یکشنبه, ۷ بهمن, ۱۴۰۳ / 26 January, 2025
Over Optimization یا خطر سئوی بیش از حد چیست
همانطور که میدانید یکی از هدف هایی که گوگل پنگوئن در مغز خود مرور می کند ، مقابله با سئوی بیشتر از حد مجاز است و خوش بختانه علی رقم همه اشتباهاتی که ممکن است این الگوریتم در تشخیص black hat seo داشته باشد ، در Over-Optimization تقریبا اشتباهی ندارد و به سرعت برایش قابل تشخیص است .
وب سایت های که عملیات Over-Optimization را انجام می دهند در حقیقت بر روی جان وب سایت خود شرط بندی کرده اند و یک ریسک بزرگ را در قبال وب سایت خود انجام داده اند . همانطور که میدانید و بارها و بارها در وب برندینگ از آن شنیده اید ، یک وب سایت فوق العاده هم که با تمامی ویژگی های یک وب سایت خوب طراحی شده باشد : هم از لحاظ UI ( User Interface ) و UX ( User Experience ) ، اما بهینه سازی نشده باشد ، در اصل آن وب سایت یک شوخی با مزه است !!! پس در حقیقت نباید روی سئوی یک وب سایت اینچنینی شرط بندی کرد . در این مقاله شما را با چند ریسک بزرگ در زمینه Over-Optimization آشنا خواهیم ساخت .
● استفاده از Keyword Stuffing در عناوین مقالات
استفاده از Keyword Stuffing در عناوین مقالات یک تکنیک قدیمی سئوی کلاه سیاه ست ! و این امر ، حتی به اندازه ی دانه لوبیا هم برای موتورهای جستجو ارزشی ندارد . با این کار هم آبروی خود را پیش گوگل برده اید و هم اینکه اعتماد کاربران خود را از دست خواهید داد و درضمن ux سایت خود را نیز خراب کرده اید . عناوین صفحات یا مقالات شما باید کاملا طبیعی و روال عادی داشته باشد تا موتورهای جستجو و هم خوانندگان وب شما ،از آنها لذت ببرند . در قسمت زیر یک نمونه Keyword Stuffing را بیان کرده ایم، هم فارسی و هم انگلیسی :
● به سرعت لینک بیلدینگ خود توجه کنید !!!risk-ahead
لینک های داخلی بسیار کاربردی و منفعت رسان هستند اما باید کمی برنامه ریزی شده این لینک ها بدست آیند، مثلا شما همین امروز یک وب سایت را اپلود کرده اید و در همان روز ۱۰۰ لینک برای آن خریده اید، این امر یک کار تماما ریسک است ... به عبارتی دیگر اهسته و پیوسته بروید ...
● لینک های فوتر
یک نه به سئوی کلاه سیاهقرار دادن لینک هایی به تعداد زیاد در قسمت فوتر وب سایت می تواند شما را در معرض یک خطر بزرگ به نام Over-Optimization قرار دهد . و بدتر از آن این است که همه لینک ها یا اکثر لینک ها به یک متن و anchor باشند . گوگل این امر را نه تنها یک کار طبیعی نمیداند بلکه آن را کاری می دانید که عاقبت آن باید پنالتی باشد. پیشنهاد میکنم که اگر میخواهید این کار را روی یک وب سایت تست نمایید ، اصلا این کار را انجام ندهید ، چون گروه وب برندینگ این کار را انجام داده است و نتیجه آن پنالتی بود به عبارتی دیگر :" گشتم نبود، نگرد، نیست!!! "
● Keyword Stuffing در متن اصلی مقالات ( نه ! نه ! نه ! ) :
متن اصلی هم همانند عناوین مقالات نباید شاهد Keyword Stuffing باشد . طولی نخواهد کشید که گوگل متوجه کار شما شود. البته این رو باید بگم که اگر در یک کلمه رقیبی وجود نداشته باشد و یک وب سایت Keyword Stuffing کند ، ممکن است که آن وب سایت در رتبه اول قرار گیرد به عبارتی دیگر "در نبود شیر ، روباه جولان خواهد داد"
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست