شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مزاحمکهای تبلیغاتی
انگار داستان پیامکهای تبلیغاتی یا بهتر است بگوییم مزاحمکهای تبلیغاتی که وقت و بیوقت همچون یک مهمان ناخوانده قدم به حریم خصوصی مشترکان میگذارد، به این سادگیها به نتیجه نمیرسد.
فال حافظ یادت نره، با... متفاوت دیده شوید، تعداد محدودی اشتراک اینترنت پرسرعت بیسیم با نرخ ویژه، تورهای داخلی را از ما بخواهید و... اینها تنها نمونهای از مزاحمکهای تبلیغاتی است که به عنوان منبعی برای درآمدزایی مورد توجه بسیاری از اپراتورهای تلفن همراه قرار گرفته است.
گرچه سال گذشته دستورالعملی مبنی بر ساماندهی پیامکهای تبلیغاتی از سوی سازمان تنظیم مقررات رادیویی ابلاغ شد، اما متاسفانه انگار حتی این دستورالعملها و ابلاغیهها هم نمیتواند گره از این کار بگشاید.
پس از ابلاغ این دستورالعمل، اپراتورهای تلفن همراه هر کدام به طور جداگانه راهکارهایی را برای متوقف ساختن روند ارسال پیامکهای تبلیغاتی اعلام کردند اما حتی گذر از این هفت خوان هم چندان موثر نبود.
گرچه شاید بعضی از این پیامکها جنبه اطلاعرسانی داشته باشد، اما بسیاری از آنها برای مشترکان آزاردهنده است.
وقتی یک پیامک تبلیغاتی نیمهشب به صندوق پستی گوشی تلفن همراهتان ارسال میشود و ناگهان شما را از خواب بیدار میکند، چگونه میتوانید دیدگاهتان را درباره این که این پیامکها مصداق بارز مزاحمت است، تغییر دهید.
همه اپراتورها ادعا میکنند امکان اعلام عدم تمایل برای دریافت پیامکهای تبلیغاتی وجود دارد ولی در عمل هیچیک از آنها اجرایی نیست.
در رسانهها بارها خبرها و گزارشهایی در این رابطه منتشر شده، اما همچنان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اندر خم یک کوچه است و تنها علت انجام هرگونه اقدامی در این زمینه را شکایت مشترکان اعلام کرده و حفظ حریم خصوصی آنها را نادیده میگیرد. با وجود اعلام نارضایتی مشترکان، میزان ارسال مزاحمکهای تبلیغاتی به چند برابر افزایش یافته است.
بخصوص آن دسته از پیامکهای تبلیغاتی که با توجه به سن، تحصیلات و محل زندگی مشترکان برای آنها ارسال میشود که چگونگی دسترسی به این اطلاعات هم خودش جای بحث دارد.
اما با توجه به افزایش آمار نارضایتی مشترکان از دریافت این پیامکها، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات با تصویب آییننامهای همه اپراتورهای تلفن همراه را موظف کرده برای ارائه خدمات پیامک انبوه در قالب اطلاعرسانی، تبلیغات یا خبر، مجوزهای لازم را از مراجع قانونی دریافت کرده و پس از تائید سازمان، ارائه این خدمات را آغاز کنند.
مشترکان بهازای خدماتی که اپراتورها در اختیارشان قرار میدهند، وجهی را بابت خرید سیمکارت پرداخت میکنند. اما به این معنی نیست که این شرکتها میتوانند در قالب ارائه خدمات، پیامکهایی را ارسال کنند که برای آنها جنبه درآمدزایی دارد.
به نظر میرسد لازم است برای ارسال پیامکهای تبلیغاتی همانند دریافت خدمات دیگری مانند آوای انتظار با ارسال یک پیامک به یک شماره از پیش تعیین شده آمادگی خود را اعلام کنند و در قبال این کار اپراتور تخفیفی را برای هزینه مکالمات آنها در نظر بگیرد.
به هر حال در شرایطی که چند بار تجربه ابلاغ چنین دستورالعملهایی را داشتهایم، نمیتوانیم خیلی به تصمیم جدید این سازمان دل خوش کنیم.
فرانک فراهانیجم
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
ایران مجلس شورای اسلامی مجلس حجاب دولت جمهوری اسلامی ایران رئیسی رئیس جمهور دولت سیزدهم توماج صالحی گشت ارشاد پاکستان
تهران قتل شهرداری تهران سیل کنکور هواشناسی پلیس سلامت سازمان هواشناسی سازمان سنجش زنان وزارت بهداشت
قیمت دلار قیمت خودرو قیمت طلا خودرو دلار بازار خودرو مسکن سایپا بانک مرکزی ارز ایران خودرو تورم
فضای مجازی سینمای ایران سینما سریال پایتخت تلویزیون کیومرث پوراحمد سریال موسیقی رهبر انقلاب فیلم ترانه علیدوستی مهران مدیری
کنکور ۱۴۰۳ اینترنت عبدالرسول پورعباس
رژیم صهیونیستی اسرائیل آمریکا فلسطین غزه جنگ غزه روسیه چین حماس اوکراین ترکیه ایالات متحده آمریکا
فوتبال استقلال جام حذفی آلومینیوم اراک فوتسال تیم ملی فوتسال ایران بازی تراکتور باشگاه پرسپولیس بارسلونا وحید شمسایی لیگ برتر انگلیس
هوش مصنوعی سرطان سامسونگ اپل فناوری ناسا الماس نخبگان بنیاد ملی نخبگان ربات
سازمان غذا و دارو کاهش وزن بارداری مالاریا آلزایمر زوال عقل