چهارشنبه, ۱۹ دی, ۱۴۰۳ / 8 January, 2025
۱۰ نكته در مورد بازاریابی خودتان و تجارتتان
اگر شما مانند اكثر پیمانكاران و مدیران اجرایی شركتهای تجاری كوچك هستید، شببیداریهای بسیاری كشیدهاید و به این نكته فكر كردهاید كه چگونه تعداد مشتریان و میزان فروش را افزایش دهید. بنابراین، بازاریابی كار تجاری به امری خطیر در موفقیت كلی شما تبدیل میشود.
حتی اگر تاكنون شركت شما بازاریابی رسمی یا برنامه تجاری نداشته، موارد معتعدد بسیاری وجود دارد كه بوسیله آنها میتوانید خدمات و محصولات شركت خود را توسعه دهید و در بازار عرضه كنید در اینجا ۱۰ ایده اصلی و ساده را برای قرار دادن تلاشهای بازاریابی شما در مسیر درست، ذكر میكنیم :
۱) تمركز روی تواناییهای اصلی
بازار هدف و ارزشی كه خدمت یا محصول شما برای بازار به همراه دارد را بشناسید. سعی كنید جهت تلاشهای بازاریابی و فروش شما به سمت این گروهها باشد.
از صرف وقت برای جلب مشتریانی كه نمیتوانید بطور مناسب به آنها خدمات بدهید جداً خودداری نمایید.
۲) پیغام كوتاه و روشنی ارائه كنید
آگهی ۳۰ تا ۶۰ ثانیهای درست كنید كه بطور واضح توضیح میدهد شما چه كاری انجام میدهید برای چه افرادی و چرا بینندگان باید از شما خرید كنند، كاری كنید كه این مطلب پیغام شركت شما و دلیل موجهی برای شركت شما باشد. پیغام خود را امتحان كنید و واكنش بیننده مقصد را ارزیابی كنید.
۳) مطالب ضمیمهای طراحی كنید
هیچ چیزی بیشتر از لوگوی شركت، كارتهای تجاری، بروشورها، نوشتافزارها و حتی در حد امكان وبسایت قادر به معرفی شركت شما بعنوان شركتی موفق نیست. همه آنها را ساده طراحی كنید و ذخیرهای بیشتر از ۶-۳ ماهه از مطالب چاپ شده، سفارش ندهید. زمانیكه این مطالب به جا و مناسب باشند از بكار بردن آنها خجالت نكشید.
۴)به گروههای اینترنتی بپیوندید
به گروههای شبكهای ملحق شوید و یا با افرادی كه به خوبی نمیشناسید گروه تشكیل دهید، به مردم ابلاغ كنید كه كارتان چیست و بازار هدفتان كیست. به دیگران هم با مرتبط ساختنشان با فراهمآورندگان و كارفرمایان بالقوه كمك كنید. به مرور این كمكها به نفع خودتان، متوجه خودتان خواهد شد.
۵) ارتباط شبكهایی هر روزه
ارتباط تنها محدود به گروهها و جلسات مرتبط نمیشود. كارتهای تبلیغی- تجاری را همه جا با خود ببرید و آمادگی صحبت در مورد پیغام شركتتان را در هر لحظه داشته باشید ممكن است موفقیت بعدی شما، در مغازه خوار و بار فروشی پشت سرتان ایستاده باشد.
۶) مشتریان فعلیتان را راضی نگه دارید
مشتریان خرسند و راضی بهترین عاملان فروش شما هستند از آنها بخواهید از شما تعریف كنند و راهنما و مرجعی برای مشتریان آینده شما باشند. در نظر داشته باشید برنامهای ارجاعی برای مشتریان طراحی كنید و خدمات رایگان یا همراه با تخفیف ویژه یا جایزه نقدی در ازای معرفی هر یك مشتری، قرار دهید.
۷) شركای متعدد خود را توسعه دهید
به رابطههای استراتژیك با دیگران كه محصولات یا خدمات رایگان به بازار هدف شما عرضه میكنند، توجه داشته باشید. این شركا میتوانند در حد ارتباطهای دوطرفه یا اینكه در حد ساختاری رسمیتر باشند. در هر كدام از این ارتباطها هدف توسعه دستیابی شما ورای شبكه ارتباطی خودتان میباشد.
۸) به صنعتی پیشرو تبدیل شوید
مردم علاقهمندند كه از متخصصان و حرفهایها، خرید كنند بنابراین درصدد فرصتهایی باشید كه مهارتها و استعدادهای خود را با نوشتن مقاله یا سخنرانی در حوزه تخصص خودتان، عرضه كنید. حتی تدریس دوره شبانه در سطح انجمن یا دانشكده محلی، اعتبار بیشتری به شما میبخشد.
۹) از تلاش نهراسید
اگر نسبت به رشد و توسعه جدی هستید، مدتی را بیرون از ناحیه مطمئن و آرام خود سپری كنید و چیزهای جدید را امتحان كنید. گاهی اوقات ایدههای جدید به كار میآیند و گاهی هم كاربردی ندارند اما به هر جهت، این فرآیند مطلب جدید و با ارزشی در مورد خودتان و كارتان به شما میآموزد.
۱۰) از دیگران ایده بگیرید
كار تجاری شما به خودتان مربوط است اما به این معنی نیست كه شما باید جواب هر مسئلهای را خودتان بدانید. چه یك بازاریاب بالفطره باشید و چه كاملاً مبتدی و ناآشنا با مفاهیم بازاریابی با افرادی كه به عقاید و نظراتشان اعتماد دارید، مشورت و بحث كنید هرگز نمیتوانید حدس بزنید "ایده بزرگ" بعدی شما از كجا سرچشمه میگیرد.
اینها فقط ۱۰ روش اجرایی ساده در خصوص بازاریابی كارتان بود. ایدههای قابل اجرای بیشتر دیگری هم وجود دارد. از این راهكارها بعنوان پایههای اصلی برای جلب مشتری و افزایش فروش استفاده كنید. هرچند برای كسب نتایج بهتر توصیه میشود ابتكار و نوآوری را سرلوحه كل بازاریابی یا برنامه تجاری خود قرار دهید كه بعنوان جهتیاب و راهنمای فعالیتهای روزانه شركت،عمل كند.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست