سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 30 April, 2024
مجله ویستا

آموزش طراحی و انیمیشن (درس سوم)


آموزش طراحی و انیمیشن (درس سوم)

اجزاء صورت :
طراحی صورت:
یک دایره ترسیم کنید و سپس آن را به صورت تخم مرغی شکل یا همان لوزی درآورید.
به طراحی های نمونه مراجعه کنید و خطوط و محل قرار گرفتن چشم ها و بینی و گوش را خوب …

اجزاء صورت :

طراحی صورت:

یک دایره ترسیم کنید و سپس آن را به صورت تخم مرغی شکل یا همان لوزی درآورید.

به طراحی های نمونه مراجعه کنید و خطوط و محل قرار گرفتن چشم ها و بینی و گوش را خوب فرا بگیرید.

برای طراحی صورت از حالات مختلف لطفا به مجلات و یا تصاویری از حالات مختلف صورت که اغلب عکاسی شده است مراجعه کرده و از روی آنان و یا یک مدل انسان طراحی نمائید.

مرحله دیگر طراحی جداگانه اجزاء صورت است.

ابروها، چشم ها، بینی ، گوش و در حالات مختلف طراحی شود. مراجعه به کتاب های طراحی هم خوب است.

ابتدا خوب اندازه ها و استاندارد های طبیعی را فرا گرفته و سپس در مرحله بعد به طراحی کارتون خواهیم پرداخت. زیرا اگر پایه درست و طراحی صحیح از بدن و صورت انسان و یا حیوانات را فرانگرفته اید و یا آن را در حد مناسبی نمی دانید. بعدها در کار حرفه ای طراحی کارتون و انیمیشن با مشکل روبرو خواهید شد.

طراحی از انسان Figure Drawing

تعداد اندازه در طراحی بدن انسان به صورت استاندارد باید رعایت شود. مانند طول و قامت یک انسان کامل اندازه ۷.۵ یا ۸ سر است. که اگر بر روی هم قرار بگیرد اندازه قامت یک انسان کامل حواهد بود.

عرض شانه ها به اندازه سه سر است. مکانی که کف دستان بر روی ماهیچه ران قرار می گیرد و اندازه های دیگر که باید به یک کتاب طراحی بدن مراجعه کرد و از روی آن تمرین نمود.

در این مرحله مدتی طراحی انسان به صورت طبیعی و با اندازه های یاد شده را فرا بگیرید سپس به طراحی کارتون خواهیم پرداخت . کاراکتر شما و یا همان طراحی از انسان باید دارای خصوصیاتی از قبیل اینکه چگونه ایستاده است و چه تکیه گاهی دارد. آیا در حرکت است و یا حرکتی ندارد. نشسته است و یا در حالت سه بعدی پرسپکتیو قرار دارد. این کار نیازمند طراحی زیاد از روی مدل یک انسان و یا مدل چوبی آن است. مدل چوبی آن را می توانید از یک فروشگاه لوازم هنری تهیه کنید.



همچنین مشاهده کنید