سه شنبه, ۲ بهمن, ۱۴۰۳ / 21 January, 2025
کلاه قرمزی ،نکاتی برای موفقیت حرفهتان به شما می آموزد!
پارسال پسرعمهزا اومد، امسال ببعی و فامیل دور. به نظرم میشه از این برنامه درسهایی گرفت و نکاتی را آموخت که در شرایط کاری ما هم تاثیر خواهد داشت.
در طول تعطیلات تنها برنامهای که از تلویزیون تماشا کردم، کلاه قرمزی و پسرخاله بود. برنامهای که برای هم سن و سالهای من هم نوستالژی دوران کودکی و نوجوانی داره و هم اینکه همین حالا اجازه میده دوباره احساس کودکی را تجربه کنیم. فکر نمیکنم کسی با موفق بودن این برنامه مخالفت داشته باشه. حتی اجرای ساده و بدون حاشیه ایرج طهماسب بهعنوان مجری هم کاملا مناسب این برنامه است.
اما سوالی که در زمان دیدن این برنامه مدام از خودم میپرسیدم این بود که چطور چنین برنامهای میتواند در طول چند سال موفق و موفقتر باشد. هر سال با رو کردن شخصیتهای تازه و ایدههای تازه، جذابیتهای جدیدی به برنامه اضافه شده. پارسال پسرعمهزا اومد، امسال ببعی و فامیل دور. به نظرم میشه از این برنامه درسهایی گرفت و نکاتی را آموخت که در شرایط کاری ما هم تاثیر خواهد داشت.
پنج نکته که برای کاربرد در حرفهتان میتوانید از کلاه قرمزی بیاموزید:
۱) محصول (خدمات) خود را بشناسید
ایرج طهماسب و حمید جبلی با کلاه قرمزی به شهرت رسیدند و همین عروسک با این ویژگیها را تبدیل به محصول خود کردند که این محصول در فیلمهای سینمایی و مجموعههای تلویزیونی عرضه شد.
۲) نوآوری داشته باشید
نوآوری الزاما به معنی خلق محصول جدید و شروع یک مسیر تازه کاری نیست. نوآوری حتی میتواند اعمال تغییرات هرچند جزیی در محصول (خدمات) پیشین یا تکمیل آنها با محصولات (خدمات) جدید باشد. در این برنامه محور اصلی همان کلاهقرمزی است اما اضافه شدن شخصیتهای جدید، کلاهقرمزی را پررنگ تر میکند.
۳) روی نقاط قوت خود تمرکز کنید
بدون شک ایرج طهماسب و حمید جبلی طنز خاص خود را دارند. این را در فیلمهایی که با هم بازی کردهاند هم دیدهایم. این نوع طنز که بسیار ساده است از نقاط قوت آنهاست. توانایی صدا سازی حمید جبلی و توانایی مجریگری بسیار ساده ایرج طهماسب، از ویژگیهایی است که روی آنها سرمایهگذاری میکنند و محصول (خدمات) خود را بر آن اساس ارائه میدهند. قرار نیست برای موفق بودن مثل دیگر آدمهای موفق بود. فقط باید بر اساس تواناییها کار کرد و ویژگیهای منحصر بهفرد را شناخت.
۴) برند شخصی خود را بسازید
ایرج طهماسب و حمید جبلی برند خود را ساختهاند. بیشتر از هرچیزی همه ما میدانیم که آنها در حوزه کودک فعالیت میکنند و عمده تواناییشان در این بخش است. و البته عروسکها با آن صداها و حرکات محصول آنها است. وقتی قرار است برند خود را با موفقیت بسازید باید بتوانید پیام خود را واضح، بدون واسطه و با تداوم در طول زمان به مخاطب برسانید.
۵) یکبار در سال
شما میتوانید یکبار در سال کاری را انجام دهید اما آن را درست انجام دهید. به نظرم نیاز به توضیح بیشتر ندارد.
منبع : thecoach.ir
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست