جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
مجله ویستا

برند ملی ضرورت ایجاد برند ملی در صنعت جهانگردی


برند ملی ضرورت ایجاد برند ملی در صنعت جهانگردی

تبلیغ موفقیت آمیز محصولات جهانگردی به بستری context نیاز دارد تا مخاطبان بتوانند آنچه یک کشور برای عرضه به بازدیدکنندگان دارد, ارزیابی کنند این بستر شمای کلی یا برند آن کشور است

تبلیغ موفقیت‌آمیز محصولات جهانگردی به بستری(context) نیاز دارد تا مخاطبان بتوانند آنچه یک کشور برای عرضه به بازدیدکنندگان دارد، ارزیابی کنند. این بستر شمای کلی یا برند آن کشور است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران ، اگر یک کشور به طورفزاینده‌ای مدرن، امن و تمیزبوده و همه ارگان‌های آن در وضعیت کارآمدی باشند، برای جذب جهانگردان جهت بازدید از مقاصد جذاب بخت با آن کشور یار است.

به علاوه اگر ملتی به خاطر ویژگی‌های منحصربه فرد مثبتش خواه فرهنگی، هنری و طبیعی یا دست ساز مشهور باشد، فضایی فراهم خواهد آورد که گردشگران را برای کشف یک عنصر دست اول، جدید یا دست کم جالب تشویق خواهد کرد.

از سوی دیگر، اگر کشوری به جنگ‌های داخلی، جنایات گسترده، فساد و وجود زیرساخت‌های ناکافی یا مردم نچسب شهرت داشته باشد، انتظار رسیدن تقاضایی از سوی جهانگردان برای دیدار از مقاصد جهانگردی این کشور خیلی سخت خواهدبود و این موضوع جای تدبر و تفکر دارد.

اگر در بروشورهای چاپ شده یا در اینترنت، یکی از مقاصد جهانگردی و اماکن گذران تعطیلات همچون بهشت معرفی شود، ولی هنگامی که جهانگردی از طریق فرودگاهی کثیف و بدون دستگاه‌های تهویه هوا وارد آن کشور شد و سپس با رانندگان تاکسی که با ظاهر نامرتب و بوی مشمئز کننده عرق تلاش می‌کنند وی را درون تاکسی خود هل دهند، مواجه شد، تعطیلاتش خراب شده و دیگرتمایلی برای بازگشت به کشور یاد شده نخواهد داشت.

عنوان فایل
برند ملی؛ ضرورت ایجاد برند ملی در صنعت جهانگردی application/pdf
برند ملی؛ ضرورت ايجاد برند ملی در صنعت جهان&#
85 KB
دانلود

ترجمه: حمیدامینی، کارشناس گردشگری