شنبه, ۲۰ بهمن, ۱۴۰۳ / 8 February, 2025
یادگاری
![یادگاری](/web/imgs/16/162/ghwdh1.jpeg)
● Keepsake
در مدرسهٔ جادوگران اتفاقاتی به وقوع پیوسته که موجب ناپدید شدن تمام شاگردان و اهالی مدرسه شده است. شما برای یافتن دلیل و حل این معما وارد میشوند.
بازی یادگاری یک بازی معمائی با معماهای بسیار پیچیده برای کامپیوترهای شخصی میباشد. در این بازی بازیکن با حل هر معما فکر میکند که این آخرین معمای مشکل و پیچیدهٔ بازی است اما در پس هر معما معمائی دیگر ظاهر میشود که برای حل هر کدام از آنها ساعتها باید با صفحهٔ مانیتور و محیط بازی کلنجار رفت و محاسباتی گسترده را انجام داد.
برای تمام کردن این بازی از استراتژیهای منتشر شده Gimli & Jochen و Tallyho استفاده شده است.
● انجام بازی:
علامت مثبت در آیکون گوشه سمت چپ (پائین) تصویر محل آیتمها، پوشه و محل ذخیره بازی میباشد. با کلیک روی علامت سئوال نیز راهنمائی مختصری از جائیکه باید بروید و کار بعدی شما نشان داده میشود.
در شروع این بازی Lydia قصهٔ زندگی خود و خانوادهاش را برایتان شرح میدهد. بهدنبال آن شما خود را در بیشهای خواهید یافت و Mustavio بازرگان قواعد بازی را توضیح میدهد. او را تا بالای تپه پیش گاری دنبال کنید. جعبه کوچک پائین گاری را باز کرده و بطری را بردارید. بازرگان به پائین تپه میرود، شما هم راه او را ادامه دهید تا بهصورت خودکار جلوی در بزرگ مدرسه که بیشتر شبیه قصر است برسید. پس از در زدن میبینید که در بسته است. به سمت راست صفحه بروید و بیشه را ادامه دهید تا کنار رودخانه به بازرگان برسید. با او حرف بزنید و راجع به هر چیزی بپرسید. او نمیتواند برای باز کردن در به شما کمک کند.
به جلوی مدرسه و به بالای سکوی حوضچه بروید. در اینجا با کلیک روی پانل وسط، معمائی خواهید دید که با حل آن در مدرسه باز خواهد شد. این چهار مجسمه را باید به ترتیبی کلیک کنید تا چهار پاندولی که پس از آن پائین میآیند به ترتیب توسط این مجسمهها ضربه بخورند و در مدرسه را باز کنند.
● راهحل: اولین مجسمه، بالا سمت راست. دوم: پائین سمت چپ. سوم: بالا سمت چپ. چهارم: پائین سمت راست. وارد مدرسه شوید. سمت راست محوطه پلههائی را میبینید که به بالا امتداد دارند. یک راهرو باریک سمت راست پلهها که دریچهای به محوطه سبز باغ نیز دارد مشاهده میکنید. وارد راهرو شده و راه باریک را ادامه داده از پلهها بالا رفته وارد اطاقکی میشوید که قفسههائی در آن میبینید. درون این قفسهها یک سگ زندانی است که نیاز به کمک دارد. توسط نشان آبی درخشان روی در قفسه با او صحبت کنید. روی آن کلیک کنید تا در قفسه باز شده و Zak از آنجا آزاد شود.
سپس سمت چپ دری که زاک از آن بیرون آمد را کلیک کنید تا دسته کلید را بهدست آورید. به جلوی ورودی مدرسه و اژدهای جلوی در برگردید. از پلههای روبهرو بالا نروید، سمت چپ پشت قفسه کتابها در گوشه یک راه باریک وجود دارد که توسط پلههائی به پائین میرود. از این مسیر بروید. در ادامه به یک تقاطع پل مانند میرسید (قبل از رد شدن از پل، کتابچه نکتهها را از جلوی کتابخانه سمت راست بردارد) که پس از رد شدن از آن و در منتهیالیه سمت چپ مسیر، به محوطه باز باغ و حوضچه ماهی میرسید. از پلهها پائین رفته و سمت چپ در انتهای باغ، سگ شما را بهسوی عروسک دوران کودکیتان راهنمائی میکند.
