چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 1 May, 2024
مجله ویستا

بیوگرافی نفرات حاضر در مسابقات فرمول یك


بیوگرافی نفرات حاضر در مسابقات فرمول یك

بیوگرافی نفرات حاضر در مسابقات فرمول یك

● فلیپه مسا؛ روحیه لاتین

▪ تاریخ تولد: ۲۵/۴/۱۹۸۱

▪ ملیت: برزیلی

▪ تأهل: مجرد

▪ قد: ۱۶۶ سانتی متر

▪ وزن: ۵۹ كیلوگرم

▪ تیم فعلی: فراری

▪ تیم سابق: ساوبر

▪ اولین گراندپری: استرالیا ۲۰۰۲

▪ تعداد گراندپری: ۵۳

▪ برد: -

▪ امتیاز كسب كرده تا سال :۲۰۰۵ ۲۷ امتیاز

▪ بالاترین رتبه: چهارمی

▪ مقام سال :۲۰۰۵ سیزدهم

«فلیپه مسا» ستاره برزیلی مسابقات فرمول یك، این فصل اولین تجربه رانندگی با تیم فراری را خواهد داشت. او فصل گذشته با ژاك ویلنو قهرمان سال ۱۹۹۷ همتیمی بود و در این مسابقات توانست در مراحل ابتدایی از این قهرمان پیشی بگیرد و خود را به حدی نشان دهد كه تیم فراری مشتاق به قرارداد بستن با این راننده برزیلی شود.

انتقال او به تیم فراری؛ تیمی كه دارای قهرمانی ۷ دوره از این مسابقات است، گام بلندی برای این راننده بود و مطمئناً همراهی با مایكل شوماخر و استفاده از تجربه های او باعث پیشرفت او در این مسابقات و رسیدن به مرحله قهرمانی خواهد شد.اما آیا او واقعاً شایستگی حضور كنار مایكل شوماخر، قهرمان ۷ دوره رقابت ها را دارد؟ سؤالی است كه نتیجه آن آخر فصل مشخص خواهد شد.

▪ تاریخچه شركت در مسابقات اتومبیلرانی

ـ ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۷كارتینگ، برزیل

ـ ۱۹۹۸- فرمول شورلت، برزیل

ـ ۱۹۹۹- فرمول شورلت، برزیل، قهرمان سال

ـ ۲۰۰۰- فرمول رنو، ایتالیا و اروپا، قهرمان سال

ـ ۲۰۰۱- یورو ،۳۰۰۰ قهرمان سال

ـ ۲۰۰۲- فرمول یك (تیم ساوبر) با ۴ امتیاز در مقام سیزدهم

ـ ۲۰۰۳- فرمول یك (تیم فراری) راننده تست

ـ ۲۰۰۴- فرمول یك (تیم ساوبر) با ۱۲ امتیاز در مقام دوازدهم

ـ ۲۰۰۵- فرمول یك (تیم ساوبر) با ۱۱ امتیاز در مقام یازدهم

● رالف شوماخر؛ زمان از دست رفته

▪ تاریخ تولد: ۳۰/۶/۱۹۷۵

▪ ملیت: آلمانی

▪ تأهل: متأهل، یك بچه

▪ قد: ۱۷۸ سانتی متر

▪ وزن: ۷۳ كیلوگرم

▪ تیم فعلی: تویوتا

▪ تیم سابق: جردن، ویلیامز

▪ اولین گراندپری: استرالیا ۱۹۹۷

▪ تعداد گراندپری: ۱۴۵

▪ برد: ۶ بار

▪ امتیاز كسب كرده تا سال :۲۰۰۵ ۳۱۷ امتیاز

▪ مقام سال: ۲۰۰۵ ششم

«رالف شوماخر» برادر مایكل شوماخر آینده بسیار روشنی در مسابقات فرمول یك ندارد.

او پس از تصادف در مسابقات آمریكا سال ۲۰۰۴ فصل بدی را با تیم ویلیامز پشت سر گذاشت و پس از اینكه وارد تیم تویوتا شد، سعی بر این داشت چهره ورزشی و تهاجمی خود را با آمدن به تیم تویوتا برگرداند اما متأسفانه این عملی نشد.برای بسیاری این سؤال مطرح بود كه چرا با وجود حقوق بیشتری كه این تیم به رالف نسبت به همتیمی اش «یارنو» پرداخت می كند، او هیچ تلاش خاصی برای بهتر شدن و هماهنگی با تیم ندارد.

تیم قبلی او ویلیامز، از وی به عنوان راننده ای یاد كرد كه فاقد ثبات و سازگاری است و امیدی به قهرمانی ندارد.

▪ تاریخچه شركت در مسابقات اتومبیلرانی

ـ ۱۹۹۱- كاپ NRW ،كاپ طلایی، كارتینگ جونیور، آلمان، قهرمان سال

ـ ۱۹۹۲- كارتینگ، آلمان، بی ام و ADAC جونیور، مقام دوم

ـ ۱۹۹۳- بی ام و ADAC جونیور، فرمول ،۳ آلمان

ـ ۱۹۹۴- فرمول ،۳ آلمان، مقام سوم

ـ ۱۹۹۵- فرمول ،۳ آلمان

ـ ۱۹۹۶- فرمول ،۳ جی تی، ژاپن

ـ ۱۹۹۷- فرمول یك (تیم جردن) با ۱۳ امتیاز در مقام یازدهم

ـ ۱۹۹۸- فرمول یك (تیم جردن) با ۱۴ امتیاز در مقام دهم

ـ ۱۹۹۹- فرمول یك (تیم ویلیامز) با ۳۵ امتیاز در مقام ششم

ـ ۲۰۰۰- فرمول یك (تیم ویلیامز) با ۲۴ امتیاز در مقام پنجم

ـ ۲۰۰۱- فرمول یك (تیم ویلیامز) با ۴۹ امتیاز در مقام چهارم

ـ ۲۰۰۲- فرمول یك (تیم ویلیامز) با ۴۲ امتیاز در مقام چهارم

ـ ۲۰۰۳- فرمول یك (تیم ویلیامز) با ۵۸ امتیاز در مقام پنجم

ـ ۲۰۰۴- فرمول یك (تیم ویلیامز) با ۲۴ امتیاز در مقام نهم

ـ ۲۰۰۵- فرمول یك (تیم تویوتا) با ۴۵ امتیاز در مقام ششم

● یارنو ترولی؛ به دنبال بازی بهتر

▪ تاریخ تولد: ۱۳/۷/۱۹۷۴

▪ ملیت: ایتالیایی

▪ تأهل: متأهل، یك فرزند

▪ قد: ۱۷۳ سانتی متر

▪ وزن: ۶۰ كیلوگرم

▪ تیم فعلی: تویوتا

▪ تیم سابق: میناردی، پراست، جردن، رنو

▪ اولین گراندپری: استرالیا

▪ تعداد گراندپری: ۱۴۹

▪ برد: یك بار

▪ امتیاز كسب كرده تا سال :۲۰۰۵ ۱۶۰ امتیاز

▪ مقام سال: ۲۰۰۵ هفتم

«یارنو ترولی» در كارتینگ جهانی و ایتالیا، مسابقات زیادی را در مقام اولی به پایان رساند و در سال ۱۹۹۵ فلاویو بریاتور، رییس سابق تیم بنتون و فعلی تیم رنو، او را به مسابقات جهانی فرمول ۳ معرفی كرد.

همچنان در رقابت های فرمول ۳ پیشتاز بود تا اینكه فلاویو در سال ۱۹۹۷ او را برای رانندگی در مسابقات فرمول یك به تیم میناردی معرفی كرد. او در مقام نهم به اولین مسابقه خود پایان داد.

ترولی فصل جدید را برای بازی بهتر شروع خواهد كرد؛ چرا كه سال ۲۰۰۵ را یكی از بهترین و موفق ترین سال های دوران رانندگی خود در زمینه فرمول یك می داند. وی اولین راننده ای بود كه در نیمه اول فصل گذشته با اتومبیل تویوتا، مسابقه را از ردیف اول شروع كرد.

