شنبه, ۲۲ دی, ۱۴۰۳ / 11 January, 2025
افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو
افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو مصطفی محمدیان و مهیار پالای - به طور متوسط ۷۵ الی ۸۰ درصد بازدیدهایی که از یک وب سایت صورت میگیرد از درگاه موتورهای جستجو میباشد.
نکته قابل توجه این است که اکثریت مردم فقط ۲ صفحه اول از نتیجه بازگشتی توسط موتورهای جستجو را بررسی میکنند. بنابراین اگر وب سایت شما جزء این ۲ صفحه نباشد، ۷۵ الی ۸۰ درصد از کسانی که به دنبال محصول یا حرفه شما هستند را از دست خواهید داد.
توجه داشته باشید که شما نمیتوانید با پرداخت مبلغی به صاحبان موتورهای جستجو، از آنها بخواهید که رتبه وب سایتتان را افزایش دهند زیرا نگرانی صاحبان موتورهای جستجو این است که نتایجی که به کاربران خود نشان میدهند به موضوع مورد نظر آنها نزدیک باشد و با این کار تعداد کاربران خود و
در نتیجه درآمدی که از طریق تبلیغات در سایت خود بدست می آورند را افزایش دهند.
ما در این مقاله تکنیک هایی را به شما آموزش خواهیم داد که به کمک آنها خواهید توانست رتبه وب سایتتان را در موتورهای جستجو نظیر google , yahoo, msn, altavista , ….. افزایش دهید.
SEO چیست؟
SEO مخفف کلمات Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو میباشد.
برای اینکه رتبه وب سایتتان را افزایش دهید باید به موتورهای جستجو بگویید که سایت شما در چه زمینه ای فعالیت میکند و همچنین میزان اهمیت و اعتبار وب سایتتان را در دیدگاه موتورهای جستجو افزایش دهید.
برای معرفی زمینه فعالیت وب سایتتان به موتورهای جستجو باید از کلمات کلیدی (keywords) مناسب در جاهای مختلفی از سایتتان استفاده کنید و همچنین برای افزایش میزان اهمیت و اعتبار سایتتان باید از سایت های مختلف به سایت شما لینک وجود داشته باشد.
هرچه تعداد لینکهای سایتهای دیگر به سایت شما بیشتر باشد، سایت شما از نظر موتورهای جستجو اهمیت بیشتری خواهد داشت. البته این لینکها باید ویژگیهایی داشته باشند تا رتبه سایت شما را افزایش دهند که در ادامه مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
انتخاب کلمات کلیدی مناسب:
قبل از اینکه ما مشغول جمع آوری اطلاعات برای سایت شویم، باید تعدادی کلمه کلیدی، متناسب با زمینه فعالیتمان انتخاب کنیم و سپس این کلمات را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم. این مرحله یکی از مهمترین مراحل در علم SEO میباشد.
تجزیه و تحلیل کلمات انتخاب شده شامل موارد زیر میباشد:
کلمات انتخاب شده را در موتورهای جستجوی معروف نظیر google جستجو کنید. با این کار رقبای اصلی شما مشخص خواهند شد. سپس شما باید سایت های رقیب را بررسی کنید. در ادامه خواهیم گفت که در بررسی سایتهای رقیب به چه نکاتی باید توجه کرد.
۱) سعی کنید کلمات عمومی را به عنوان کلمه کلیدی انتخاب نکنید. بعنوان مثال اگر زمینه فعالیت شما فروش قطعات کامپیوتری دست دوم است، کلمه “کامپیوتر” کلمه مناسبی نمیباشد. زیرا شامل تاریخچه کامپیوتر،
علوم کامپیوتر و..... نیز میشود ولی کلمه “قطعه دست دوم کامپیوتر” کلمه مناسبی خواهد بود.
۲) بهتر است از کلمات ترکیبی بعنوان کلمات کلیدی استفاده کنید زیرا رقابت برای کلمات مفرد بیشتر است. پس از اینکه ترافیک سایت شما به یک حد قابل قبولی رسید، میتوانید رقابت خود را برای کلمات مفرد ادامه دهید.
چگونه کلمات کلیدی انتخاب شده را به موتورهای جستجو بشناسانیم؟
در این مرحله هدف این است که کلمات انتخاب شده را در جاهای مختلف سایت بکار بریم تا رباتهای موتورهای جستجو هنگام پیمایش سایت ما، اطلاعات کافی از زمینه فعالیت ما بدست آوردند. برای این منظور به ازای هریک از کلمات انتخاب شده یک صفحه، اطلاعات می نویسیم. بهتر است در هر صفحه تمرکز روی یک کلمه باشد. نکته قابل توجه این است که باید سعی شود کلمه مورد نظر در متن ما بیش از اندازه تکرار نشود زیرا در این صورت رباتهای موتورهای جستجو، سایت ما را جزو سایتهایی قرار میدهند که هدف آنها مختل کردن فعالیت موتورهای جستجو است (spam) و هیچگاه سایت شما در بانک اطلاعاتی موتورهای جستجو قرار نخواهد گرفت. به طور کلی گفته میشود بهتر است در یک صفحه ۲ الی ۳ درصد از کلمات، به کلمات کلیدی اختصاص یابد.
همچنین با توجه به این نکته که رباتهای موتورهای جستجو، صفحات وب را از بالا به پایین و از چپ به راست پیمایش میکنند، بهتر است که در ابتدا و انتهای صفحات، کلمات کلیدی بکار برده شوند. معمولا در پایین صفحات وب (زیر کپی رایت سایت) کلمات کلیدی مرتبط با صفحه نوشته میشوند.
پس از نوشته شدن مطالب، مراحل زیر را انجام دهید:
۱) در عنوان صفحه، کلمه یا کلمات کلیدی استفاده شده در متن صفحه را بکار ببرید.
انجام این کار اهمیت بالایی دارد زیرا متنی که در عنوان صفحه قرار دارد بعنوان متن لینک، در نتیجه بازگشتی موتورهای جستجو میباشد. موتور جستجوی گوگل فقط ۶۶ کارکتر از این متن را نمایش میدهد بنابراین سعی کنید عنوان صفحات کمتر از ۶۶ کارکتر باشد. برای تعیین عنوان صفحه از تگ title
بصورت زیر استفاده کنید. سعی کنید اگر بیش از یک کلمه کلیدی در صفحه دارید از کارکتر | بعنوان جداکننده کلمات، استفاده کنید:
کلمه کلیدی اول | کلمه کلیدی دوم و .....
http://www.qasedaknews.com/article/article.php?id=۱۳۲
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست