جمعه, ۲۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 10 May, 2024
گنه کرد در بلخ آهنگری
مثل این است که طرف مقابل تهدیدتان کند «میروی تا غروب پنج شش تا مهمان پیدا میکنی میآوری خانه، اگر نیاوردی خودم سجلت را باطل میکنم!» شما هاج و واج و با ترس میپرسید «مهمان؟ از کجا؟ کی؟ اگر راضی نشدند بیایند چه؟ گناه من چیست؟» اما او شانه بالا میاندازد و رو بر میگرداند و میگوید «خود دانی!»
حرفش غیرمنطقی است؛ تهدیدش بیمعناست و احتمالا شما حدس میزنید او دنبال بهانهای میگردد تا از صفحه روزگار محوتان کند و قضیه مهمان، فقط بهانه است.
صاحبان آژانسهای گردشگری هم حالا همین حدس را میزنند، چون دیروز مرتضی شریفی، مدیرکل مراکز اقامتی و خدمات گردشگری کشور در ابراز نظری عجیب به آنها هشدار داده است اگر میخواهند مجوزشان برای سال آینده تمدید شود حتما باید تور ورودی به کشور داشته باشند که یعنی اگر آژانسدارها و همه آنها که زیر نظرشان کار میکنند، نتوانند خارجیها را راضی کنند به ایران بیایند تا سال آینده بیکار خواهند شد.
اینکه تهدید مدیرکل مراکز اقامتی و خدمات گردشگری کشور منطقی است یا نه، بماند؛ چرا که انتخاب مقصد سفر بهوسیله گردشگران امری کاملا اختیاری است، یعنی امکان دارد آژانسهای مسافرتی کشورمان برای جذب گردشگران خارجی تمام توانشان را بهکار گیرند، اما آنها به هر دلیلی نخواهند ایران را به عنوان مقصد انتخاب کنند.
در این شرایط نمیشود تقصیر را گردن آژانسها انداخت و مجوزشان را تمدید نکرد مگر آن که همه این ماجراها بهانهای باشد که مسوولانی در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را مجاز میکند برخی آژانسها را تعطیل کنند.
از سوی دیگر مهمترین ابزار برای جذب گردشگرانی که این مسوول میخواهد به بهانه نیامدنشان به ایران آژانسها را تعطیل کند، تبلیغات است.
بخش اول تبلیغات گردشگری تبلیغات درباره جاذبههای گردشگری یک کشور است که مسوولیت این نوع تبلیغات بهعهده متولیان دولتی گردشگری است و بخش دیگر که وجودش به بخش اول وابسته است، شامل تبلیغات درباره نوع خدمات گردشگری است که به مسافران در کشور مقصد ارائه خواهد شد. مسئولیت این بخش به عهده مراکز خصوصی یعنی همان آژانسهای مسافرتی است.
بحث تبلیغات گردشگری شما را یاد چیزی نمیاندازد؟ درست حدس زدید! همین تازگیها معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اعلام کرد بودجهای برای تبلیغات در اختیار ندارد و با این حساب، چگونه میشود انتظار داشت گردشگران به کشوری که هیچ اطلاعی دربارهاش ندارند، سفر کنند و اگر آنها در این شرایط، ایران را بهعنوان کشور مقصد سفرشان انتخاب نکنند، چرا آژانسهای مسافرتی باید مجازات شوند؟
آوید طالبیان
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
انتخابات مجلس انتخابات انتخابات مجلس دوازدهم مجلس شورای اسلامی ایران مجلس رهبر انقلاب رئیس جمهور سیدابراهیم رئیسی دولت سیزدهم دولت رئیسی
سیل ترافیک شهرداری تهران هواشناسی پلیس فضای مجازی تهران قتل آموزش و پرورش بارش باران سلامت افزایش حقوق بازنشستگان
گاز قیمت خودرو خودرو هوش مصنوعی قیمت طلا مالیات پالایش و پتروشیمی نمایشگاه نفت قیمت دلار مسکن حقوق بازنشستگان بانک مرکزی
نمایشگاه کتاب کتاب نمایشگاه کتاب تهران تلویزیون حضرت معصومه (س) زنان سینمای ایران سریال سینما
رژیم صهیونیستی غزه فلسطین جنگ غزه روسیه رفح اوکراین ولادیمیر پوتین طوفان الاقصی حمله به رفح مصر ترکیه
پرسپولیس فوتبال استقلال رئال مادرید لیگ برتر سردار آزمون لیگ قهرمانان اروپا بایرن مونیخ باشگاه پرسپولیس بازی باشگاه استقلال سپاهان
فناوری مغز وزیر ارتباطات اپل فیبرنوری ایلان ماسک ناسا گوگل سامسونگ
چاقی کاهش وزن تخم مرغ فشار خون آسم هندوانه کبد چرب