جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
مجله ویستا

درک جهات


درک جهات

۳ تا ۴ سالگی بازی با سایر کودکان را آغاز می کند. شروع به ادراک احساسات اطرافیان می کند و خود را در این امر سهیم می داند.
حس اعتماد به نفس اش افزایش یافته و نسبت به انجام کارهای مربوط …

۳ تا ۴ سالگی بازی با سایر کودکان را آغاز می کند. شروع به ادراک احساسات اطرافیان می کند و خود را در این امر سهیم می داند.

حس اعتماد به نفس اش افزایش یافته و نسبت به انجام کارهای مربوط به خودش علاقه نشان می دهد.

برخی ترس های او (مثلاً از تاریکی، هیولاها، تنها ماندن و ‎.‎.‎.) شکل می گیرد.

کنترل کافی روی عضلات بزرگ دست و پای خود پیدا کرده و بشدت نسبت به پریدن و دویدن، توپ بازی و حتی بالا و پائین رفتن از پله ها علاقه نشان می دهد.

برای خود لیستی از چیزهای مورد علاقه و مسائلی که دوست ندارد، تعریف می کند.

مفهوم جهت را درک کرده و از آن در کلماتش استفاده می کند.

کلمات جدید تری را استفاده کرده و جمله های طولانی تری می سازد.

متوجه این مفهوم می شود که هر حرفی از الفبا نام خاصی دارد و با تمرین، نام خودش را از میان نوشته ها، تشخیص می دهد.

[غزل شگرف]