پس از آنکه خاطرات دوران کودکی در ذهنتان مرور شد بهصورت خودکار و بهوسیله جادو در سالن ورودی جلوی یک در بسته خواهید بود. برای باز کردن این در نیاز به نیروی الکتریکی دارید. دوباره به مسیر باغ (جائیکه عروسک را پیدا کردید) برگشته و در انتهای راه مفروش باغ در پائین چند پله به در زیرزمین خواهید رسید. تمام اتاقهای زیرزمین را گشته و جعبههای Mustavio را ببینید و در ادامه بروید تا به یک شکاف روی دیوار برسید. اما نمیتوانید از شکاف دیوار به آنطرف بروید.
سمت راست شکاف پائین صندلی کلیک کنید تا وارد مسیری شوید که در انتها پس از توربین آبی و رودخانه در انتهای مسیر پلهها معمائی در انتظار شماست.
● حل معما: دو قرقره چوبی و دو اهرم دو طرف هر کدام از آنها وجود دارد. روی قرقره چوبی سمت راست کلیک کنید تا وزنه سمت راست بالا بیاید.
▪ روی اهرم سمت چپ از قرقره سمت راست کلیک کنید.
▪ روی اهرم چپ از قرقره سمت چپ کلیک کنید.
▪ روی اهرم سمت چپ از قرقره سمت راست کلیک کنید.
▪ روی قرقره سمت راست چوبی کلیک کنید.
▪ روی اهرم سمت چپ از قرقره سمت راست کلیک کنید.
اینک باید هر چهار چراغ آبی دو طرف وزنهها روشن شده باشند. روی نشان وسط چراغها کلیک کنید تا چرخدندهها به حرکت درآیند و قسمتی از کار برای برقراری نیروی الکتریکی مدرسه انجام شود. پس از آنکه معمای وزنهها را حل کردید، سمت چپ وارد در بستهٔ انتهای راهرو سمت راست توربین آبی شوید. وقتی از اولین پلههای چوبی پائین میآئید شما در طبقهٔ میانی از سه سطح اتاق هستید با هشت پایهٔ فلزی که برای برقراری کامل جریان الکتریکی مدرسه باید آنها را تنظیم کنید. روی این پایهها توسط شکل مدارها و اتصال این مدارها به یکدیگر رسم شده است که با خواندن آن و قرار دادن دسته روی محل اتصالها جریان الکتریکی برقرار میشود.
وقتی روی هر پایه کلیک میکنید این تصویر نمایان میشود با این تفاوت که شمارههائی دور یکی از چرخدندهها نوشته شده است، آن تصویر را با شکل مقایسه کنید و از بین حروفی که در پایهها نوشته شده حرفی را که در تصویر آمده انتخاب و دسته را روی آن حرف قرار دهید.
به اینصورت:
وقتی وارد ساختمان شدید و از پلهها پائین آمدید اولین پایهای را که میبینید روی حرف II قرار دهید.
دستگیرهٔ پایه بعدی را روی III قرار دهید.
از پلهها بالا رفته و دستگیرهٔ پایه بعدی را که در پاگرد اول است روی I قرار دهید.
بالاتر رفته و پایهٔ روبروی در باز را روی III قرار دهید.
پایهٔ روبروئی را نیز روی III قرار دهید.
جلوتر، پایهٔ بعدی که نزدیک دیوار است را روی I قرار دهید.
پایهٔ بعدی سمت راست را روی II قرار دهید.
اینک از پلهها پائین آمده و آخرین پایه را که پائینترین سطح است روی I قرار دهید.
اگر درست عمل کرده باشید چهار قسمت از دستگاه بهکار میافتد و جریان الکتریکی داخل مدرسه برقرار میشود.
حالا میتوانید وارد در انتهای سالن اصلی که اهرمی سمت چپ آن وجود داشت شوید.
پس از کشیدن اهرم وارد شده صحنههائی از ناپدید شدن افراد مدرسه در رویا خواهید دید. سپس بر روی پلهها در نقطهای دیگر هستید. به جلو آمده و پس از برداشتن کلید از روی زمین مسیر را به عقب برگردید. شمارههای روی کلید ۲۴۳۴۵ میباشند. اینک باید دفتر سرایدار را پیدا کنید. مسیر را ادامه دهید تا به یک در آبی بزرگ برسید. با ضربه زدن به در، زاک میترسد و فرار میکند. شما نیز پیش او میروید و او را دلداری میدهید. پس از باز شدن در، وارد شده و با هر سه مجسمه حرف بزنید.
پس از پایان گفتگو با مجسمهها، بیرون آمده و مسیر را به پائین ادامه دهید تا به پنجرهٔ شیشهای قرمز رنگ اتاق ناهارخوری برسید. به درون آن نگاه کنید. مسیر را به سمت چپ طی کنید تا در انتها از پلههای عریض سمت راست دیوار بنبست به داخل سالن اصلی اژدها برسید (سالنی که بهوسیله در الکتریکی از آن خارج شدید). اینک از پلههای سمت چپ اژدها (سمت چپ سالن) بالا بروید و سمت راست، جلوی در چوبی کلیک کنید. وارد شده روی میز را نگاه کنید. یک کاغذ نیمسوخته و نوشته XFBm را خواهید دید، آنرا بردارید. نقشهٔ روی دیوار را مورد بررسی قرار دهید. چوبدستی سحرآمیز کنار دیوار و سپس نوشته دیگر روی میز را بردارید. گوشه دیگر اتاق بین کتابها برای باز کردن در صندوقچه باید رمزی که روی کلید بود را وارد کنید ۲۴۳۴۵. با چرخاندن هر یک از پنج گزینه رقمهای گزینههای دیگر نیز تغییر میکنند که اینکار را کمی مشکل خواهد کرد.
رقمها را از چپ به راست اجراء میکنیم. ابتدا چهارمین رمز را روی عدد ۴ بگذارید (حالا شمارهها ۱۲۱۴۱ میباشند).
دومین رمز را روی ۴ قرار دهید (شمارهها ۱۴۵۴۱ میشوند).
رمز سوم را روی ۳ قرار دهید (شمارهها ۱۴۳۴۲ میشوند).
پنجمین رمز را روی ۵ قرار دهید. اینک رمز شما درست شده است ۲۴۳۴۵.
کلید بزرگ سمت راست را بچرخانید تا در صندوقچه باز شود و تاج سحرآمیز را بردارید. اینک میتوانید نقشه روی دیوار را بخوانید.
به سالن اصلی بروید و روی دست نورانی اژدها کلیک کنید. نوشتهها را بخوانید.
شما باید امتحان شوید.
از در الکتریکی پشت مجسمه اژدها در سالن اصلی بالا رفته و سمت راست به اولین در سنگی برسید. این در با چوبدستی سحرآمیز باز میشود (اگر باز نشد بهطور کامل با سه مجسمهٔ سنگی صحبت نکردهاید) اما وارد آن نشوید. تمام مسیر را به سمت چپ بروید. از پنجره اتاق ناهارخوری نیز رد شوید تا به در سنگی دیگری برسید که آن نیز با چوبدستی سحرآمیز باز میشود. اما داخل آن کاری از پیش نخواهید برد. سمت راست از پلهها جلو رفته و وارد اتاقی که سه مجسمه بود شوید از آنها برای باز کردن درهای اتاق آزمایش بپرسید. اینک باید به اولین اتاق سنگی که باز کردید برگردید و اولین امتحان را جواب دهید.
پس از وارد شدن، روی سر شیر سنگی کلیک کنید. از شما سئوال خواهد شد ارزش واقعی بهترین دانشگاه در چیست؟
از بالا به پائین، سومین گزینه را کلیک کنید.
سئوال بعدی: نشان فداکاری یک ساحر بزرگ چیست؟
گزینهٔ دوم را کلیک کنید.
سئوال سوم نیز گزینه چهارم را کلیک کنید که در مورد اتفاقی است که برای ساحر میافتد.
پس از انجام موفقیتآمیز امتحان، باید به سراغ در سنگی بعدی بروید.
