جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
آگاهی از ترافیک وب
مطالعات اخیر نشان می دهد که میزان ۳۰ درصد از مخاطبین سایتهای تجارت الکترونیکی بخش خرید (Shopping Cart) را بصورت نا تمام رها می کنند . از طریق تحلیل های وب می توان سرنخهای این درصد بالا را به دست آورد. امروزه در جو دشوار کاری ، شرکتهایی که کالاهای خود را روی خط به فروش می رسانند خود را در رقابتی برای هرچه تاثیرگذارتر کردن وب سایت هایشان می یابند و در راستای این هدف ، برای انجام اقدامات روبه رشد، از تحلیل های وب استفاده می کنند (نوعی فناوری که الگوهای استفاده از سایت را کنترل و گزارش می دهد) این کار موجب می شود به درک بهتری از اینکه چگونه مشتریان اطلاعات مورد نظرشان را می یابند و محصولات را خریداری می کنند برسند. شرکتها می توانند از گردآوری چنین تحلیل هایی در بهبود بخشیدن سایتهایشان برای افزایش وفاداری مشتریان و هرچه بیشتر کردن فروش استفاده کنند. تمام این روند به یک عملیات بحرانی برای چگونگی عملکرد خرده فروشان تبدیل شده است .
اما شما با این اطلاعات چه می کنید؟ آنها تلاش می کنند دریابند چه کاری را از چه طریقی باید انجام دهند و این کار چه سودی برایشان خواهد داشت.
●بررسی کردن ترافیک
یکی از راههای این کار می تواند استفاده از پرونده لاگ های وب سایت برای تعقیب مشتریان احتمالی در حالی که روی خط هستند باشد . از طریق چنین پرونده هایی آنها می توانند مشخص کنند که مشتریان چه صفحاتی را به چه ترتیبی دیده اند و سرانجام کجا به جستجوهایشان خاتمه داده اند.
در نظر گرفتن اینکه بازدیدکنندگان چه مسیری را در وب سایت درپیش گرفته اند به دارندگان وب سایت کمک می کند استراتژی انتخاب کنند که افراد را ترغیب کند برای رسیدن به منظورشان، مسیر خاصی را مورد بازدید قرار دهند.
●تغییر دادن نتایج
ترک بخش خرید یکی از عمده ترین دردسرهای دارندگان وب سایت است. مطالعات اخیر نشان داده است حدودا ۳۰ درصد از بازدیدکنندگان سایتهای تجارت وب، بخش خرید را نا تمام رها می کنند. از طریق تحلیل های وب، دارندگان سایت سر نخهایی از دلایل این درصد بالا بدست می آورند. یک مشکل این است که وب سایتها گیج کننده هستند شاید هم به این دلیل باشد که افراد ترجیح می دهند بتوانند در مورد جزئیات مورد نظرشان با شخصی صحبت کنند و بعلت عدم وجود این امکان، به کل دست می کشند و رها می کنند.
ممکن است قیمت نیز یکی از موانع باشد. خصوصا اگر شرکتی متوجه نشود مخاطبینش تا پیش از دیدن قیمت، محصولات را می پسندند یا نه. باید اقدامات گسترده تری در مورد سود خرید انجام گیرد تا قیمت را در ذهن مشتری موجه تر و ارزشمند تر سازد یا شاید هم نیاز باشد به کل قیمتها تغییر کنند.
●اصول و مبانی مهم
بررسی های ترافیک وب اطلاعات دیگری نیز در اختیار دارندگان وب قرار می دهد. برای مثال : آگاهی از اینکه خریداران بالقوه چگونه سایت را پیدا کرده اند. آیا از طریق موتورهای جستجوگر یا از طریق سایتهای دیگر که هنگامی که افراد روی آن سایتها هستند به سایتهای دیگر متصلشان می کنند . این مطالب هنگامی که یک شرکت تصمیم به بازاریابی می گیرد و یا قصد دارد همکاران بالقوه خود را بیابد بسیار اهمیت دارند.
همچنین اگر سایت حجم زیادی عبور و مرور جهانی داشته باشد، دارنده سایت می تواند تصمیم بگیرد که آیا ارائه سایتش به زبانهای مختلف سودمند خواهد بود یا خیر؟ همچنین می تواند سایت اختصاصی برای کشورها باز کند تا میزان فروش بالاتر رود. همین طور اگر شرکتی ببیند هجوم نا خواسته ای از بازدید کنندگان جهانی به سایتش سرازیر شده است ممکن است به این نتیجه برسد که هزینه بازاریابی و تبلیغاتش را در راه اشتباهی صرف کرده است.
●تنها ترافیک کافی نیست
آگاهی از اینکه مشتریان روی وب سایت حقیقتا در جستجوی چه هستند تحقیقات و مطالعاتی بسیار وسیع تر از پرونده های لاگ های ترافیک وب را می طلبد.
یک پارامتر که در این کار اهمیت دارد این است که در نظر گرفته شود چگونه می توان حجم بازدید های زیاد را از نظر فناوری موجود، کنترل کرد.
همچنین یک اقدام مهم این است که دورنمای رقابتی وسیع تری باید بررسی شود و اینکه از امکانات دنیای واقعی در تجارت روی خط استفاده کنیم، مثل یک دور رانندگی آزمایشی با ماشین یا یک سفر به یک محل توریستی.
منظور از تحلیل وب، در نهایت برای تحلیل تجارت و تحلیل مشتری است. تحلیل های ترافیک وب ما را در درک اینکه مشخصا در بخش اندرکنشی (Interactive) روابط چه اتفاقی می افتد و چه می گذرد، یاری می دهند و این خود بخشی دیگر از یک پازل بزرگتر است.
محمود بشاش
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران اسرائیل غزه مجلس شورای اسلامی دولت نیکا شاکرمی روز معلم معلمان رهبر انقلاب مجلس بابک زنجانی دولت سیزدهم
هلال احمر یسنا قوه قضاییه آتش سوزی پلیس تهران بارش باران سیل شهرداری تهران آموزش و پرورش سازمان هواشناسی دستگیری
حقوق بازنشستگان قیمت خودرو بازار خودرو قیمت طلا قیمت دلار خودرو دلار سایپا ایران خودرو بانک مرکزی کارگران تورم
فضای مجازی شهاب حسینی سریال تلویزیون نمایشگاه کتاب مسعود اسکویی عفاف و حجاب سینما سینمای ایران دفاع مقدس موسیقی
رژیم صهیونیستی فلسطین آمریکا حماس جنگ غزه اوکراین چین نوار غزه ترکیه انگلیس یمن ایالات متحده آمریکا
استقلال فوتبال پرسپولیس علی خطیر باشگاه استقلال لیگ برتر لیگ برتر ایران تراکتور لیگ قهرمانان اروپا رئال مادرید بایرن مونیخ باشگاه پرسپولیس
کولر هوش مصنوعی تلفن همراه گوگل اپل آیفون همراه اول تبلیغات اینستاگرام ناسا
فشار خون کبد چرب بیمه بیماری قلبی دیابت کاهش وزن داروخانه رابطه جنسی