شنبه, ۳۰ تیر, ۱۴۰۳ / 20 July, 2024
دزدان زمان
![دزدان زمان](/web/imgs/16/36/jw3bv1.jpeg)
بسیاری از ما پس از پایان روز با نگاه مختصری که به فعالیت های روزانه خود می اندازیم مشاهده می کنیم که علیرغم گذراندن ساعت ها، کار خاصی انجام نداده ایم. اصطلاح نه چندان درستی که بنام مدیرت زمان جا افتاده به ما یاد می دهد که چگونه بهترین استفاده را از وقت و زندگی خود بعمل آوریم. چرا این اصطلاح خیلی درست نیست؟ زیرا زمان متغیری نیست که قابل مدیریت باشد بلکه این ما هستیم که باید رفتارهای روزانه خود را مدیریت کنیم.
در هر صورت برای مدیریت بهتر فعالیت ها در طول روز باید نسبت به آنها شناخت کامل داشته باشیم، همانطور که یک مربی تیم فوتبال برای مدیریت تیم خود باید نسبت به افراد تیم و بسیاری موارد دیگر شناخت حاصل کند. یکی از قسمت هایی که باید از آن شناخت کافی داشته باشیم، مواردی است که باعث اتلاف وقت ما طی روز می شود. با شناخت از آنها می توانیم آنها را از فعالیت روزانه حذف و یا به گونه ای مدیریت کنیم که کمترین وقت را از ما بگیرند.
به مسائل زیر دقت کنید، بسیار از مدیران به آنها "دزدان زمان" می گویند :
- تلفن هایی که بصورت وقفه (Interruption) در حین انجام کار به شما زده می شود.
- افرادی که بصورت وقفه در حین انجام کار وارد معرکه می شوند و کار شما را متوقف می کنند.
- جلسات غیر ضروری.
- کارهایی که می توانید به دیگران محول کنید ولی با کمال تعجب اینکار را نمی کنید.
- شک و دو دلی در اتخاذ تصمیم و ایجاد یک مشغولیت ذهنی برای اینکار.
- تمام نکردن کارها بصورت کامل و سر و کله زدن با تعداد زیادی کار نا تمام.
- صحب کردن با گروه برای به تفاهم رسیدن در حالی که می توان با نمایند آن گروه به تنهایی صحبت کرد و به تفاهم رسید.
- ادامه دادن صحبت هایی که به نتیجه خاصی منجر نمی شوند.
- نداشتن برنامه کاری روزانه.
- دخالت در کارهای فنی در حالی که آگاهی فنی لازم را ندارید.
- خسته بودن و استرس داشتن.
- نا توانی در "نه" گفتن.
- میز و محیط کاری شلوغ داشتن.
شما با کمی دقت به مواردی که در بالا به آنها اشاره شد بسادگی خواهید دید که به چه سادگی می توانید نکات بالا را مدیریت کنید. اگر دقت کنید بسیاری از موارد مطرح شده، خود از جمله کلید هایی برای رفع مشکلات دیگر می باشند، بعنوان مثال تلفن برای ایجاد ارتباط سریع راه دور می باشد، ورود افراد به اتاق شما یا برگزاری جلسات عموما" برای هماهنگی انجام کارها می باشد و ... که به دلیل عدم استفاده صحیح نه تنها کمکی در حل مشکلات ما نخواهند کرد بلکه خود برای ما مشکل جدیدی خواهند آفرید.
برخی دیگر از موارد ذکر شده به ضعف برنامه ریزی و توانایی های شخصی خودمان برمی گردد، مانند عدم توانایی "نه" گفتن، نداشتن برنامه کاری، محیط کاری شلوغ و کثیف، ناتوانی در به نتیجه رساندن بحث ها و ... که همه و همه به محدودیت توانایی ما برمی گردد.
راه حل بسیار ساده می باشد، از یکطرف باید توانایی های خود را بشناسیم و در حد خودمان از توانایی هایمان استفاده کنیم و از طرف دیگر باید در رودربایستی را کنار بگذاریم. باید تمرین کنیم که "نه" بگویم، وارد هر کاری نشویم، اگر سرگرم انجام کار مهمی هستیم تلفن های غیر ضروری را جواب ندهیم یا افراد متفرقه را به حضور نپذیریم و ....
مشاهده می کنید که موضوع آنقدرها هم پیچیده یا دشوار نیست و شما با کمی سعی و اراده خواهید توانست بهترین استفاده را از وقت خود بکنید.
برگفته شده از سایت Irantop۱۰.com
تعمیرکار درب برقی وجک پارکینگ
دورههای مدیریتی دانشگاه تهران
فروش انواع ژنراتور دیزلی با ضمانت نامه معتبر
مسعود پزشکیان ایران دولت چهاردهم پزشکیان دولت نماز جمعه محمدجواد ظریف رئیس جمهور انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ظریف مجلس شورای اسلامی
اصفهان قتل گرمای هوا هواشناسی تهران سازمان هواشناسی پلیس شهرداری تهران وزارت بهداشت پشه آئدس گرما سلامت
قیمت خودرو دولت سیزدهم برق مایکروسافت واردات خودرو خودرو حقوق بازنشستگان قیمت طلا قیمت دلار بازنشستگان بازار خودرو مسکن
کربلا بازیگر امام حسین تلویزیون سینما اوشین امام حسین (ع) دفاع مقدس سینمای ایران
اینترنت هواپیما فناوری دانشگاه تهران باتری
دونالد ترامپ اسرائیل رژیم صهیونیستی یمن تل آویو فلسطین آمریکا غزه جو بایدن ترامپ روسیه جنگ غزه
فوتبال پرسپولیس استقلال نقل و انتقالات نقل و انتقالات لیگ برتر تراکتور باشگاه پرسپولیس علی علیپور لیگ برتر لیگ برتر ایران سپاهان مهدی طارمی
ویندوز مغز ناسا سامسونگ عیسی زارع پور موبایل هوش مصنوعی سرعت اینترنت گوگل
رژیم غذایی ویتامین پوست کاهش وزن افسردگی بارداری