ابتدا از پلههای سمت چپ پائین آمده و در سالن اصلی از پلههای سمت راست بالا بروید. جلوی قفسه کتابها به سمت راست رفته و پس از بالا رفتن از پلهها وارد در چوبی شوید. به سمت چپ رفته، زاک ترسیده است و نمیآید. او از ارتفاع زیاد میترسد. مسیر را ادامه داده و وارد در چوبی بعدی شوید. شما درون دانشگاه میروید. کاغذها را از روی زمین بردارید. این نوشتهها چگونگی درست کردن نوعی معجون از یک گیاه را آموزش میدهد. پائین پلهها، در سنگی را باز کرده وارد شوید. اهرمی در اینجا وجود دارد که میتواند پل شکسته که ارتباط بین بالکن با طرف مقابل را برقرار کند. اهرم را بکشید. از اینجا به عقب برگردید و پس از گذشتن از در چوبی بعدی به سمت چپ پس از صندلیها وارد اتاقی شوید که تعدادی صندلی و کتابخانه وجود دارد. پلاک کف زمین را بخوانید. سمت چپ دری چوبی وجود دارد که سه اژدهای سبز سمت چپ و سه اژدهای سفید سمت راست آن خودنمائی میکنند.
سه اژدهای سمت چپ را از چپ به راست G۱ تا G۳ و سه اژدهای سمت راست را از چپ به راست از W۱ تا W۳ مینامیم. شما باید سه اژدهای سبز را به سمت راست و سه اژدهای سفید را به سمت چپ بیاورید.
اگر درست عمل کرده باشید چراغها روشن شده و پس از باز شدن در، یک باز شکاری از آن خارج میشود. وارد مسیر شده و در ادامه منظرهای زیبا از باغ و آبشار را خواهید دید. در انتها وارد در سمت راست شوید. اینجا بالکن مطالعه است. نوشتهها را از روی میز بردارید.
مسیر را به سالن اصلی برگشته از پلههای ورودی بیرون به سمت بیشه سمت راست بروید و کنار رودخانه با بازرگان راجع به همه چیز صحبت کنید.
به سالن اصلی مدرسه بازگشته و دوباره از پلههای سمت راست بالا رفته جلوی قفسهٔ کتابها به سمت راست بروید. سپس به سمت چپ پیچیده و از پلههای باریک پائین بروید (مسیری که به حوضچه ماهیها و باغ منتهی میشد) مسیر را ادامه داده از پل بالکن رد شده به سمت راست بروید. از پلههای چسبیده به دیوار سمت راست بالا بروید تا به در چوبی اتاق ناهارخوری برسید. در اتاق ناهارخوری جلو رفته و روی میز چوبی دستورالعمل ساختن معجون گیاهی را بردارید. سمت راست اتاق از پلههای چوبی پائین رفته وارد آشپزخانه میشوید. آشپزخانه را بررسی کنید. در گوشه آشپزخانه بعداً باید معجون را درست کنید اما فعلاً هنوز به گیاهی که لازم دارید دست نیافتهاید. سمت دیگر آشپزخانه (قسمت انبار) در گوشه سمت چپ محل نورانی آبیرنگ دریچهای میبینید. این دریچه آسانسوری است که شما را به قسمت پائین میبرد. داخل آن کلیک کنید تا به زیرزمین انبار برسید. به سمت راست آمده از پلهها پائین رفته و وارد در کوچک دیگر سمت چپ پلهها شوید. اهرمی را میبینید که مربوط به آسانسوری چوبی میشود. اگر آنرا بکشید آسانسور پائین میآید ولی از اینجا به آن دسترسی ندارید. یک در مخفی وجود دارد که توسط آن میتوان به این قسمت رفت و آمد کرد.
مسیر را برگشته و دوباره به اتاق ناهارخوری بروید و از همان دری که وارد اتاق ناهارخوری شدید خارج شوید. از پلهها پائین آمده و به مسیر سمت چپ که به باغ میرود بروید. مسیر مفروش باغ را بروید تا به در زیرزمین برسید. وقتی وارد زیرزمین شدید از سه قسمت پلهها پائین بروید تا در انتها روی دیوار به نوشتههای نورانی آبیرنگ MSK برسید. در اینجا مشاهده خواهید کرد که با هر بار کلیک کردن روی یکی از حروف ترکیب آنها تغییر میکند. شما باید با توجه به کاغذ نیمسوختهای که در دست دارید این معما را حل کنید و کلمات رمز را بهدست آورید تا این در مخفی باز شود.
![](/imgs/no-img-200.png)
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست