلیغات در فضایی بسته یعنی با محدودیتهای زیاد ممكن نیست بنابراین تولید هر آگهی باید بر استانداردهای موجود و اصول خلاقانه خاص هر تبلیغ منطبق باشد.
۶) اقتصادی بودن - یعنی اینكه وقتی شركت مشتری هزینهای كمتر از صرف تولید یك آگهی تبلیغاتی اختصاص داده است شركت سازنده آگهی تبلیغاتی نباید آن تبلیغ را بسازد.
مترجم: شهرزاد شیروانی
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست