شنبه, ۱۶ تیر, ۱۴۰۳ / 6 July, 2024
متقاعد كردن با نیرویی فراتر از كلمات
گاهی اوقات كه می خواهید كسی را متقاعد كنید ، تنها كلمات به كمك شما نمی آیند . آنچه كه پشت حرف هایتان یا فراتر از آنها قرار گرفته اند ، عامل مهم دیگری هستند ، این نیرو آنچه را كه در ناخودآگاه فرد است ، متأثر می كند و آنرا به جنبش در می آورد . مثلاً یك لبخند می تواند از این دسته باشد و اغلب مخاطب شما اصلاً متوجه نمی شود كه چرا و به خاطر چه چیز متقاعد شده و تحت تأثیر قرار گرفته است . خود كلمات هم فاكتور های مؤثری هستند و هنگامی كه با مخاطبتان مثل خودش حرف بزنید ، مؤثرتر خواهند بود . بهتر است بیشتر توضیح دهیم :
دسته اول
تكه كلام هایی هستند كه هر شخص مدام آنها را به كار می برد . مثلاً یكی عادت دارد بگوید : «متوجهم كه چه می گویید...» یا «می فهمم» یا «كاملاً درست است.» به این عبارات یا كلمات توجه كنید و شما هم همانند او بكارشان گیرید . مثلاً وقتی كه می خواهید سر صحبت را باز كنید ، بگویید : «همان طور كه متوجه هستید ...» یا «كاملاً درست است كه شما...» این ترفند به مخاطب می فهماند كه درست مثل او هستید و می تواند به شما اعتماد كند .
دسته دوم
از این روش ها به این شكل است كه كاملاً و با دقت به حرف های مشتریان توجه كنید و دریابید كه او دقیقاً چه می خواهد و خواستار چیست . آیا «او می خواهد كه یك سیستم صوتی پیشرفته در اتومبیلش داشته باشد» یا این كه «دنبال یك دفتر كار مناسب می گردد.» وقتی كه از خواسته آنها آگاه شدید ، به زبانی كه برای بیان آنها بكار می برند، توجه كنید . فرض كنید كه از نیازهای مشتری كاملاً آگاهید و در سخنان خود آن را مطرح كرده او رامتقاعد می كنید كه قادرید احتیاجات او را برآورده كنید . شما هم باید احساس درونی خوبی داشته باشید از این رو نمی خواهید زیر قولتان بزنید . به همین علت ، راهكار ذكر شده مؤثر و پاسخگوست . مثلاً این شرایط را در نظر بگیرید : شما نماینده یك آژانس مسافرتی هستید و علایق مشتری خود را دریافته اید . به او می گویید : «اگر اشتباه نكنم ، می خواهید كه برای تعطیلاتشان به كنار دریا بروید. دوست دارید كه مناظری زیبا و ساحلی آفتابی داشته باشد و مراكز تفریحی هم در همان حوالی وجود داشته باشد و مهم تر از همه خرج یك هفته اقامت از ۲۰۰۰ دلار بیشتر نشود . خیلی شانس آورده اید . چون من دو تور هوایی پیدا كردم كه دقیقاً مثل شرایط شما هستند . دوست دارید برای یكی از این دو بلیط بخرید ؟»
وقتی كه شما عین آن چیزی كه مشتری درخواست كرده ، به او ارائه كنید ، احتمال این كه منصرف شود ، اندك خواهد بود . بیشتر آنها اصلاً متوجه نمی شوند كه در جملاتتان عیناً واژه ها یا عبارات خودشان به كار رفته است . در نهایت متقاعد خواهند شد . به همین دلیل این ترفند به ظاهر ساده نتایج خوبی به دنبال دارد .
By: Steve Gillman
مترجم : آذین صحابی
انتخابات ریاست جمهوری 1403 انتخابات ریاست جمهوری انتخابات انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم سعید جلیلی ستاد انتخابات کشور انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ ایران پزشکیان جلیلی سیاست دور دوم انتخابات
هواشناسی ترافیک تهران قوه قضاییه پلیس شهرداری تهران اربعین گرما قتل تب دنگی سلامت
خودرو دلار چین حقوق بازنشستگان قیمت طلا قیمت خودرو قیمت دلار دولت سیزدهم بانک مرکزی مسکن بازار خودرو قیمت سکه
ماه محرم بهاره رهنما هنرمندان ازدواج محرم تلویزیون الناز شاکردوست بازیگر سینما سینمای ایران
آیفون
اسرائیل انگلیس جو بایدن فلسطین جنگ غزه رژیم صهیونیستی غزه آمریکا روسیه دونالد ترامپ سازمان همکاری شانگهای ولادیمیر پوتین
یورو 2024 فوتبال تیم ملی اسپانیا پرسپولیس استقلال تیم ملی آلمان علیرضا بیرانوند باشگاه پرسپولیس ترکیه کریستیانو رونالدو سپاهان لیگ برتر
هوش مصنوعی سامسونگ ایلان ماسک پهپاد گوگل هواپیما نمایشگاه الکامپ
فشار خون سرطان خواب کاهش وزن دیابت