▪ تاریخچه شركت در مسابقات اتومبیلرانی

ـ ۱۹۸۳ تا ۱۹۹۵ كارتینگ A، قهرمان سال

ـ ۱۹۹۵- فرمول ،۳ آلمان، مقام چهارم

ـ ۱۹۹۶- فرمول ،۳ آلمان، قهرمان سال

ـ ۱۹۹۷- فرمول یك (تیم میناردی و پراست) با ۳ امتیاز در مقام پانزدهم

ـ ۱۹۹۸- فرمول یك (تیم پراستGP) با یك امتیاز در مقام پانزدهم

ـ ۱۹۹۹- فرمول یك (تیم پراستGP) با ۷ امتیازدر مقام دوازدهم

ـ ۲۰۰۰- فرمول یك (تیم جردن) با ۶ امتیاز در مقام دهم

ـ ۲۰۰۱- فرمول یك (تیم جردن) با ۱۲ امتیاز در مقام نهم

ـ ۲۰۰۲- فرمول یك (تیم رنو) با ۹ امتیاز در مقام هشتم

ـ ۲۰۰۳- فرمول یك (تیم رنو) با ۳۳ امتیاز در مقام هشتم

ـ ۲۰۰۴- فرمول یك (تیم رنو) با ۴۶ امتیاز در مقام ششم

ـ ۲۰۰۵- فرمول یك (تیم تویوتا) با ۴۳ امتیاز در مقام هفتم

● مارك وبر؛ راننده اول ویلیامز

▪ تاریخ تولد: ۲۷/۸/۱۹۷۶

▪ ملیت: استرالیایی

▪ تأهل: مجرد

▪ قد: ۱۸۴ سانتی متر

▪ وزن: ۷۴ كیلوگرم

▪ تیم فعلی: ویلیامز

▪ تیم سابق: میناردی، جگوار

▪ اولین گراندپری: استرالیا ۲۰۰۲

▪ تعداد گراندپری: ۶۹

▪ برد: -

▪ امتیاز كسب كرده تا سال :۲۰۰۵ ۶۲ امتیاز

▪ بالاترین رتبه: سومی

▪ مقام سال :۲۰۰۵ دهم

«مارك وبر» اولین راننده استرالیایی بود كه ۶ سال پس از دیوید برابهام در سال ۲۰۰۲ پا به عرصه مسابقات فرمول یك گذاشت.او پس از فروپاشی تیم جگوار در سال ،۲۰۰۴ شانس رانندگی برای تیم ویلیامز را از آن خود كرد.اما با وجود تجربه زیاد در این سری از مسابقات اشتباهات بزرگی داشت كه باعث شد همتیمی قبلی او «نیك هایدفلد» چهره محبوب تری در این تیم پیدا كند.

مارك در تمام دوره رانندگی خود در فرمول یك اگر چه رتبه های زیادی به دست نیاورده است اما با خونسردی و آرامش، در این مسابقات مقام اول را دارد.او با اینكه قبلاً به عنوان راننده تست، در تیم رنو رانندگی می كرد اما مهارت آلونسو و یا سرعت ترولی را ندارد.

▪ تاریخچه شركت در مسابقات اتومبیلرانی

ـ ۱۹۹۱- كارتینگ جونیور، استرالیا

ـ ۱۹۹۲- كارتینگ، NSW و ACT استرالیا، قهرمان سال

ـ ۱۹۹۳- كینگ كارتینگ، استرالیا، قهرمان سال، كارتینگ كنبرا كاپ

ـ ۱۹۹۴- فرمول فورد استرالیا

ـ ۱۹۹۵- فرمول فورد

ـ ۱۹۹۶- فرمول فورد فستیوال، قهرمان سال

ـ ۱۹۹۷- فرمول ،۳ انگلستان

ـ GT-۱۹۹۸ مرسدس بنز

ـ GT-۱۹۹۹ مرسدس بنز

ـ ۲۰۰۰- فرمول ،۳۰۰۰ مقام سوم

۲۰۰۱- فرمول ،۳۰۰۰ مقام دوم، فرمول یك (تیم بنتون) راننده تست

ـ ۲۰۰۲- فرمول یك (تیم میناردی) با ۲ امتیاز در مقام شانزدهم

ـ ۲۰۰۳- فرمول یك (تیم جگوار) با ۱۷ امتیاز در مقام دهم

ـ ۲۰۰۴- فرمول یك (تیم جگوار) با ۷ امتیاز در مقام سیزدهم

ـ ۲۰۰۵- فرمول یك (تیم ویلیامز) با ۳۶ امتیاز در مقام دهم

● خوان پابلو مونتویا؛جنگجو

▪ تاریخ تولد: ۲۰/۹/۱۹۷۵

▪ ملیت: كلمبیایی

▪ تأهل: متأهل، یك بچه

▪ قد: ۱۶۸ سانتی متر

▪ وزن: ۷۲ كیلوگرم

▪ تیم: مكلارن بنز

▪ تیم سابق: ویلیامز

▪ اولین گراندپری: استرالیا ۲۰۰۱

▪ تعداد گراندپری: ۸۵

▪ برد: ۷ بار

▪ امتیاز كسب كرده تا سال :۲۰۰۵ ۲۷۷ امتیاز

▪ مقام سال :۲۰۰۵ چهارم

«خوان پابلو» پس از شروع موفقیت آمیزش با مكلارن، در سال ۲۰۰۶ جزو چهره های مطرح برای قهرمانی خواهد بود.او با اینكه شروع بسیار آرامی داشت اما در نیمه دوم سال از كیمی، همتیمی اش بهتر نشان داده شد.

او می توانست به راحتی از نفرات اول یا دوم این قهرمانی باشد اما به خاطر بدشانسی و اشتباهاتی كه داشت، از این مقام دور شد. خوان بهترین راننده در سبقت گیری تاریخ اتومبیلرانی فرمول یك است و چهره محبوبش هم به همین خاطر است.رقابت او با همتیمی اش در سال آینده بسیار دیدنی خواهد بود؛ چرا كه این تیم در آخر فصل با راننده برتر برای سال ۲۰۰۷ قرارداد خواهد بست.


شما در حال مطالعه صفحه 1 از یک مقاله 5 صفحه ای هستید. لطفا صفحات دیگر این مقاله را نیز مطالعه فرمایید.


همچنین مشاهده کنید