دوشنبه, ۱ مرداد, ۱۴۰۳ / 22 July, 2024
مجله ویستا

در پی عشق گمشده


در پی عشق گمشده

ساخته اخیر مازیار میری هم از جنبه هنری و هم به لحاظ تم روایی وام گرفته از سینمای فرهادی است. این جمله بدین معناست که ما با یک درام شخصیت محور چند لایه روبرو هستیم که از طریق تصادم …

ساخته اخیر مازیار میری هم از جنبه هنری و هم به لحاظ تم روایی وام گرفته از سینمای فرهادی است. این جمله بدین معناست که ما با یک درام شخصیت محور چند لایه روبرو هستیم که از طریق تصادم میان آدم های داستان و اندیشه و تفکر آنها بر گرمایش هسته مرکزی درام تاثیر مثبت باقی می گذارد. میری تلاش کرده تا با محوریت بخشی بر یک اتفاق به عنوان نقطه کانونی درام، تحولات درونی آدم های فیلمش را واکاوی کند که در این میان چینش حوادث به گونه ای صورت می پذیرد که یک سو»ظن و شک بر مدل ارتباطی آدم های اثر حاکم می کند.

شک و تردید در این اثر در تقابل با کارکرد دراماتیک جشن تولدی است که قرار بوده تا آدم ها را به هم نزدیک کند و به واقع از همان لحظه ای که بذر سو»تفاهم میان اندیشه این جمع شش نفره رخنه می کند ما با یک دوری قابل لمس روبرو می شویم که لحظه لحظه آدم ها را از هم جدا می سازد و شاید این جدایی ثمره آن مساله ای باشد که این روزها به وضوح در جامعه ایرانی قابل لمس است و می توان تعبیرعدم درک متقابل را برای آن برگزید.

نویسنده : نیما بهدادی مهر