یکشنبه, ۷ بهمن, ۱۴۰۳ / 26 January, 2025
روابط دلبستگی در كودكان پیش دبستانی و دبستانی
پژوهش ها نشان میدهند كه روابط متقابل دلبستگی مادر – نوزاد نقش مهمی در عملكرد سازگارانه و رشد در دوران كودكی ایفا میكنند. با این حال پژوهش كافی در این حوزه بر روی كودكان پیش دبستانی و دبستانی انجام نشده است. اخیراً پژوهشگران براساس موقعیت ناآشنای اینزورث به عنوان یك مدل مفهومی و تجربی، مقیاسی برای ارزیابی سبكهای دلبستگی كودكان ۷-۵ ساله ساختند.
مؤلفان فرض كردند كه كودكان ایمن دارای كیفیت بهتر در روابط، سطوح بالای همكاری و رابطهی متقابل با مادر هستند. فرض بر این بود كه مادران كودكان ایمن پذیرنده و تبادلپذیرند و با فرزندانشان ارتباط برقرار میكنند. در مقابل دلبستگی ناایمن – كنترل كننده و ناایمن آشفته نشان دهنده كیفیت ضعیف روابط، سطوح پایین همكاری و تبادل كمتر هستند. ۱۲۱
كودك فرانسوی زبان كه در یك پژوهش پیشین در حوزه دلبستگی شركت كرده بودند مجدداً براساس سبك دلبستگی طبقهبندی شدند و سپس در آزمون تجدیدنظر شده موقعیت ناآشنا كه توسط مؤلفان طراحی شده بود، شركت نمودند. براساس نتایج به دست آمده فرضیههای پژوهش پیشین مبنی بر وجود تداوم میان الگوهای تعامل در دوران نوزادی با الگوهای سنین پیش دبستانی و دبستان تأیید شد.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست