یکشنبه, ۵ اسفند, ۱۴۰۳ / 23 February, 2025
اشتباهات فاحش در بازاریابی شرکتها

۱) نه هدفی،نه توقعی و نه انتظاری
بسیاری از شرکت هت نمی دانند هدفشان از تلاشهای روزمره چیست؟ ابتدا هدفی را مشخص و تنظیم نمائید.دوم بپذیرید که بازاریابی یک مرحله است.سوم همواره از اینکه مراحل با اهدافتان متناسب باشند مطمئن شوید.
۲) ترس
شرکتها غالبا در برخورد با بازاریابی دچار ترس موهوم هستند، نه از خود آن بلکه احتمال شکست در آن، که حتی آنها را از آغاز و ادامه کار بازمی دارد. هنگامیکه عملیات بازاریابی تان را راه اندازی می کنید از اینکه بارها و بارها زمین خورده و موفق نگردید ترس نداشته باشید.
۳) عدم آموزش
اگر به کارمندتان در خصوص بازاریابی آموزش ندهید، آنها همچنان بد گمان خواهند بود و این مساله می تواند منجی تحلیل کل مراحل بازاریابی گردد.
۴) هدر رفتن سرمایه
اجرای عملیات ۵۰دلاری که از اجرای خوبی برخوردار می باشد می تواند راه گشاتر از عملیات ۵۰۰۰۰دلاری باشد که به صورت ضعیفی طراحی شده است. بسیاری از تکنیک ها ی بازاریابی سنتی مانند تبلیغات نمی توانند نتایج کافی ارائه دهندتا اینکه هزینه ها را ارزیابی کنیم. حداقل دوبار در سال به ارزیابی سرمابه بازاریابیتان بپردازید.
۵) اتلاف وقت
تمام زمان بازاریابیتان را صرف اثبات ارزشمندی آن کنید. تردیدی در کنار گذاشتن قسمتهایی که عمل نمی کند به خود راه ندهید.
۶) عدم ارتباط
در تمامی مسائل و جزئیات بازاریابی سیاست آزادی بیان را از طرف کارمندان و یا سایر مهره های شرکت بکار بگیرید و حتی خودتان.
۷) عدم مسئولیت پذیری
این مسئله می تواند بدترین و بزرگ ترین اشتباهی باشد که یک شرکت می تواند انجام دهد، داشتن اهداف واقع بینامه و عملکرد سریع برای کسانی که در کار بازاریابی هستند ضروری می باشد. در غیر اینصورت شما به مرگ آری گفته اید و هیچ چیز را عملی نشناخته اید.
۸) عدم پرداخت پاداش
عدم شناسایی و ارج نهادن به مهارت ها و تخصص های بازاریابی کارمندانتان سبب می شود محرک هایی که می بایست به کار گرفته شوند دچار لغزش گردند و نتیجه ای معکوس داشته باشند.راه های موفقیت در بازاریابی را که پایه های ثابت و استوار دارند را بشناسید.
۹) عدم وجود دستنوشته
هنگامی که کاری نوشته شود، انجام می شود. همیشه اهداف و طرح هایتان را بنویسید و این احتمال را بدهید که هنگام نوشتن ،دید و نقطه نظر شما به طور قابل توجهی افزایش خواهند یافت.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست