شنبه, ۱۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 4 May, 2024
مجله ویستا

مدیریت زمان


مدیریت زمان

شما هم جزء آن دسته از مردم هستید که اغلب به این نتیجه می رسید بیش از وقتی که در اختیار شماست، کار برای انجام دادن دارید؟ در اینجا به نکاتی اشاره می کنیم که در مدیریت زمان در خانه …

شما هم جزء آن دسته از مردم هستید که اغلب به این نتیجه می رسید بیش از وقتی که در اختیار شماست، کار برای انجام دادن دارید؟ در اینجا به نکاتی اشاره می کنیم که در مدیریت زمان در خانه و در محل کار به شما کمک می کند: ¦ فهرستی از کارهای روزمره خود بر حسب اولویت تنظیم کنید. این فهرست را از مهم ترین کار تا کم اهمیت ترین کار تنظیم کنید و روی هر کاری که به اتمام می رسد، خط بکشید.

در زما ن های مقتضی زمانی را برای استراحت های کوتاه در نظر بگیرید. این خیلی بهتر از آن است که در زمانی که واقعاً لازم است کار کنید، از پا بیفتید.

برخی از کارها را به دیگران محول کنید. سعی نکنید همه کارها را خودتان انجام دهید. کارهایی را که دیگران نیز می توانند انجام دهند به آنها محول کنید.

با نظم و ترتیب کار کنید. کار کردن در محیط تمیز و مرتب بسیار آسان تر است.

نه گفتن را یاد بگیرید. وقتی مدیرتان بیش از حدی که در یک زمان می توانید کار انجام دهید به شما کار محول می کند چه می توان کرد؟ اگر از قبول کردن منطقی برخی از کارها امتناع کنید، بهتر از آن است که در انجام آن با شکست مواجه شوید.

تعلل نکنید. تعلل سابقه حرفه ای شما را به خطر خواهد انداخت، چون گاهی تعلل شما انجام پروژه ای را با تاخیر یا توقف روبه رو می کند.

منبع:www.about .com

داون رزنبرگ مک کی

ترجمه: ستیلا باسقی