چهارشنبه, ۲ خرداد, ۱۴۰۳ / 22 May, 2024
رنگ مشتری
طبق آخرین تحقیقات انجام گرفته مشخص گردید که هر یک از انسان ها دارای رنگ خاصی هستند که نوع شخصیت و رفتار آنها را نشان می دهد. در مطلب امروز قصد داریم به فروشندگان و کسانی که می خواهند کالا یا جنسی را به دیگران بفروشند، نشان بدهیم که چگونه رنگ مشتری خود را در اولین تماس پیدا کرده و سپس طوری اقدام نمایند تا احتمال فروش خود را تا ۸۰ درصد افزایش دهند. انسان ها به چهار رنگ تقسیم می شوند:
ـ رنگ قرمز
ـ رنگ زرد
ـ رنگ سبز
ـ رنگ آبی
خصوصیات افراد قرمز رنگ:
دارای هدف هستند (بی هدف وارد محل کسب شما نمی شوند)، با صدای بلند و محکم حرف می زنند، اعتماد به نفس بالایی دارند، رک صحبت می کنند، قاطع، جسور و همیشه مدعی هستند.
خصوصیات افراد سبز رنگ:
آرام هستند خونسرد و بسیار مهربانند، به حرف دیگران زیاد گوش می دهند، علاقمند کمک به دیگران هستند، محتاط اند، زمان زیادی برای دیگران می گذارند، در خرید زیاد تخفیف نمی گیرند، خیلی سریع نمی توانند تصمیم گیری کنند.
خصوصیات افراد زرد رنگ:
شدیدا اجتماعی هستند، زیاد حرف می زنند، در خرید زیاد چونه می زنند، سرزنده و همیشه شاد و بشاش هستند، اکثرا با دوستان خود به خرید می روند، در حالت منطقی زود قانع می شوند.
خصوصیات افراد آبی رنگ:
در ارتباطات خیلی سرد، آرام و بسیار منضبط و محتاط اند، در مورد هر موضوعی زیاد فکر می کنند، محافظه کار هستند.
حال سعی کنید با هر یک از مشتریان به گونه زیر عمل کنید:
۱) اگر مشتری شما قرمز رنگ بود: کوتاه و خلاصه صحبت کنید، صریح حرف بزنید، به آنها کاتالوگ نشان دهید (به جای اطلاعات به آنها تصاویر نشان بدهید)، نشان دهید کالای شما بهترین است، سعی نکنید بر آنها چیره شوید، به نظراتش احترام بگذارید، از رک گویی آنها عصبانی نشوید.
۲) اگر مشتری شما سبز رنگ بود: برای این دسته از مشتریان اعتماد و اخلاقیات بسیار مهم است، به آنها احترام بگذارید، به آنها مهلت دهید با خیال راحت تصمیم گیری نمایند، آنها را مجبور به خرید کالایی نکنید، آنها را در مورد کالای خود نگران نکنید (با استفاده نابجا از این کالا خساراتی به شما وارد می شود)، با آنها ارتباط صمیمی ایجاد کنید، از آنها بخواهید در مورد خرید کالای شما با دیگران مشورت کنند، اجازه دهید کالای شما را لمس کنند، این مشتریان فروشنده را در وهله اول به عنوان بهترین فرد ممکن می بینند (نگذارید وجهه شما نزد او خراب گردد). به یاد داشته باشید سبزها وفادار ترین مشتریان هستند.
۳) اگر مشتری شما زرد رنگ بود: به این دسته از مشتریان کاتالوگ نشان ندهید زیرا حوصله خواندن آن را ندارند، به جای کاتالوگ برایشان از خصوصیات کالای خود حرف بزنید، با آنها صمیمی شوید، با آنها سرد ارتباط برقرار نکنید، این مشتریان زمانی که قول خرید می دهند خیلی زود فراموش می کنند به هیمن خاطر سریع با آنها معامله کنید، به دنبال ایده های جدید و خلاقانه در کالای شما هستند، پخش موسیقی در محل فروش بسیار در خرید آنها اثر می گذارد.
۴) اگر مشتری شما آبی رنگ بود: به آنها اطلاعات دقیق و منظم در مورد کالای خود بدهید، برایشان به صورت شفاهی توضیح ندهید، به مشخصات فنی محصول بسیار علاقمند هستند، اگر قول خرید بدهد حتما خرید می کند، کوتاه و صریح با آنها ارتباط برقرارکرده و کالای خود را با کاتالوگ معرفی کنید، سریع تصمیم گیری نمی کنند، باید مطمئن شوند که کالای شما بهترین است، اجازه دهید کالای شما را از نزدیک بررسی کنند.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
رئیس جمهور شهدای خدمت سقوط بالگرد رئیسی شهید جمهور ابراهیم رئیسی رئیسی سیدابراهیم رئیسی شهادت ایران سید ابراهیم رئیسی سقوط بالگرد بالگرد
هواشناسی پیام تسلیت امتحانات نهایی تهران کنکور شهرداری تهران هلال احمر سانحه بالگرد رئیسی بارش باران سیل قوه قضاییه پلیس
قیمت دلار خودرو قیمت خودرو قیمت طلا بورس بازار خودرو یارانه دلار یارانه نقدی حقوق بازنشستگان سایپا بازنشستگان
سینمای ایران سینما ژیلا صادقی تلویزیون جشنواره کن ازدواج آیت الله سید ابراهیم رئیسی هنرمندان شعر رسانه ملی لیلا حاتمی سریال
کنکور ۱۴۰۳ دانش بنیان
رژیم صهیونیستی روسیه اسرائیل غزه امیرعبداللهیان فلسطین ترکیه جنگ غزه آمریکا چین ولادیمیر پوتین اوکراین
فوتبال پرسپولیس استقلال رئال مادرید لیگ برتر والیبال لیگ برتر ایران باشگاه پرسپولیس فدراسیون فوتبال لیگ برتر انگلیس باشگاه استقلال منچسترسیتی
هوش مصنوعی اپل مایکروسافت گوگل سامسونگ ناسا تبلیغات موبایل آیفون
سلامت سرطان مغز کاهش وزن سلامت روان آلزایمر طول عمر افسردگی مغز انسان دیابت فشار خون