جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
روانشناسی در بازاریابی | تاثیر روانشناسی در بازاریابی چیست؟
کاربران شبکه های اجتماعی دوست دارند محتوای صفحات خود را شامل عکس ها، ویدئوها، نظرات و مقالات و... با دیگران به اشتراک بگذارند.به تازگی مجله نیویورک تایمز نظرسنجی از مخاطبان خود انجام داده است که چرا کاربران علاقه مند به اشتراک گذاری محتواهای خود در شبکه های اجتماعی به صورت آنلاین هستند؟ نتیجه این نظرسنجی نشان می دهد که ۹۴ درصد از مردم به این دلیل علاقه مند به اشتراک گذاری محتوای خود هستند که احساس می کنند این کار موجب می شود مخاطبان آنها زندگی و حال بهتری داشته باشند!
افراد به دلایل زیر در شبکه های اجتماعی اقدام به اشتراک گذاری محتوا می کنند:
۶۸ درصد می خواهند خود را به دیگران معرفی کنند.
۴۸ درصد علاقه مند هستند موضوعاتی که برای آنها مهم است با دیگران به اشتراک بگذارند.
۷۳ درصد علاقه مند به ارتباط با کسانی هستند که با آنها علایق مشترک دارند.
۸۴ درصد برای حمایت از یک موضوع(یا کمپین) اقدام به اشتراک گذاری می کنند.
شاید جالب باشد بدانید مشتریان و مصرف کنندگان از به اشتراک گذاری محصول یا خدمت مورد استفاده خود لذت بیشتری می برند. به هر حال دلیل اصلی به اشتراک گذاری هر محتوایی ارتباط آنها با دیگران است و البته این اقدام افراد اگر با محصول یا خدمت شما ازسوی افراد انجام شود، می تواند یک روش فوق العاده برای ایجاد علاقه و آگاهی از کسب و کار شما باشد.واکنش اکثر افراد نسبت به یک محصول یا فرد در کمتر از ۹۰ ثانیه رخ می دهد و ارزیابی ۶۰ تا ۹۰ درصد افراد براساس رنگ ها صورت می گیرد که نشان دهنده تاثیر مستقیم رنگ ها بر بازاریابی است بنابراین با استفاده از رنگ صحیح برای کسب و کار یا کمپین بازاریابی و انطباق آن با پیامی که قرار است به مخاطب منتقل شود، بهترین ارتباط برقرار خواهد شد.
۱. احساسات مسری و واگیردار هستند. رفتار ویروس، شباهت زیادی به احساسات دارد چرا که به شدت واگیردار و مسری است. شاید بهترین مثال برای این مورد زلزله اخیر در کشور باشد، حتما شما نیز در شبکه های اجتماعی مختلف از جمله اینستاگرام، تلگرام، توییتر، فیس بوک و... تصاویر و ویدئوهای زیادی در این باره دریافت و مشاهده کرده اید. همان طور که مشاهده می شود احساسات ناشی از دریافت و مشاهده این پیام ها حتی موجب تغییر در رفتار مردم می شود و این روزها افراد جامعه کمی با هم مهربان تر شده اند!
یکی از بزرگ ترین مطالعات انجام شده درباره شبکه های اجتماعی نشان می دهد که وقتی در یک پست یا مطلب ارسالی احساساتی وجود داشته باشد، احتمال تاثیرگذاری آن بر مخاطب بیشتر است. بنابراین یکی از روش های اثرگذاری بر مخاطب روایتی عاطفی از یک موضوع است، کاری که بسیاری از برندها و نام های تجاری طی روزهای اخیر در ماجرای زلزله اخیر به خوبی از آن بهره بردند!
۲. اهدای جوایز مخاطبان را به مشارکت و پاسخ تشویق می کند. یکی از تاکتیک های خوب فروش با استفاده از تئوری «عمل متقابل» در علم روانشناسی است. با استفاده از این تئوری شما به مخاطبان خود وعده می دهید که در مقابل درخواستی مانند به اشتراک گذاری و انتشار یک پست یا ارسال یک ایمیل شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی و دریافت یک جایزه امتحان کنند و تجربه نشان می دهد این روش به خوبی در کسب نتیجه مطلوب جواب می دهد.
۳. تصاویر نمایشی مهم هستند. آزمون های روانشناختی زیادی از میزان توجه و علاقه افراد به تصاویر انجام شده است که نشان می دهد اغلب افراد یک تصویر چهره همراه با لبخند را نسبت به یک تصویر بی روح و بی تفاوت ترجیح می دهند. جلب توجه افراد به تصاویر با پس زمینه تاریک نسبت به عکس هایی با پس زمینه روشن نیز بیشتر است و با توجه به امکاناتی که به تازگی شبکه های اجتماعی در اختیار کاربران قرار داده اند، یک تصویر متحرک شانس بسیار بیشتری برای دیده شدن و جلب توجه مخاطبان دارد.
۴. بازخورد در شبکه اجتماعی موجب احساس وابستگی افراد به آنها می شود. این موضوعی بدیهی است، پاسخ دادن به واکنش های مشتریان و مخاطبان موجب وابستگی هرچه بیشتر آنها می شود و در صورت عدم پاسخ به نوشته ها و واکنش های افراد ممکن است به راحتی موجب عدم وفاداری آنها شود.به خاطر داشته باشید با اینکه بازاریابان روانشناس نیستند، اما بهترین و موفق ترین بازاریابان در کار خود از روانشناسی به بهترین شکل استفاده می کنند.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
انتخابات عراق مجلس شورای اسلامی حسن روحانی دولت سیزدهم نیکا شاکرمی دولت چین مجلس رهبر انقلاب بابک زنجانی شهید مطهری
ایران تهران هواشناسی یسنا سیل هلال احمر روز معلم آتش سوزی پلیس معلم شهرداری تهران آموزش و پرورش
قیمت خودرو سهام عدالت قیمت طلا بازار خودرو حقوق بازنشستگان طلا خودرو قیمت دلار بانک مرکزی ایران خودرو سایپا ارز
عمو پورنگ موسیقی لیلا بلوکات سریال تلویزیون سینمای ایران عفاف و حجاب مسعود اسکویی سینما تئاتر
رژیم صهیونیستی اسرائیل فلسطین غزه آمریکا جنگ غزه روسیه حماس ترکیه نوار غزه انگلیس اوکراین
استقلال فوتبال پرسپولیس علی خطیر سپاهان باشگاه استقلال تراکتور لیگ برتر جواد نکونام لیگ برتر ایران رئال مادرید لیگ قهرمانان اروپا
هوش مصنوعی ناسا تبلیغات اپل اینستاگرام گوگل تلفن همراه عکاسی
خواب فشار خون کبد چرب